Tab ½ kg i ugen over 5 uger, Hvem vil være med?

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Tab ½ kg i ugen over 5 uger, Hvem vil være med?
Jeg bliver vejet hos DDV hver onsdag, så det vil være den vægt jeg skriver ind :)

Uge 1 vægt: 76,5kg
11 år31. januar 2013 kl. 12:11
Hej
Jeg vil også gerne være med. Skal lige have tabt mig det sidste. Jeg ved desværre ikke hvad jeg vejer i dag, fordi min vægts batteri er dødt, men jeg er rimelig sikker på at jeg vejer cirka 64kg.
Jeg går ud fra at det halve kilo er et cirka tal, det gør vel ikke noget hvis der er røget lidt mere en gang imellem? Da jeg taber mig relativt hurtigt, regner jeg med at der nok ryger et kilo om ugen hvis jeg holder mig til min plan. Jeg træner nemlig rigtig meget. Men det er nok en god idé at prøve et lidt langsommere vægttab denne gang end jeg er vant til. Så det primært er fedt, der ryger frem for muskelmasse.

Bliver spændende at følge jer!

Knus
11 år31. januar 2013 kl. 13:39
Alt hvad der kan tabes er jo kun et plus, og hvis man skulle tabe mindre.. eller tage på er det jo en del af rejsen til et letter liv.

Min vægt sagde i dag 62,9.

Jeg samler op i aften så vi får overblik over hvor mange deltager vi er og hvad vores udgangspunkt. er.
Men det tegner til at vi bliver et fint hold, tusind tak for den store deltagelse.
11 år31. januar 2013 kl. 15:36
Jeg vil også meget gerne være med, synes, det er så svært at tage mig sammen til at gøre det alene..

Min vægt i morges sagde: 62,4kg.

11 år31. januar 2013 kl. 15:44
Så er vi i gang, og vi er blevet en fin flok

Taa sa : 74,6
gitch : 72,8
JK91 : 68,6
VEGANER : 79,9
Læratelskemigselv: 74,5
mia duberg : 76,5
Lyser i mørket : 64,0
SNBS : 62,9
Joy88 : 62,4

Så er der styr på os, glæder mig til at følge jer de næste 5 uger. Er der nogen af jer der har en plan for hvordan i vil tage tyren ved hornene? Har I lavet nogle retningslinier, gulerødder, forbudte ting osv.
11 år31. januar 2013 kl. 21:39
Jeg selv er faktisk igang med Dukan diæten, hvor jeg lige nu er i fase 2. Jeg har været igang siden mandag d. 14. januar og har indtil vider tabt 3,1 kg, men vigtigst af alt er jeg faldet 5% i fedt% :D Jeg glæder mig til at nå fase 3 så man kan begynde at tage lidt hverdags mad ind i billedet igen.
Sådan ser mine tal ud fra start til nu
Vægt: -3,1 kg

Overarm: -1 cm

Talje: -4 cm

Hofte: -3 cm

Lår: -3,5 cm

Læg: -3 cm

Bryst: -1 cm

Fedtprocent: - 5%

Vandprocent: + 4%

Muskelprocent: +2,8%

Så indtil vider er jeg ret tilfreds, er bare spændt på at se når man har afsluttet fase 3 og går ind i fase 4 som skal vare resten af livet om man også holder vægten som de lover:) Men har vel altid lov at håbe
11 år31. januar 2013 kl. 21:45
dagens vægt her var 72,5 kg.
11 år31. januar 2013 kl. 23:03
Spændende, har lige lånt og læst en bog om Dukan diæten, vil da være interessant at høre om dine resultater med den. Jeg må nok sige at den er for fjern fra min egen hverdag til at jeg føler at det er realistisk for mig at køre den.

Min slagplan er egentlig bare at spise mindre portioner, snacke mindre, selvfølgelig undgå de søde sager.

Min udgangspunkt er nok egentlig bare at følge de otte kostråd kombineret med portionskontrol.
Jeg spiser meget efter 'Verdens bedste kur'-princippet.

Jeg har mig et par få mål i hverdagen - gå til og fra arbejde(2,5km hver vej) samt spise frugt og grønt til hvert måltid. Jeg skulle også gerne forbi træningscentret cirka 3 gange i ugen. Tirsdag, torsdag og lørdag planlægger jeg skal være faste træningsdage, så er der bare ingen vej udenom! Sætter en reminder i kalenderen i telefonen og måske ligefrem en alarm til at minde mig om det.

Og så har jeg et mål om ikke at veje mig alt for meget, fordi det altid demotiverer mig og ødelægger mit vægttab når vægten svinger lidt uhensigtsmæssigt, hvilket vi jo alle ved sker engang imellem. Men det skal ikke bruges som grund til at give op eller tænke at det kan være lige meget og hente kagedåsen.

Hvad er jeres planer?
11 år1. februar 2013 kl. 07:48
Jamen, min plan for vægttabet er forholdsvis simpel. Jeg vil holde mig til ca. 1400 kalorier om dagen - og så prøver jeg at spise flest kalorier til morgenmad, lidt færre til frokost og mindst til aftensmad. Til aftensmad prøver jeg så vidt muligt at undgå stivelse. Samtidig træner jeg ca. 5 gange om ugen, hvor jeg går efter at forbrænde ca. 500 kalorier pr gang.
Jeg spiser alle fødevarer men i moderate versioner. For mig handler det meget om, at nu er det altså en livsstilsændring og noget jeg skal kunne leve med resten af livet.
Jeg har allerede tabt mine første 10 kg, men mangler ca. 10 endnu. Min vægt har så sat sig lidt fast, så er begyndt at rode med tanken om at sætte mit proteinindtag højere op - måske 1,5 til 2 gram protein pr. kg. kropsvægt - kan være det kan sætte fut i tingene :-)
11 år1. februar 2013 kl. 07:50
Jeg følger (mere eller mindre) DDVs kostprogram. Jeg følger det ikke slavisk og udfylder ikke længere skemaet for kosten, da principperne efterhånden er indarbejdet i mine rutiner og hverdag :)

Jeg taster så min mad ind her for at følge op på hvad der egentlig er i det jeg spiser, fordi jeg interesserer mig meget for sundhed og ernæring.

Jeg sigter efter 13-1500kcal om dagen, fedt ca 30-35% protein 25-30% og kulhydrat 40-45%

Jeg vil gerne afsted til træning 2 gange om ugen og har 2 faste hold i fitnessworld om mandagen, men det halter lidt med at komme afsted 2. gang. Så løber jeg 3 gange om ugen, nu vejret endelig er til det, og træner mig op til 5km og vil deltage i levevis kvindeløbet i april, og alt for damernes i juni, og det ville være fedt hvis jeg kunne nå op til 19km inden detløb :)

Derudover cykler jeg dagligt, hvor end jeg skal hen. Det er kun i særtilfælde jeg tager bussen og jeg har ikke bil. Min tommelfingerregel hedder, er der mindre end 15km derhen, kan man cykle :)
11 år1. februar 2013 kl. 08:43

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });