hjælp til at blive mæt

Du læser en tråd i debat > kost

Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år12. juni 2011 kl. 18:37
re: hjælp til at blive mæt
Endnu en gang enig med Flab....det vil give dig en nødvendig indsigt selv at gå vejen......

13 år12. juni 2011 kl. 19:09
I vejledning skal der tages højde for det man ikke kan fordrage...jeg hader ost og hytteret ergo ville jeg ikke kunne følge en diæt hvor det indgik konstant....men hvidt brød det kan man sagtens undvære ....
13 år12. juni 2011 kl. 19:21
okay nu forstår jeg :)
13 år12. juni 2011 kl. 19:21
Jeg har ikke lige taget mig tid til at læse alle de andre svar, så beklager hvis jeg gentager et råd der allerede er givet.

Det vigtigste du skal tænke på er proteiner og kostfibre.

Proteiner mætter generelt i længere tid en kulhydrater. Og kostfibre skal maven bruge længere tid til at arbejde på, derfor mætter disse også godt.

Et godt råd er at erstatte f.eks. kartofler med brune ris. Eller skær meget ned på kulhydrat og erstat dem med grove grøntsager istedet.

Spørg endelig hvis der er andet. :)
13 år13. juni 2011 kl. 21:20

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });