#21 af antihero (slettet)
hjælp til at blive mæt
Du læser en tråd i debat > kostantihero (slettet)
re: hjælp til at blive mæt
Du mangler protein i din kost og det kan være årsagen til, at du bliver sulten hele tiden.
13 år11. juni 2011 kl. 23:23
calcit
Jeg har læst hele tråden og tænker på hvad du mener med mæt?...hvidt brød giver fylde i maven og er tungt......kartoffelmos selvfølgelig hjemmelavet er også tungt. Den tungehed oplever jeg da aldrig...er det det du savner? Der er forskel på at spise en stor portion grøntsager og ikke være sulten og så på at skulle være mæt. Til frokost er jeg ikke sulten efter en rundenom rugbrød og et pålæg et stykke frugt evt. et æg.......men kunne da sikkert spise mere hvis ikke kalorie indtaget ville eksplodere....faktisk har maven bedst af ikke at blive fyldt helt op......drop de boller og hvidt brød hvis det er en livsstilsændring du er i gang med.......jeg tænker på om du nogensinde har levet sundt.?...personligt har jeg det bedst ved ikke at være forædt. At være her med nedsat kalorie indtag da kan man ikke forvente at være stopmæt...og det er heller ikke nødvendigt.
13 år12. juni 2011 kl. 00:23
Slettet indlæg
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år12. juni 2011 kl. 00:38
lykke18
jamen jeg tror ikke det er lækker sult tror måske bare jeg har fået udvidet min mavesæk alt for meget og som i skriver at jeg spiser alt forkert...
jeg har spist grøntsager for nogle år tilbage og frugt osv i rimelig store mængder....
jeg har altid haft en stor sult men dummer mig osse tit for springer tit et måltid over og så bliver man jo endnu mere sulten og så falder mit blodsukker og så bliver jeg skidt...
engang kunne havregrød med kanel holde mig mæt ind til tolv og der spiste jeg kl 7 om morgen og nu mætter det max 1½ time :( så jeg tror jeg måske har ødelagt min mavesæk så den er blevet kæmpe stor og derfor er jeg sulten og så må jeg vidst igang med at spise bedre,, men meningen var ikke livstilsomlægning men det kan jeg da blive nød til..
skal lige siges jeg er normalvægtig har dog et bmi på 24.7 men har også mange muskler :)... er der ikke masser af protein i mager kød for spiser meget kød ??
jeg har spist grøntsager for nogle år tilbage og frugt osv i rimelig store mængder....
jeg har altid haft en stor sult men dummer mig osse tit for springer tit et måltid over og så bliver man jo endnu mere sulten og så falder mit blodsukker og så bliver jeg skidt...
engang kunne havregrød med kanel holde mig mæt ind til tolv og der spiste jeg kl 7 om morgen og nu mætter det max 1½ time :( så jeg tror jeg måske har ødelagt min mavesæk så den er blevet kæmpe stor og derfor er jeg sulten og så må jeg vidst igang med at spise bedre,, men meningen var ikke livstilsomlægning men det kan jeg da blive nød til..
skal lige siges jeg er normalvægtig har dog et bmi på 24.7 men har også mange muskler :)... er der ikke masser af protein i mager kød for spiser meget kød ??
13 år12. juni 2011 kl. 11:26
veile
Det er jo et glimrende udgangspunkt at du ikke er overvægtig :-)
Vil bare lige sige at mht. mavesæk kan den sagtens vænnes til at spise mindre igen, så den er ikke ødelagt :-)
Protein er rigtig godt, bliv ved med det.
Du skal være opmærksom på at du vil føle falsk sult i en periode indtil din krop er vænnet fra de hurtige kulhydrater, derefter bliver det nemt :-)
Vil bare lige sige at mht. mavesæk kan den sagtens vænnes til at spise mindre igen, så den er ikke ødelagt :-)
Protein er rigtig godt, bliv ved med det.
Du skal være opmærksom på at du vil føle falsk sult i en periode indtil din krop er vænnet fra de hurtige kulhydrater, derefter bliver det nemt :-)
13 år12. juni 2011 kl. 11:57
lykke18
jep er også glad for jeg ikke er overvægtig men har været bange for at blive det da jeg har spist hver gang jeg har været sulten på det seneste men har dog ikke taget på.. min vægt svinger meget i mellem 1-3 kg hver uge men har læst det er normalt... og fra igår begyndte jeg at drikke et par glas vand inden jeg begynder at spise jeg føler mig overmæt lige når jeg har spist en alm portion men det er jo også pga alt vandet jeg drak så det gør jo ikke så meget, og idag har jeg drukked nogle glasser vand inden jeg spiste så får eg nemlig osse noget væske er ikke den bedste til at drikke :) men tak for alle svar vil lave lidt om her og der og så vil jeg prøve chromtabeletterne :)
13 år12. juni 2011 kl. 13:00
Slettet indlæg
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år12. juni 2011 kl. 13:46
calcit
enig flab;-), faktisk er der sundest af få i underkanten af kalorier....fordi det ikke overbelaster de indre organer....naturligvis er der ikke plads til ringe fødevarer....dem som jeg har kendt som har været slanke har spist meget men kun udsøgte råvarer...
13 år12. juni 2011 kl. 15:06
emu
Vil bare lige sige protein, protein, protein.
Protein mætter simpelthen bedst ift. kulhydrater og det holder som andre også skriver dit blodsukker bedre i skak end kulhydrater.
Eksemplvis: Fromage frais, skyr, Cheasy Hytteost, æg, magert kødpålæg.
Jeg spiser fx. 200 g fromage frais blandet m. 100 g cheasy yoghurt + lidt frugt og nødder til morgenmad - det mætter væsentlig bedre end en portion havregrød.
Ikke fordi du helt skal undvære kulhydraterne, men hvis du føler sult, så kan proteinerne hjælpe dig.
Protein mætter simpelthen bedst ift. kulhydrater og det holder som andre også skriver dit blodsukker bedre i skak end kulhydrater.
Eksemplvis: Fromage frais, skyr, Cheasy Hytteost, æg, magert kødpålæg.
Jeg spiser fx. 200 g fromage frais blandet m. 100 g cheasy yoghurt + lidt frugt og nødder til morgenmad - det mætter væsentlig bedre end en portion havregrød.
Ikke fordi du helt skal undvære kulhydraterne, men hvis du føler sult, så kan proteinerne hjælpe dig.
13 år12. juni 2011 kl. 16:15
lykke18
takker for alle svar men når i skriver at jeg skal spise anderledes har i så en ide til en kostplan hvor der ikke er så meget kuldhydrat og sukker i men masser af protein.. og hvad sport er godt at dyrke. jeg må ikke løbe pga ben og ryg :(
13 år12. juni 2011 kl. 17:47