#11 af SiriS (slettet)
Hvad er der på menuen?
Du læser en tråd i debat > kostSiriS (slettet)
re: Hvad er der på menuen?
Sunddiæt, det lyder virkelig godt og sundt. Er der noget med at du er vegetar?
14 år24. maj 2010 kl. 20:35
kondifolket (slettet)
hej siri s det er godt at du spiser sundt mad, men skal huske at dyrke motion hver dag. hilsen kondifolket
14 år24. maj 2010 kl. 20:49
gtfh (slettet)
Det var ikke helt efter bogen. Sidste jeg var i Kvickly sogtle det Kofta = nogen krydrede oksefrikadeller af en slags. Fyldt med sukker og tilsætning for smagens skyld og ikke noget jeg ville købe normalt.
Men de smager faktisk ret godt og pga. snarlig udløbsdato var der 1 pakke for 25 og 3 pakker for 19,95! Så jeg købte 12 pakker til fryseren.
Spiste den ene pakke sammen med 250 gram amerikansk blanding der havde været en tur i mikroen. Som dessert: 40 gram havregryn+5gram rosin.
Men de smager faktisk ret godt og pga. snarlig udløbsdato var der 1 pakke for 25 og 3 pakker for 19,95! Så jeg købte 12 pakker til fryseren.
Spiste den ene pakke sammen med 250 gram amerikansk blanding der havde været en tur i mikroen. Som dessert: 40 gram havregryn+5gram rosin.
14 år24. maj 2010 kl. 22:04
riebech (slettet)
Hej Siri.
Jeg la ver altid en plan et par dage frem i tiden:
Mandag: Koedsauce med groensager og fuldkorspasta.
Onsdag: Salade nicoise
Torsdag: Pitabroed med shoarma og salat
Fredag: Noget med ris, jeg har nemlig lige koebt okologiske fuldkornsris.........
Her i huset spiser vi ofte pitabroed med forskelligt fyld, ungerne elsker det ogsaa med groensager i ;-) Og jeg udelader ofte bare pitaen hvis jeg skal spare lidt paa kalorierne.
Jeg la ver altid en plan et par dage frem i tiden:
Mandag: Koedsauce med groensager og fuldkorspasta.
Onsdag: Salade nicoise
Torsdag: Pitabroed med shoarma og salat
Fredag: Noget med ris, jeg har nemlig lige koebt okologiske fuldkornsris.........
Her i huset spiser vi ofte pitabroed med forskelligt fyld, ungerne elsker det ogsaa med groensager i ;-) Og jeg udelader ofte bare pitaen hvis jeg skal spare lidt paa kalorierne.
14 år25. maj 2010 kl. 13:04
mopsie
Dejligt med lidt inspiration. Jeg syntes egentlig godt vi kan fortsætte tråden lidt endnu og få endnu mere input til de nogle gange for kedelige kødgryder.
Jeg har i dag fået kylling med fyld og pastasalat. Jeg fandt en opskrift på kyllingen i denne uges aldi-reklame. Billedet så simpelthen så lækkert ud, og efter selv at have lavet det kan jeg godt afsløre at det var mindst lige så lækkert som det så ud. Det er absolut ikke sidste gang jeg har kigget aldi-reklame og lavet denne ret.
Min pastasalat fik jeg lavet så den indeholder lidt for mange kalorier i forhold til hvad jeg bør spise på et måltid. Men igen det smagte så godt at jeg ikke på nogen måder fortryder, men må hellere få sparket mig selv ud og gå en tur senere.
Hvad stod menuen på ved jer idag?
Jeg har i dag fået kylling med fyld og pastasalat. Jeg fandt en opskrift på kyllingen i denne uges aldi-reklame. Billedet så simpelthen så lækkert ud, og efter selv at have lavet det kan jeg godt afsløre at det var mindst lige så lækkert som det så ud. Det er absolut ikke sidste gang jeg har kigget aldi-reklame og lavet denne ret.
Min pastasalat fik jeg lavet så den indeholder lidt for mange kalorier i forhold til hvad jeg bør spise på et måltid. Men igen det smagte så godt at jeg ikke på nogen måder fortryder, men må hellere få sparket mig selv ud og gå en tur senere.
Hvad stod menuen på ved jer idag?
14 år25. maj 2010 kl. 19:23
SiriS (slettet)
Det blev til kold risengrød :-) - med en udskåret fersken og et lille drys vanillesukker. Det smagte forrygende! Resten af familien fik klatkager af resterne fra i går, og rugrødsmadder.
Mine portionsstørrelser er i den sidste tid skrumpet, nærmest af sig selv, hvilket vil sige at jeg faktisk er blevet småt spisende til aften, og dermed endelig er kommet over den største hurdle i min måltidsfordeling. Det ser slet ikke ud som om det er nok, når jeg øser op, men jeg er mæt, og kalorieregnskabet stemmer. Endelig har jeg fået en realistisk fornemmelse af hvor lidt jeg skal bruge.
Mine portionsstørrelser er i den sidste tid skrumpet, nærmest af sig selv, hvilket vil sige at jeg faktisk er blevet småt spisende til aften, og dermed endelig er kommet over den største hurdle i min måltidsfordeling. Det ser slet ikke ud som om det er nok, når jeg øser op, men jeg er mæt, og kalorieregnskabet stemmer. Endelig har jeg fået en realistisk fornemmelse af hvor lidt jeg skal bruge.
14 år26. maj 2010 kl. 08:01
bruger slettet
Vi fik boller i karry i går. En god gammel ret som jeg aldrig bliver træt af....
14 år26. maj 2010 kl. 10:30
riebech (slettet)
UHM boller i karry... Der er da det vi skal have til fuldkornsrisene :-) Og det er ogsaa alletiders ret til at snyde groensager i mine piger. Jeg koger nogle guleroedder og loeg med i vandet til koedbollerne og derefter blender jeg det i sovsen. Saa faar den ogsaa saadan en flot gul farve!!
Super traad vi har faaet gang i her.
Super traad vi har faaet gang i her.
14 år26. maj 2010 kl. 10:52
SiriS (slettet)
Vi trænger til noget med fisk.
14 år26. maj 2010 kl. 13:04
rdrd (slettet)
Masser af grove grøntsager steges let i wok'en med lidt olie og krydderi. Når grøntsagerne er taget af wok'en steges frosne rejer i chillisovs. Den væde der bliver tilbage fra rejerne kan så blandes op med f.eks tyrkisk youghurt og bruges som sovs
14 år26. maj 2010 kl. 13:20