#22 af mia_duberg (slettet)
Jeg søger seriøsitet og daglig engagement
Du læser en tråd i debat > vægttabmia_duberg (slettet)
re: FLYT DIG SÅ!!!
Husker du også at måle dig? :) De fleste oplever at i perioder hvor vægten står stille, så "trækker kroppen sig sammen", så der vil du kunne se at du taber en masse cm istedet, hvilket jo er ligeså vigtigt som vægten :)
Men ellers foreslår jeg også noget variation. Det kan være at du en enkelt dag spiser som før livsstilændringen :)
Men ellers foreslår jeg også noget variation. Det kan være at du en enkelt dag spiser som før livsstilændringen :)
11 år7. februar 2013 kl. 07:28
MGP09 (slettet)
re: FLYT DIG SÅ!!!
Utålmodighed er skam heller ikke et helt så ukendt fænomen her ;o)
Tilgengæld kan jeg også være stædig og meget målrettet, hvis jeg har sat mig noget i hovedet og det har jeg tænkt mig at vende til min fordel... Ingen overvægtige kan sige sig fri for at være viljestærk - At tage det 3. stykke kage, selvom man ved, at det ikke er godt for én... Se dét er sku vilje, der vil noget! Jeg kan sagten blive som en 5-årig på dén konto aka... "Sagde du, at jeg IKKE sku spise chokolade, nu skal du se mig spise chokolade" ;o)
MEN... med fare for at lyde VILDT hellig, så har jeg faktisk efterladt min enormt ustyrlige søde tand tilbage i 2012. Den er i hvert fald forsvundet på mystisk vis og jeg har IKKE tænkt mig at lede efter den ;o) Så det kan faktisk tælles på én hånd, hvor mange gange jeg har spist noget usundt siden nytår... Sjovt nok savner jeg det ikke noget videre, men jeg er meget opmærksom på at holde mig fra det skidt for hvis jeg først går igang, så ryger jeg måske "på den igen".
Forsøger at holde fokus på velvære og sundhed fremfor vægttab... Men mandler og rosiner guffer jeg da indimellem om aftenen til tv (uden at tælle kcal) og har altid en Lækkerbar eller to i tasken... Og så er cola light også godt til den søde trang.
Vi må bare holde hinanden op på mærkerne!!!
Tilgengæld kan jeg også være stædig og meget målrettet, hvis jeg har sat mig noget i hovedet og det har jeg tænkt mig at vende til min fordel... Ingen overvægtige kan sige sig fri for at være viljestærk - At tage det 3. stykke kage, selvom man ved, at det ikke er godt for én... Se dét er sku vilje, der vil noget! Jeg kan sagten blive som en 5-årig på dén konto aka... "Sagde du, at jeg IKKE sku spise chokolade, nu skal du se mig spise chokolade" ;o)
MEN... med fare for at lyde VILDT hellig, så har jeg faktisk efterladt min enormt ustyrlige søde tand tilbage i 2012. Den er i hvert fald forsvundet på mystisk vis og jeg har IKKE tænkt mig at lede efter den ;o) Så det kan faktisk tælles på én hånd, hvor mange gange jeg har spist noget usundt siden nytår... Sjovt nok savner jeg det ikke noget videre, men jeg er meget opmærksom på at holde mig fra det skidt for hvis jeg først går igang, så ryger jeg måske "på den igen".
Forsøger at holde fokus på velvære og sundhed fremfor vægttab... Men mandler og rosiner guffer jeg da indimellem om aftenen til tv (uden at tælle kcal) og har altid en Lækkerbar eller to i tasken... Og så er cola light også godt til den søde trang.
Vi må bare holde hinanden op på mærkerne!!!
11 år8. februar 2013 kl. 19:22
Jeg er nok (helt sikkert) det mest utålmodige menneske på jorden.. Bare spørg min familie! haha
Jeg kan desværre ikke motionere mig til flere kalorier. Jeg er langtidssygemeldt med bækken og ryg, og kan ikke længere arbejde (hvilket før var 10.000 skridt alene), gå til zumba og styrketræne (2 gange ugentligt før ulykken) eller cykle.
Det er totalt "r*v" for at sige det mildt!
Det kostede mig i første omgang knap 8 kg på den konto... Man må sjovt nok ikke spise det samme på sofaen, som i det aktive arbejdsliv... mærkeligt ikke?! ;-)
Så jeg kan KUN tabe mig vha. kalorier... Hvilket for mig er endnu værre, fordi det jo så også tager længere tid!
Øv...
Men dejligt for dig, at du holder den slanke linie :-)
Har du nogle "svære" tidspunkter på døgnet, eller situationer mht. Fy-mad :-)