Hej lykke
Kan godt se at det er svært at spise sundt når man ikke spiser frugt og grønt. Jeg har en mand der heller ikke spiser frugt og grønt, overhovedet.
Men han formår alligevel at spise sundt. Vi spiser ingen sukker, skal vi bruge noget der søder bruger vi sødemiddel, perfect fit fx. Det kan du også bruge i dine smothies.
I stedet for boller og sandwich brød så spis rugbrød, det mætter bedre og længere.
Ketchup indeholder meget sukker også, kan du spise grønsager hvis de er blendet?? Jeg laver tit en tomatsovs af gulerødder, løg, peberfrugt, en dåse flåede tomater, hvidløg, salt, peber og hvad krydderier jeg lige har lyst til. Det er super lækkert og smager godt til både pasta, ris og kartofler.
Lav kartoffelmosen selv, det er sundere og smager bedre :-)
Hvis du går ind i forummet vægttab og finder tråden ideer til god morgenmad, så finder du en masse gode forslang, bland andet nogle nemme og SUPER lækre pandekager, som man jo også kan spise om eftermiddagen og aftenen hvis man bliver lækker sulten.
Håber jeg har kunne hjælpe dig lidt :-)
Karina
#2 af karina lykke (slettet)
her er hvad jeg spist i løbet af idag.
morgen. en tallerken fuld cherios (havre versionen ved godt de ikke er sunde men er tom for ideer til morgenmad efter hånden) fik skummemælk på og drak så to glas mælk..
til formiddag fik jeg en bolle med marmelade.
til frokost fik jeg en sandwich med kalkunbryst pålæg.
til eftermiddag fik jeg ikke noget da jeg faldt i søvn på sofaen og da jeg vågned var jeg mega sulten. til aften fik vi nem mad pulver kartofelmos og hjemmelaved frikadeller... og ketchup ¨på :) spiser altid alt for meget om aften tager altid to store potioner fordi jeg er så mega sulten.... og så bliver jeg overmæt men alligevel 1½ time efter er jeg sulten igen..
jeg har prøved at lave smoothis om eftermiddagen men der kommer alt for meget sukker i før jeg synes det smager godt. har prøved med kanelknækbrød men de mætter ikke i længden...
jeg er lidt pinlig over dette her men jeg kan ikke spise salater eller grøndsager eller frugt kaster op af det :( ville ønske jeg kunne for det ville være meget sundere og lækkere misunder folk når de spiser det :( har i nogle forslag til hvad jeg kan gøre og hvordan jeg kan tabe mig 5 kg ...lykke