Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Beregn dit BMI

Klik på knappen for at beregne dit BMI og få anbefalinger til supplerende målinger.

Æv en overraskelse juleaften og så...
Æv, en overraskelse juleaften og så så tæt på op. Jeg krydser alt jeg har for at du kommer under kniven og kommer igennem de 6 uger uden alt for mange (psykiske) men. Du er en gæv kvinde, tante Sol. Du klarer den i strakt arm, så at sige.

Jeg har mødt din Helt og jeg forstår godt at kvinder bliver betaget. Han er et meget behageligt væsen og har gode sociale kompetencer - og med hans tag på håndværk forstår jeg endnu bedre at kvinderne i stalden synes han er en Superman. Du er heldig at have ham i dit liv og det tror jeg også du ved. ;-)

Godt nytår til både "Helten", Mik og du selv.
7 år30. december 2017 kl. 12:52
Sig mig engang Er du magnet...
Sig mig engang. Er du magnet for dumme skader og sygdomme?. Du har da så rigeligt taget din andel af skavanker.

Jeg håber virkeligt, at operationen vil hjælpe dig, og jeg ved, hvad du skal igennem, for jeg styrtede lige ned på skulderen i november. Dog var jeg noget mere heldig end dig, for jeg har kun skader på ledbåndene til rottatorcuffen. Der gik nok 3 uger før jeg kunne få armen i vandret foran kroppen og godt 4 uger før jeg kunne få armen op til siden. Et lille tip. Tag toiletpapir af før du sidder, for man kan godt blive arrig, når man ikke kan få fat i det. Siger den ene Kan-selv til den anden.

Og så vil jeg ønske dig et godt nytår og godt helbred i 2018
7 år30. december 2017 kl. 18:23
tihii - ja det er godt...
tihii - ja det er godt med gode råd- tak Blåhval!
Har faktisk udarbejdet metode til tagen af toiletpapir med venstre hånd..
Og hvordan man åbner diverse såsom tandpasta tub med kun en hånd.. genstanden placeres mellem lårene - og så får jo lårbasserne lidt motion også, når der skal holdes fast på kaffedåser, pilleglas mv

Så er det i dag kirurgen skal prøve at sy fast superspinatussenen.
Er stået tidligt op- klokken er nu 04:29

Vi skal køre klokken seks.

Er fastende - men må drikke klare drikke indtil klokken fem.
Desværre bliver det ikke til kaffe - kaffe uden mælk... nej tak!

Håber min mave vil arte sig. Men, men... nåja der er jo lidt tid tilbage endnu!

Jeg HÅBER at vågne op til beskeden: " operationen gik fint - det var muligt at sy fast senen.

Men er forberedt på, at beskeden bliver: desværre. Vi må finde en tid til skulderprotese operation...
7 år2. januar 2018 kl. 04:31
Jeg håber at operationen er gået...
Jeg håber at operationen er gået over forventning, og at du snart er helt på højkant igen! ??
7 år2. januar 2018 kl. 12:40
Jeg har xet fingre og tæer...
Jeg har xet fingre og tæer hele dagen. Håber så meget det lykkedes. Cyberknus, Alinea
7 år2. januar 2018 kl. 17:34
Krydsede fingre for at det var...
Krydsede fingre for at det var gode nyheder :-)
7 år2. januar 2018 kl. 20:33
Håber operationen er gået godt Sol!...
Håber operationen er gået godt, Sol! God bedring
7 år4. januar 2018 kl. 08:45
i dag tre dage efter operationen...
i dag, tre dage efter operationen, har jeg stadig kvalme og koldsved. Svimmel..
kopierer ind det lykkedes skrive på fb via min mobil - håber det lykkes! de næste 6 uger må højre arm slet ikke bruges. så jeg skriver med venstre hånds pegefinger.. og skal manøvrere musen med venstre hånd.
Operationen vellykket ? Prognosen god?
Men sikken en kvalme! Kan ikke få ned andet end koldt vand uden sejpineri. Hvilket ikke er så godt da smerterne skal holdes nede med diverse stærke præparater. De næste fire fem døgn skal jeg regne med voldsomme smerter sagde kirurgen.
Skaden viste sig være værre end UL scanning viste. Det var ikke kun supraspinatus senen som var totalt overrevet , også infraspinatus senen var helt revet over. Kirurgen måtte save af et stykke knogle for at få plads til reparationen. Afrevne sener trækker sig sammen som elastikker. Der manglede 2x4 cm. Kirurgen har "fanget" senerne, strukket dem til at overlappe hullet. Fæstet dem med ankere.
Nu må jeg være meget forsigtig og undgå at belaste skulderen medens senerne forhåbentlig grov fast igen. Der går 6 uger og så yderligere 6 uger før jeg forhåbentlig er OK igen

