Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Beregn dit BMI

Klik på knappen for at beregne dit BMI og få anbefalinger til supplerende målinger.

Sådan - nu kører det!
Altid klogt at nyde og glæde sig når det går godt!

??? Og hvad SKER der lige nu????
Hey jeg vågnede lidt i seks OG HAVDE IKKE SÆRLIG ONDT!!

????????

Kroppen skreg aldeles IKKE på en dag i sengen. Tværs om! Føler mig ret frisk. Lidt stiv hist og pist - men ellers OK.

Det var da som pokkers! Jeg havde ellers en fysisk udfordrende dag i går. Hvis min krop havde fulgt det mønster jeg har oplevet det sidste år - så burde alle muskler og led have gjort ONDT, ligesom "tandpine" i muskler og led.

Hm.... mon det skyldes at jeg har taget ekstra B12 vitamin??

Efter gårdagens strabadser og nogle "kost teknisk korrekte dage" er det heller ikke mærkeligt at vægten var nådig denne morgen: 83 kg. Hvilket var hyggeligt at kunne notere i "Ugens taber uge 43 - vejning".
Opmuntrende at der er forsvundet mere end 1 kg på en uge. På trods af et par dage med seriøs trøstespisning (1 pakke chokokiks + en plade af min foretrukne chokolade fra Lidl. Det er hvad jeg køber og rå-æder ved siden af normal kost når seriøs trøste spisnings tilstanden dukker op...)

Mik og jeg var var i går på vores første rigtige langtur siden november sidste år. I godt selskab!
Turen gik langs Skibstrupvej - Borsholmvej - offentlig sti ud til Risvang hegn. Gennem Risvang hegn over Hornbækvej ind i Klosteris hegn til Havreholm. Og så hjem igen. 3 timer.Mest i skridt - fordi man jo kun må skridte når man rider på landeveje. Og også fordi vi tog "gå pauser".
Bagefter skyndte jeg mig hjem for at hente en hårtørrer - og "Kaffe kurven" (= en pic-nic kurv som står parat med krus, teskeer, pulverkaffe, te, sukker. Så går det tjept at koge vand til termokanden og hælde op mælk i mælkeflasken).

En flink "med pensionær" har en klippemaskine og tilbød at klippe "fartstriber" i Miks pels.
Mik har jo sat vinterpels og sveder rigtig meget nu vi har så mildt vejr.

Men ak - når jeg kom tilbage til gården så var hun koncentreret optaget af at få låne TRAILER. Dyrlægen havde været der - og hendes hest skulle indlægges for haltheds undersøgning i morgen. (Jeg KAN altså anbefale at man tegner et Falck abonnement for sygetransport og redning af hesten hvis man ikke selv ejer en trailer! )
Trailer lån lykkedes - hurra for det!

Helt nemt var det ikke at læsse en viljestærk unghest... Men ejeren er en rigtig horse woman! Hun er mega dygtig til klikkertræning og har den tålmodighed og ro der skal til. Plus at hendes sans for timing er fantastisk.
Jeg stod og kiggede på - parat at give en hånd med hvis... (Og FØJ hvor blev jeg kold af at stå stille efter fire timers fysisk aktivitet..)

Hesteklipningen blev ikke aflyst. Hun ville gerne klippe heste EFTER hendes egen var trygt installeret i boks på hestehospitalet. For at få tankerne væk fra sin egen hest.

Ventetiden benyttede jeg til at køre på indkøb - og købte også "trøste kiks".

Jeg er MEGET stolt: jeg spiste ikke et eneste kiks selv!

Miks pels var tør nok til at kunne klippes. Han opførte sig eksemplarisk! Især som han fik "bestikkelses guffer" gennem hele forløbet.
Så han Mik ud på folden og efter lidt kom jeg for at hente den anden hest.

DET syntes Mik var noget meget mærkeligt og aldeles ikke OK!
Jeg måtte virkelig bede ham om at gå sin vej! Han kunne overhoved ikke forstå at jeg hentede En Anden Hest på folden!

Den anden hest var ikke nem... Jeg tror jeg har "luret" grunden til at den hest er så "løbe glad" - han er en bangebuks!
Men os to mennesker gjorde det godt - stille og rolig, med stor tålmodighed. Han blev selvf. ikke bundet op. Og fik en lind strøm af "distraktions guffer". Og faldt efterhånden mere til ro - når han oplevede at det IKKE er farligt med en maskine som brummer, vibrerer mod huden. Og måske kilder??.

Jeg var så tilpas træt når jeg skulle pakke sammen at jeg glemte pulverkaffen, kiksene, mælken og den lille termokande i stalden...
ALZHEIMER!

Det er da helt utrolig at jeg ikke er nødt til at tage en dag på langs efter at have været hjemmefra og i sving i ca 9 timer! WOW!! Håber dette bliver ved!

Det kunne tænkes det er B12 pillerne som spiller en afgørende rolle.
Hvis dette er tilfældet - så synes jeg jeg burde få dem på recept!
11 år24. oktober 2013 kl. 07:26
Så dejligt med en overskudsdag!Det lyder...
Så dejligt med en overskudsdag!

Det lyder bare skønt -jeg håber du for brugt den på noget godt -og ikke overanstrenger dig, selvom det er svært at lade være ;)

Kan godt se for mig at Mik ikke syntes det var iorden at du hentede en anden hest på folden -sådan er min Rasmus også -der bliver sendt meget lange øjne efter mig hvis jeg går afsted med en anden hest! Ikke hvis det alligevel er tid til at tage hestene ind for natten, men på alle andre tidspunkter. De er nu hyggelige, de muledyr!
11 år24. oktober 2013 kl. 09:31
Tip LCHF mos.... og 2/5 diæt ala Malou
"Det er en pragtfuld mos - perfekt til LCHF gryderetter. Vi guffede løs af den, men der var en lille rest tilbage. Den blev til disse pandekager"

klidmoster.dk

Hvis man trænger til lidt ny LCHF inspiration kunne det være at Klidmoster (Malou) havde noget at byde på..?

Hun er ellers i gang med 2-5 og og med enorm fremgang!! ("laber mad til fastedagene" klidfaster.dk )
Og så er hun SJOV! Tjek endelig klidmoster.dk!

Et andet tip som kan spare dig for unødvendige bil udgifter!!!

HVIS bilen ikke vil starte - men der er strøm på batteriet: prøv at starte med reservenøglen!

De moderne bilnøgle indholder en mikrochip - den kan pludselig gå i udu.. og så starter bilen ikke!
Sandsynligheden for at reservenøglens mikrochip OGSÅ er i stykker på samme måde som hovednøglen - er forsvindende lille!

Dette vidste jeg ikke...
Så i stedet for at kræse for de middagsgæster jeg havde inviteret til min fødselsdag - så var jeg "tvangsindlagt" til ufrivilligt bil-eventyr i regn og rusk... Sammen med Helten i Mit Liv.
Gæsterne måtte passe sig selv de par timer bil-cirkusset stod på...

Jeg havde købt for lidt piskefløde... så jeg skulle jo liiige køre over til Netto og købe piskefløde.
Når jeg skulle køre hjem fra Netto-turen - så startede dytten ikke!
Og bilen stod på en P plads hvor man max må holde 1 time....

Godt at man har en mobil!

Helten kørte via Thansen og købte et slæbetov. (Helten er som I ved - min Prins med den Hvide Toyota Hilux!) (Han er jo ikke til heste... en af de få ting som ikke er perfekte ved den mand!)

Selvf. prøvede vi da flere gange at starte min lille Panda - men NEJ! Rigelig med strøm... men motoren gik bare ikke i gang.

For at slæbe en Panda skal man finde frem en bolt med gevind i ene enden og en ring i den anden - og en skrutrækker. Grejet ligger i reservehjulet. Gemt under tæppet i bagagerummet... som man jo skal tømme først...
Vha af skruetrækkeren skal man åbne en lille låge foran .. et eller andet sted ved kofangeren.
Man stikker skruetrækkeren ind i sprækken og vrister op den lille låge... og kan se hvordan lakken bliver ødelagt... ØV!!
Og lad nu være med at TABE den lille låge!! Den har en lille fin dims så den KAN hænge fast ved karosseriet... Men den skal man lirke på plads....

Følgende moment er at skrue bolten på plads!
Gevinden ville ikke bide an!
Kravlede rundt på knæ på asfalten - i regn og blæst.. og prøvede at skrue i den forbandede bolt!
Til sidst bed den lidt an... prøvede at stramme den bedst muligt ved at bruge skruetrækkeren som vægtstang gennem at stikke den gennem løkken for enden af bolten..

Det ny slæbetov blev sat fast i Panda-løkken og træk krogen på HiLuxen.. Og så startede Helten lige så forsigtigt at slæbe ..
Pfiuu - lige i første lyskryds sprang bolten løs fra Pandaen..

tralalaa IKKE sjovt at stå stille i et kryds med nødblinken på!!

Bolten kunne altså ikke skrues i!

Helten skubbede og jeg styrede Pandaen bort fra krydset og op på fortovet...

Så kravlede vi rundt og prøvede forgæves at skrue bolten i... åbnede den lille låge som findes bag på Pandaen - gevindet i dette hul var fint! Ingen problemer med at skrue bolten forsvarligt i!

Men.. men... det er for farligt at blive slæbt baglæns!

Så ringede jeg til Falck.
HELT ærlig!
Det koster 1.600 kr + moms/15 minutter!!! (når man ikke har abonnement og det er søndag)

Sådan et røver pris nægter jeg at betale.
BASTA.

Så fik Helten en lys idé! Hvad nu hvis hullet foran går igennem?? Så man kan stikke ind et eller andet.. som man kan sætte fast slæbetovet i...?

Heldigvis har jeg meget små hænder og tynde arme (sammenlignet med Helten altså). Så jeg kunne stikke ned en arm i motorrummet og føle efter når jeg stak en pen ind i hullet - YESS!!! Jeg kunne mærke pennen!

Helten havde en stærk tynd nylonsnor i Helte-bilen.

Firdobbelt kunne jeg stadig liste nylon snoren ind gennem hullet - og fæste bolten forsvarlig på tværs i snoren på indsiden. Og lave en fin løkke på udsiden hvor slæbetovet kunne fæstes...

Ak ja! ikke et øje var tørt! (Og gæsterne ventede stadig hjemme på at få serveret middag!! Og det regnede stadig..)

Forsigtig slæbning med nødblink på...

Og så igen: snap! Det ny slæbetov sprang flere gange!

ØV ØV ØV!
Ud og tjekke - og binde ny løkke på slæbetovet....
Helt nyt slæbetov som angivelig kan holde til 2100 kg.. SÅ meget vejer ikke Panda + grej + Solakka..

På trods af at helten slæbte forsigtigt og jeg passede på at snoren var stram og der ikke kom ryk.. Bortset fra en gang da en anden bilist lavede et svinestreg og Helten måtte bremse kraftig og også jeg - men ikke så hurtigt at slæbetovet forblev stramt...

Til sidst kom vi da frem til værkstedet hvor Pandaen bliver passet... Og jeg kunne låse dytten og klatre ombord i helte-bilen og endelig blive kørt hjem. Til de ventende gæste...

Følgende dag tjekkede værkstedet hvad der var galt...

Og hvad det var - ved i allerede!

Så HUSK!!! Hvis dytten ikke starter men der er strøm på batteriet, prøv RESERVENØGLEN!

PS Maden var lækker... og den hjemmelavede Sacher tærte himmelsk..

De tre dage fødselsdags fejren har gjort at jeg tog 3 kg på!!! UPS!!

Og i morgen er der veje dag...
11 år30. oktober 2013 kl. 08:36
Sikke da et eventyr du har...
Sikke da et eventyr du har været ude i, Solakka. Og hvor godt du har en helt til at komme med slæbekabel. Mon ikke gæsterne viste stor forståelse for jeres strabadser? Det er selvfølgelig lidt mærkeligt med en fødselsdagsfejring uden et værtspar, men da det nok er voksne mennesker så var huset ved stadig i orden og stemningen fin da I kom hjem?
Hvis vægten kom let på, kommer den også let af - i hvert fald når der er tale om mindre vægtændringer. De tre kilo skal du nok få arbejdet af, du er fuld af krudt og kommer rundt en masse, så det skal nok forsvinde.
11 år30. oktober 2013 kl. 11:13
Åh sikken en dag i går!
Tak Silver!
Men jeg har stadig problemer med at lade være med at trøstespise..
I går lykkedes det ikke at holde fingrene fra for mange crisps med smør, ost og skinke... 41 Marianne bolcher røg også ned...
Så dagens morgenvejning viste +1,3 kg... ØV!

Men motionen - den var da på plads!
40 minutter spadsertur til ridehus og undervisning sammen med Mik... næsten 45 minutter HÅRD ridetræning... Mik var godt nok betuttet! Men hellere undervisning hvor der bliver forlangt skarphed og disciplin af hest og rytter - end at prøve dyrlægens forslag med ekstra sål på højre bagben... 40 minutter spadsertur tilbage til gården.. Og så MUGNING af folden. DET er hårdt nu der er så meget mudder! Tre trillebøre plus det løse.. og trillebøren bliver så tung at jeg ikke kan køre den op i mødding traileren. Men må tømme trillebøren manuelt! Var i fuldt sving fra klokken halv elleve til halv fem....

Det mest fantastiske er at jeg IKKE har ondt!
Er helt sikker på, at det skyldes at jeg har begyndt at spise B12 piller... godt nok håndkøbspiller. Men overdoserer HELT med vilje!
2 x 9 microgram = 2 x 360% af "dagsdosis"...

Så - nu skynder jeg mig ud til Mik.
Dyrlægen, kiropraktorn kommer for en sidste slutkontrol..
11 år31. oktober 2013 kl. 08:49
Vægten går den gale vej...
ØV ØV ØV!!
Vægten går den gale vej... snyft!
I stedet for at tabe mig - har jeg taget på... Logik for burhøns. Men SURT er det alligevel!

Hvor blev motivationen af?

Og HVAD blev det af den labre unge dame som brugte størrelse 36??

Jeg er simpelthen gået i stå... er vist depri..

Og det er for galt. Jag har så mange ting at glæde mig over.
Helten i Mit Liv er en skat! Bare for at huske mig selv på hvor heldig jeg er, at være gift med så vidunderlig en mand!

Ikke nok med at han er super dygtig - han kan simpelthen ALT. Og er så flittig nu han har tabt sig (stenalderkost! ), på pension og har tid og overskud til at endelig ordne alle mulige hængepartier herhjemme.
Nej - han er også sjov, hyggelig. En KLIPPE.

Og fantastisk god til at pynte op herhjemme med friske blomster fra haven - meget kunstnerlig. Hans blomsterarrangementer er en fryd for øjet!
Laver god og sund mad hver dag (som jeg desværre ikke spiser - stenalderkost og Colitis Ulcerosa passer ikke så godt sammen)

Og så er han god til økonomi. Han har bare STYR på det hele.

Endvidere har han en engels tålmodighed med mig og mine helbredsproblemer..

Ingen kan være gladere for sin lille hest end jeg er! Rideture med Mik er en fryd! Han er så god som dagen er lang.
Og endelig syv-ni-tretten ser det ud til at han er stabilt RASK.

Jeg ved jo godt hvorfor jeg er ked af det - bekymringerne for min voksne datter er ved at knække mig.

Er SÅ vred på situationen... Magtesløs.

Men jeg må altså hanke op i mig selv.
INTET bliver jo bedre af at jeg synker ned i depressionens hængedynd!

Mere motion plejer at hjælpe på humøret!
Vægttab plejer at hjælpe på humøret!

Hvorfor skal det være så pokkers SVÆRT at komme igang, at holde fokus?
Når jeg nu VED per erfaring at jeg får det bedre når jeg spiser mindre, spiser sundt, og MOTIONERER?

Jeg fik et chok når jeg så billederne fra i går - nørj hvor SER jeg UD!
Var ude på ridetur i regnvejret i lørdags. Sammen med en anden ekvipage.
Den anden hest er frygtelig bange for paraplyer...

Der var en super komisk (og potentielt farlig) situation hvor jeg red Mik forbi nogle mennesker med paraplyer ude i skoven.
Den anden hest VILLE ikke - TURDE ikke.
Så jeg sagde til paraplyfolkene at hesten er bange for deres paraplyer.

De bar søde og klappede paraplyerne sammen - på trods af regnen.

SÅ turde bangebuks hesten gå forbi dem.

Faldt i snak med paraplyfolkene... en ung dame fortalte STOLT at HUN har "redet mange år" - og i det samme slår hun sin paraply op med et smæld! Den anden hest troede hans sidste stund var kommet - og satte af i vild flugt.
Mik fulgte jo trop!
Naturligvis!
Han er ikke bange for paraplyer - men det lærte jeg så i lørdags, at hvis en hest løber løbsk i panik - så følger Mik med!
Mik troede måske at det var noget helt andet som var dødsens farligt?

Jeg grinede så jeg var ved at tisse i bukserne! Det var så KOMISK! prale prale ..jeg ved MASSER om heste - og så klaps! slår man op en paraply tæt på en hest!
Alle som er vant at omgås heste ved, at de fleste heste "skider grønne grise" hvis man slår en paraply op!

Når vi kom hjem til gården tjekkede jeg Miks acceptance af hans træningsparaplyer ( fra Tiger butikken).
Mik er helt cool!
Man kan sågar slå en lille paraply op under hans mave uden at han flytter sig!

Men man kan aldrig træne den slags for meget (blot man tager hensyn til hestens psyke og IKKE laver "flooding" - overvælder hesten. Fordi den slags træning kan føre til tillært hjælpeløshed. Hvilket er en RIGTIG dårlig idé. Man skal hele tiden sikre sig, at hesten er tryg ved situationerne - og flytte "tolerance grænsen" lige så forsigtigt og langsomt.. bygge op hestens selvtillid, stimulere hestens nysgerrighed..)
I går havde jeg fundet frem store paraplyer til paraplytræningen.

Og der blev taget billeder av Mik og mig.

Mik er jo sød.. men JEG så helt forfærdelig ud! Fleecejakken sidder som et pølseskind... accentuerer dellerne.
jeg havde jo helt glemt hvordan jeg SER UD!

HÅBER at chokket vil hjælpe mig at holde mig på den smalle sti!
11 år12. november 2013 kl. 09:54
Åh du minder mig om noget...
Åh du minder mig om noget -jeg må se at komme igang med paraplytræning af Rasmus! Selvom den hest ikke er bange for noget, så er det jo alligevel en super ting at træne -for jeg har jo planer om at vi engang skal gøre os på stævnebanerne, og så duer det jo ikke hvis hesten stikker af i vild panik midt under en samlet trav ;)

Hvor er det surt at du ahr så svært ved at finde motivationen. Måske kan det hjælpe at gå tilbage i dagbogen og se lidt efter hvad der har virket før?

Og forresten tillykke med at Mik er rask -det er jo helt super!
11 år14. november 2013 kl. 12:04
Jamen jeg har bare så travlt!
Mik går ind i politik!

Jeg HÅBER at denne overskrift vil være at finde i nogle aviser (griner!) - og at mit event kommer i Lorry (in my dreams - smiler!)

Ikke fordi at JEG ønsker personlig opmærksomhed.
Tværs om.
(Jeg er verdens MINDST fotogene person. Og jeg HADER at høre min egen stemme på bånd - den FORBANDEDE mumin-accent!! - ØV ØV ØV at jeg ikke kan lide hvordan det lyder når jeg snakker "dansk")

Så hvorfor stikker jeg snuden frem? Og giver tip til aviser og TV og HÅBER at vække interesse?

Fordi jeg håber min protest vil blive hørt!

At den - morsomme, synes jeg - "gimmick" at lade Mik "gå ind i politik" - af medierne vil opfattes som så aparte, spektakulært, sjovt, at min lille demo får opmærksomhed.

Jeg er RASENDE over regeringens asociale politik.

Kontanthjælpsreformen rammer de aller svageste og mest udsatte i vores samfund.
DYBT urimeligt. Beskæmmende.

Gensidig forsørgelsespligt (GF) - også for folk som ikke er gift!
Hvabehar?
Det er i strid med grundloven. Og heldigvis kommer der et gruppesøgsmål.

Jeg kan KUN opfordre folk til at finde ud af hvad disse "reformer" betyder for almindelige danske familier!
Folk luller sig ind i den tro, at hvis ulykken rammer dem (arbejdsløshed, sygdom, uheld) SÅ FINDES DER ER SIKKERHEDSNET.

Folk TROR at vi har en velfærdsstat og at ingen uforskyldt skal blive hjemløs, sulte, måtte undvære livsvigtig medicin på grund af fattigdom.
Men folk tager fejl.

Myten om den dovne kontanthjælpsmodtager som "nasser" og blot har brug for et los i røven - er intet andet end PROPAGANDA.

Så FAT det dog - der FINDES ikke jobs til alle de arbejdsløse som både kan arbejde og gerne vil.

Regeringens socialpolitik har slået fejl. Kun 5% af de aktiverede kommer i fast arbejde.
De resterende 95% bruges af kommunen og private virksomheder som BILLIG ARBEJDSKRAFT.

Kommunerne langtidsparkerer syge på kontanthjælp - fordi kommunerne derigennem sparer MASSER af penge.
Ja - jeg kunne blive ved med at skrive om uhyrligheder..

Fra 1.1.2014 bliver det endnu værre - da træder kontanthjælpsreformen i kraft.

Jeg har travlt - følger med, orienterer mig, deltager i debatten.
Indsamler fakta og viden.

Og så skal jeg til demonstrationer! For første gang i mit liv.

Det var meningen, at der skulle være en demo i hver kommune den 13. december.

Jeg oprettede demoen i min by som en begivenhed på Facebook:
HELSINGØR NEJ TAK TIL GENSIDIG FORSØRGELSESPLIGT

Men ak - folk meldte sig ikke til!

Og SÅ besluttede jeg at Mik går ind i politik! Så jeg ikke skulle stå helt mutters alene og blomstre med en plakat foran rådhuset.

Forudsat selvf. at politiet og kommunen ville give tilladelse til dette.

Fik tilladelserne per mail - JUBII!

Så kom følgende hurdle - transport af hesten...?

Det lykkedes ikke.

Men - man er vel en stædig finne med SISU! Så nemt giver jeg ikke op. Nu jeg FIK tilladelse til at tage hesten med til demonstration.

Så Mik og jeg rider og går ind til byen.

Har lige planlagt ruten. I alt bliver det 2 x 11 km. Der Mik og jeg skal gå samlet 12 km og kan ride 10 km. (Godt nok er der 5 kvægriste på den strækninger vi kan ride. Og der skal jeg stå af, åbne en port og lede Mik igennem og komme op i sadlen igen (uden noget at stå på - ØV. men der findes ikke stene el. lignende). I alt skal jeg op i sadlen fra jord 12 gange...

