Jeg søger seriøsitet og daglig engagement

Du læser en tråd i debat > vægttab

Jeg søger seriøsitet og daglig engagement
Jeg ønsker at snakke med folk, der som mig mangler ca. 15 kg til sundt BMI. Jeg er selv kvinde og 32, det er ikke så vigtigt hvor gammel du/I er, eller hvilket køn. Jeg har været langtidssygemeldt i snart 1½ år og kan derfor ikke dyrke "rigtig" motion, men forsøger at bevæge mig nok til at forbrænde omkring 400 kcal dagligt på den sunde måde.

Det, der er vigtigt for mig, er at jeg har nogle, jeg dagligt kan snakke med om op og nedture.
...
Så hvis du gerne vil følges med en ligesindet.
Gør dit ypperste for at overholde dine daglige kalorier på en sund måde.
Skriver alle måltider ind og gør en reel indsats for at vinde over sukkertrangen (eller hvad dit narkotika nu er).

Så skriv i denne tråd :-)
Libra
11 år13. januar 2013 kl. 18:29
re: Jeg søger seriøsitet og daglig engagement
Hej LIbra

Jeg mangler kun 5 kg til et "normalt" BMI - men vil gerne side omkring de 10 kg.
Jeg er netop kommet hjem fra ferie og billederne gjorde et tydeligt indtryk.

Hvis du mener vi kan hjælpe hinanden med sparring så skriv gerne :-)
11 år14. januar 2013 kl. 06:59
Hej Frk. standhaftig :-)
Ja, det er tit billeder, der afslører, HVOR slemt det i virkeligheden står til :-D
Så også et grelt billede af mig selv i boldbadet i legeland med mine piger... Og dellen der hang nedenfor trøjen!

I dag har jeg en rigtig øv-dag. Både mit bækken og min ryg er totalt smadret på én gang... Så i dag har jeg 2 valgmuligheder: trøstespise eller sove på sofaen til børnene kommer hjem fra børnehave igen...

Jeg vælger det sidste!
11 år14. januar 2013 kl. 09:34
Hej Libra.
Jeg kæmper en kamp med mine sidste 10 kg, for at ramme et sundt BMI.

Jeg vil rigtig gerne skrive med dig, hvis du har lyst - du kan smide mig en mail på solpigenmille@gmail.com

jeg er 25, - snart 26 hvis det gør en forskel :)
11 år15. januar 2013 kl. 17:22
Hehe

Svarede også lige i din tråd... Men lad os da bare fortsætte her! :-D Og hvis du vil snakke privat, sender jeg gerne en mail :-)
11 år15. januar 2013 kl. 18:08
Hejsa

Jeg skal også tabe min. 15 kg og har sat hårdt ind her efter nytår. Daglig kcal indtag ligger på ca. 1200 og forsøger såvidt muligt at undgå / begrænse stivelse og hvidt brød - og sukker self. ;0) Taster sjældent motion, da det blot er en sidegevinst! Pt. bliver det dog mest til gåture, men vil gerne igang med at løbe igen, når foråret kommer og vægten viser noget mindre (gider ikke skader).

Ellers er jeg 31 år og er lige startet job efter 1 års orlov - før jul vejede jeg det samme som da jeg var højgravid med mit første barn, så de -15 kg er tiltrængt ;0) Men jeg er glad, tålmodig og topmotiveret!!! (Ok, lidt utålmodig er man vel altid, men det går efter planen). 1. delmål er under 80 kg

Hej fra mig :0)
11 år15. januar 2013 kl. 19:37
Hehe, ja det så jeg også lige.. :)

For mig er det nok lidt nemmere over mail, det er lidt nemmere at se sig ud af alle de andre indlæg :)

Men super fedt, - det er jeg glad for.. :D
11 år15. januar 2013 kl. 20:08
Hej MGP

Jamen, vores historie ser nogenlunde ens ud.
Jeg vejede ca. 70 i februar 2007.
Gravid - efterfødselsvægt januar 2008 = 83!
Vægttab vha. madital oktober 2008 = 76
Gravid - efterfødselsvægt august 2009 = 79...
Så tog jeg mig sammen på madital
Februar 2012 = 70 kg YAY
Og så blev jeg langtidssygemeldt... Ingen løben rundt efter elever på gangene, ingen lange gåture og fastholdelser af vanskelige børn, ingen storindkøb på gåben, ingen vandtræning og ingen motionscenter...
ØV... Januar 2013 = 77,5 kg

Men NU skal det være, det er derfor jeg logger ALLE former for motion, lever af mit basalstofskifte... Derfor skal jeg bevæge mig for at tabe mig... Hvilket er vanskeligt.

Men jeg har fået en god start. Har allerede tabt mig 2,7 kg på 14 dage (ved godt det meste nok er vand)

Og så tillykke med den lille :-) Dreng eller pige?
11 år15. januar 2013 kl. 20:58
Mange tak :0)

Jamen, vi fik en lille pige, så nu er jeg den lykkelige mor til både en dreng og en pige + en mand som egenrådigt kan betjene en vaskemaskine... Hvor heldig er jeg lige ;0)

Men ja, graviditeter er ikke ligefrem noget, der gør noget godt for figuren, selvom jeg dog synes, det smukt at være gravid... Hmmm, det lød lidt dobbeltmoralsk, håber du forstår, hvad jeg mener.
11 år16. januar 2013 kl. 17:50
Åh, jeg VED godt, at det er FULDSTÆNDIG normalt at vægten står stille 3 dage... især efter 2,7kg vægttab på 14 dage... Men ÅHHH, hvor er det altså demotiverende...

Jo MGP, jeg ved præcis, hvad du mener! ;-)
Jeg kunne godt lide følelsen af, at maven voksede flot og man kunne have bikini på og stramtsiddende tøj, uden at bekymre sig om deller... Men føj, hvor jeg ikke synes det var sjovt at være gravid ellers...
Har du haft følgegener (diabetes/bækkenløsning/forgiftning/kvalme)?
11 år17. januar 2013 kl. 11:53

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });