#22 af alawen (slettet)
Hvad er der på menuen?
Du læser en tråd i debat > kostalawen (slettet)
re: Hvad er der på menuen?
i dag skal vi have pengasius filet let paneret med æggehvide og lidt rasp, krydderier og limeskal, også vil jeg lave kartoffel-porre suppe til med forårsløg på toppen mums.
en nem måde at få fisk nok, er som vi gør lave en tunsalat (sund) og rejer med avokado en masse salat med tilbehør og et godt brød, mums det elsker jeg.
Ellers nogle gange snyder jeg og køber fiskefiletter i føtex, men dem som er med basilikum og citron i paneringen også laver dem i ovnen.
en nem måde at få fisk nok, er som vi gør lave en tunsalat (sund) og rejer med avokado en masse salat med tilbehør og et godt brød, mums det elsker jeg.
Ellers nogle gange snyder jeg og køber fiskefiletter i føtex, men dem som er med basilikum og citron i paneringen også laver dem i ovnen.
14 år26. maj 2010 kl. 16:37
DBK (slettet)
Jeg har lavet noget rigtig godt..
Ovnstegte kartofler med lidt olivenolie og salt, rå broccoli, rå peberfrugt, rå gulerødder og linsefrikadeller med tzaziki til. GUF!!
Ovnstegte kartofler med lidt olivenolie og salt, rå broccoli, rå peberfrugt, rå gulerødder og linsefrikadeller med tzaziki til. GUF!!
14 år26. maj 2010 kl. 19:01
SiriS (slettet)
Gode forslag! Jeg endte med at svitse broccoli, løg, gulerødder, majs og muslinger gratinere det i ovnen med en ostet bechamel rørt op med æg. Det smagte dejligt.
14 år26. maj 2010 kl. 19:31
SundDiæt (slettet)
Hej Siri.
Ja, jeg er vegetar - mums, der er så meget skøn vegetarmad .. i dag har vi fået lasagne med bagte grøntsager, chilli med blandt andet sorte bønner, champignon, peberfrugt og majs, basmatiris og en anden rødkålsalat :0)
Ja, jeg er vegetar - mums, der er så meget skøn vegetarmad .. i dag har vi fået lasagne med bagte grøntsager, chilli med blandt andet sorte bønner, champignon, peberfrugt og majs, basmatiris og en anden rødkålsalat :0)
14 år26. maj 2010 kl. 22:25
DBK (slettet)
@sund diet
Så er jeg jo ikke alene i verden! :)
Så er jeg jo ikke alene i verden! :)
14 år27. maj 2010 kl. 08:12
Chriss89 (slettet)
Idag skal vi have lasagne med gulerødder i, også laver vi en salat til:)
14 år27. maj 2010 kl. 10:21
elis
I går fik vi hakkebøffer med bagte løg og champignon, nye kartofler og rabarberkompot.
14 år29. maj 2010 kl. 10:12
LE86 (slettet)
Vi har fået championer, løg og tomater bagt i ovnen, bønner + løg og hvidløg på panden og kylling i soja sovs.
Det var helt vildt godt!
Det var helt vildt godt!
14 år30. maj 2010 kl. 19:10
hotlips_dk (slettet)
Har ikke læst hele tråden, så ved ikke om andre er kommet med det input, men hvad med at lave grøden med noget godt, i stedet for nærringsfattige grødris? Jeg laver den med skyllede rugkerner, som skal koge ca samme tid som alm grødris, og så bruger jeg kun sødmælk når jeg laver det til børn. Letmælk kan sagtens bruges.
Husk at de, og mange andre kerner også sagtens kan bruges til risotto. Jeg har fundet ud af at perlerug er det allerbedste til risotto. De slår nærmest de lækre(usunde) ital ris i smag og bid!
Husk at de, og mange andre kerner også sagtens kan bruges til risotto. Jeg har fundet ud af at perlerug er det allerbedste til risotto. De slår nærmest de lækre(usunde) ital ris i smag og bid!
14 år31. maj 2010 kl. 13:19
MUMS!!