Tab ½ kg i ugen over 5 uger, Hvem vil være med?

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Tab ½ kg i ugen over 5 uger, Hvem vil være med?
Lille opdatering da vi glædeligt måtte have Anzhomg med på listen.

Taa sa : 74,6
gitch : 72,8
JK91 : 68,6
VEGANER : 79,9
Læratelskemigselv: 74,5
mia duberg : 76,5
Lyser i mørket : 64,0
SNBS : 62,9
Joy88 : 62,4
anzhomg: 72,5
11 år1. februar 2013 kl. 09:33
Det bliver spænde at se hvordan det kommer til at gå os, vi har udmiddelbart en ens fremgang, men nogle dele at tingene er modsætninge, det er sjov som noget virker for nogen og slet ikke for andre. Men det vigtigste er nok at man har en plan som passer ind i sin hverdag og temperament, og så allervigtigst et mål, ikke nødvendigvis et vigtigt tal på vægten, men også bare generel sundhed øget velvære.

Og ja der er mange ting der spiller ind for om vægten viser det ønskede/forventede.. Vi kvinder (nogen af os) er jo desværre ramt af øget vægt på specielle tider af måneden
:( men så kan man trøste sig med at det sikkert giver et ekstra hak ned på vægten ugen efter.. det er ihvertfald det jeg prøver at trøste mig med i denne uge:/
11 år1. februar 2013 kl. 09:38
Motion i hverdagen
Hvordan får i det til at fungere med motion både i forhold til vægttab og hverdagen?
Lige nu er jeg i skole fra 8-15, og jeg må godt nok sige at det kan være svært at komme afsted om eftermiddagen. Vil jo så gerne træne 5-6 gange om ugen, men i den her uge er det kun blevet til 4 gange. Tror ikke jeg skal banke mig selv i hovedet med det, mere bare fokusere på de 4 gange jeg kom afsted :-)
Men hvad siger I andre? Kender I det med at være lidt for doven, når man nu har været afsted hele dagen?
11 år3. februar 2013 kl. 17:51
re: Motion i hverdagen
hehe - velkommen til det rigtige liv JK91. Nogle af os har 8 timers arbejde hver dag - jeg forlader min lejlighed klokken 6:45 og er hjemme mellem 15:30 og 16:00 (alt efter trafikken). Min taktik er enten at have aftaler med andre (enten fordi jeg træner på et hold, eller fordi jeg har gå-turs aftaler med andre), eller også ta'r jeg motionen inden jeg kommer hjem. Hvis jeg først kommer hjem, så vinder sofaen 8 ud af 10 kampe om at komme afsted :)

Bare rolig - du skal nok få styr på det med tiden, og 4 gange om ugen er super flot!
11 år3. februar 2013 kl. 18:52
Jeg er meget imponeret over jer, der både kan klare motion, arbejde/skole og familieliv. Så mange bolde kan jeg slet ikke have i luften på samme tid.

Lige nu er mit liv egentlig temmelig kaotisk, alt andet end motion og sund mad går ikke vildt godt. Jeg er sygemeldt lige for tiden, fordi jeg er lidt forstyrret i hovedet og venter på at komme igang med noget behandling, lige nu er den allerbedste terapi min træning, så mine hverdage går egentlig ud på 100% fokus på træning og kost, så jeg ikke skal tænke på alle de ting, der går mig på. Jeg er aldrig "hjemme" (i den by, hvor jeg befinder mig i normalt - jeg er hjemløs) i weekenderne, så jeg træner pt "kun" 4 gange om ugen, Body pump, Body combat, løb og styrketræning. Jeg gruer for, når jeg skal igang med noget igen. Jeg starter i et aktiveringstilbud d. 12 feb. og er meget nervøs for, om det vil dræne mig total for energi, heldigvis er det "kun" 20 timer om ugen til at starte med, så jeg krydser fingre for, at jeg langsomt kan vænne mig til at være ude og igang og samtidig tackle min sunde livsstil.
11 år3. februar 2013 kl. 19:28
Fedania; Haha. Jamen, jeg er også vildt imponeret over hvordan mennesker med fuldtidsjobs får det til at fungere. Især hvis der også er børn involveret. Det må være den største bedrift! :-) Men en god måde at have nogle, som man skal træne med. Så er det svært at slippe udenom.

Anzhomg; det lyder da noget kaotisk. Men på en måde er det jo en god ting at bruge al sin tid på. Det gavner i hvert fald en i sidste ende :-) Men det er altid svært når man går fra at have masser af tid med fokus på motion og kost, og pludselig skal man mase noget andet ind i sin hverdag. Har helt klart også været min udfordring efter et halvt år hjemme, hvor jeg havde masser af tid hver dag.
11 år3. februar 2013 kl. 20:11
Jeg vil også gerne være med:)
Vægt: 70,1
11 år3. februar 2013 kl. 22:01
Velkommen til sollyse, du er mere end velkommen
11 år4. februar 2013 kl. 10:23
En opdatering mere:D dejligt med flere folkpå holdet.

Taa sa : 74,6
gitch : 72,8
JK91 : 68,6
VEGANER : 79,9
Læratelskemigselv: 74,5
mia duberg : 76,5
Lyser i mørket : 64,0
SNBS : 62,9
Joy88 : 62,4
anzhomg: 72,5
dmollysh: 70,1

11 år4. februar 2013 kl. 10:27
Mit træning forgår hovedsageligt med at tage en frisk gåtur på 20 min om morgen når jeg aflever den lille i vuggestuen og så 20 min igen når jeg henter. Der ud over går jeg meget på mit "arbejde" er i praktik lige nu da jeg ikke kan holde ud at gå der hjemme hver dag indtil jeg starter i nyt job 1. marts. Ellers går min træning med intervaltræning hjemme på stuegulvet, hvor jeg træner mave, ben , arme og ryg og det giver mindst lige så godt som at løbe 5 km. Min krop er ihvertfald mindst lige så træt og gennemrusket som da jeg løb 5 km hver dag.

JK91: 4 dage i ugen med træning kan du da så absolut godt være stolt af, men hvis du mener at du burde træne bare 1 dag mere i ugen, kunne du evt tage 1 dag hvor du står dejlig tidligt op og så træner inden du skal i skole. I sommers stod jeg op kl 6 for at løbe i 30 min. det passede lige med at jeg kunne nå hjem og vække ungerne, så hoppede jeg i bad og så kørte dagen ellers bare med unger, arbejde, handle ind, hente unger, lave mad, gøre rent og så slappe af ved 22 tiden.. Jeg er så også mor til en på 2 og en på 10 så der er meget at se til.. godt der også er en far i hjemmet så man nogen gange kan rive et par timer ud af kalenderen til sig selv.
Anzhomg: Det lyder lidt overvældene med dit liv, synes det er super flot at du i det mindste har overskud til at tænke i sundhed, mange ville lægger sig under dynen hele dagen. Hvad skal du i aktivering som, er det ikke et sted du automatisk får noget motion?
11 år4. februar 2013 kl. 10:36

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });