Den sandwich der er mægtig stor o mættende :D
Lige nu prøver jeg alles råd af.. men det vigtigste er nok - ingen PENGE!
hedligvis er jeg ved at blive vegetar.. det vil sige ingen gelatine som der er i næsten alt slik :D!
Mange tak for alles gode råd.. jeg prøver at holde humøret højt og elske mig selv, selvom det er svært når jeg nu er lidt klam :D
Og så vil jeg helst ikke købe ind med min far ^^
#22 af Sunrising (slettet)
Jeg holder mig mæt med masser af grøntsager og rugbrød med pålæg i løbet af dagen - jeg synes ikke, at frugt er helt så godt til at mætte som grøntsager (men super til at slå en slem sukkertrang ned).
Med spiser nøjagtigt som du, og jeg kontrollerer det ved at lade være med at have usunde ting i huset, eller bare ting, som jeg ved, frister mig. Det kan skifte meget, efterhånden kan jeg mærke det, når jeg står med varen i hånden i supermarkedet, om holdbarheden er alt for kort :-) Desuden søger jeg for at være mæt hele tiden, og jeg sørger for altid at have nogle lækre og sunde alternativer i huset. Hvis jeg får trang til at grovæde, spørger jeg mig selv, om det ikke var bedre med et stykke lækkert rugbrød, for eksempel med æg og tomat, lidt mayonnaise og karse - og jo, det er det ganske tit :-)
Så er der det med at stoppe et ædeflip. Jeg har lært mig selv at nyyyyyde det, jeg spiser. Nu er det for mig ofte slik, kage og så videre. Og når jeg først har besluttet mig for, at det har jeg altså brug for lige nu - så vil jeg sgu også smage på det, i stedet for - som jeg plejer - at kyle det ned (som om man ikke opdager, at man har spist det, hvis man spiser det lynhurtigt???). Når jeg tager mine ædeflip langsomt, sker der det, at jeg giver kroppen mulighed for at følge med. Både med smagen, som man faktisk godt kan begynde at blive lidt træt af efter en halv othello-lagkage, men også mætheden, som jeg kan nå at mærke, inden maden nærmest sidder helt oppe i halsen. Og så gør jeg som du - kyler resten ud :-) Det fjerne ikke ædeflippene - men det gør dem til at holde ud. Det vigtige ved det er IKKE at have dårlig samvittighed, men i stedet være stolt over, at du stoppede, før du ellers ville have gjort.
Og så er det altså supervigtigt, at du ikke straffer dig selv ved at sulte og overmotionere - du smadrer bare dit blodsukker og åbner op for det næste ædeflip. Du havde åbenbart brug for det her ædeflip - accepter det og spørg i stedet dig selv om hvorfor? Har du ikke spist nok i løbet af dagen? Spiste du fordi du var ked af det / vred / ensom / andre følelser, som du har svært ved at føle? Hvad kan du gøre for at forebygge til næste gang? Det er en måde at hjælpe dig selv på - i stedet for at straffe dig selv. Det sidste har du helt sikkert hverken fortjent eller brug for :-)
mvh. tina