Det bliver en LANG dag - hihii!
Har fundet frem til at Mik og jeg må af sted til vores demo omkring halv ni.
Regner med at vi kan holde pause en times tid - pit stop - på en P plads i byen.
Panda bilen parkeres på P pladsen tidlig om morgenen - med hø og vand til Mik.
Plus madpakke og vand til mig. Og vores demo udstyr.
Fra kl 11:55 til kl 13:00 skulle vi gerne stå foran Helsingør rådhus og demonstrere.

Vi kan tidligst starte på turen hjem ca. 13.30.... og så er der ikke tid til pit stop! Fordi solen går ned kl 15:34 og jeg er ikke sikker på at vi kan finde vej gennem skoven i bælgravende bulder mørke..

For en sikkerheds skyld har Mik og jeg sikkerhedsudstyret på, på vej til og fra... Det lovpligtige som er reflekser på alle hestens ben og en lygte på rytterens venstre ben. Og ekstras: refleksvest, pandelygte. Måske refleks ridedækken (Mik HADER sit refleksdækken... måske kan jeg finde frem en rød blinkende "skildpadde" lygte som kan fæstes i Miks hale...?

TÆNK på os, Mik og Solakka, fredag den 13. december!
Vi er på stroppetur hele dagen!

Det bliver sjovt - og jeg glæder mig.
Det føles GODT at prøve at GØRE noget...

PS Har også meldt mig in i Socialpolitisk Forening. De er nemlig høringspart for Folketinget...
11 år12. december 2013 kl. 05:42
Du er så sej Solakka! Jeg...
Du er så sej, Solakka! Jeg ville gerne stå der sammen med dig og Mik, men jeg har (heldigvis) fået arbejde. Dog er jeg helt med på alt det du siger. Jeg er også overrasket over velfærdsstatens sammenbrud og at så få gør noget aktivt. Danskerne er blevet får. Alle de ting vores forfædre har knoklet for lader vi nu forsvinde. Det, der gjorde DK så unik, er snart væk. Men ok, så kan vi også rigtigt sammenligne os med USA og Tyskland. Det må være deres mål...

Jeg kommer aldrig til at bo sammen med en kæreste igen, når GF indføres. Ikke fordi jeg ikke vil forsørge ham, men fordi jeg intet valg får. Jeg kommer aldrig til at have loyalitet mod landet. Ikke fordi jeg ikke vil, men fordi jeg ikke får noget valg længere. Jeg har svoret på at jeg nok skal klare den - uanset hvor pænt eller grimt det bliver. Mine forældre bliver måske ikke stolte, men jeg kommer ikke til at miste et sted at bo eller mad - om jeg så skal hustle mig til det.

Men ikke alle kan det. Det er så forfærdeligt. Desværre tror jeg ikke at politikerne er til at råbe op. De har travlt med selfies og løgne. Det er så beskæmmende - det, der foregår pt. Pinligt. For DK.

Jeg håber at Mik og du foran rådhuset i Helsingør får masser af mediebevågenhed. For der skal gøres noget!
11 år12. december 2013 kl. 06:47
re:
Jamen, Solakka, altså! Hvor er det godt tænkt at gøre noget anderledes for at vække opmærksomhed og gøre en forskel. Elsker at du har forberedt dig godt og tænkt på at have en bil med forsyninger stående klar.

Uden tvivl bliver det en rigtig hård dag får både dig og Mik, så håber I kommer godt igennem den uden alt for megen ømhed og smerter.

Jeg håber at I kommer i tv - og at hvis nogen fanger et glimt eller får set noget, hvor I er med, at de så vil lægge et link ind.

Skønt initiativ du der tager, Solakka :-)
11 år12. december 2013 kl. 07:42

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...