?

Mik må klare sig uden personlig opmærksomhed endnu nogle dage.
en sød staldveninde longerer ham lørdag søndag. og sender billede har hun lovet.
tirsdag næste uge må helten i mit liv stå sin prøve som hestepasser.
han har jo lært
at finde ret rød hest på folden - den med de største hvide stjerne i panden - og den korteste hale
sætte grime på
kigge efter hove - dog ikke rense ordentlig
børste lidt...
sætte halebeskytter på
trække Mik til skridtmaskinen - og lade ham tisse af
sætte hesten ind i skridtmaskinen - der er tre ting foran som skal sættes korrekt.. og så bagbommen på

men han har ikke villet lære at starte programmet. Han har nok regnet med, at jeg tager med.. men den går jo ikke hvis ikke kvalmen forsvinder.

fik piller fra egen læge mod kvalmen -men de virker ikke straks.

kirurgen sagde, at der går ca 5 døgn med voldsomme smerter.
det er utrolige mængder morfin mv jag har fået med hjem fra hospitalet
morfinpræparat depot 2 x 10 mg. PEN mofin max 6 x 5 mg7dag
4 x 2 x 500 mg panodil per døgn
og så nogle piller mod muskelsmerter som skal tages 3 gange per dag.

det hjælper jo så heller ikke, at jeg dårligt kan spise på grund af kvalme - bliver en ond cirkel...morfin på tom mave kan vel få hvem som helst at gå i gulvet.

halve appelsin kløfter en ad gangen... langsomt og forsigtigt.. 1½ bolle 1 banan.. 2 æbler og masser af vand - er for lidt mad for mig . DET ER HVAD JEG HAR KUNNET SPISE SIDEN DEN 1 JANUAR AFTEN ... caps lock var en fejl..
nu mår jeg så ilde at jeg må stoppe
7 år5. januar 2018 kl. 12:04
Narkosekvalme er led Jeg har aldrig...
Narkosekvalme er led. Jeg har aldrig oplevet en kvalme værre. Ud over den på morfin. Men jeg er absolut ikke materiale til narkomani - jeg bliver så sløj, så sløj af det.

Omvendt kan man sige at kg'ene må rasle af dig, når du ikke kan spise ret meget. Jeg kender dog ingen kvalmestillende husråd, der evt kunne hjælpe dig igennem disse dage.

Lige nu ville jeg ønske at jeg var lært op i Miks pasning, så jeg kunne aflaste dig og Helten. God bedring og hurtig heling til dig, Sol - den modigste kvinde jeg har kendt nogensinde.
7 år5. januar 2018 kl. 15:51
Hvor er jeg glad for at...
Hvor er jeg glad for at prognosen er god. Selvom det godt nok lyder jammerligt lige nu. Men du er så sej, så jeg er overbevist over at det nok skal ende godt. Xer fortsat fingre, nu er det jo bevist at det hjælper ;) For at du snart er så god som ny.
Ps: nogle mener at cannabis hjælper mod kvalme... :)
7 år5. januar 2018 kl. 20:05

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...