#12 af Benettina (slettet)
Intermitterende faste ved at spise hver anden dag
Du læser en tråd i debat > vægttabBenettina (slettet)
DAG 3 - ikke spise dag, men dog!
Jeg tog afsted uden at spise i morges, men jeg fik meget kvalme. Måske også fordi jeg stod ekstra tidligt op i dag. Jeg vil slet ikke tvinge mig til noget min krop siger nej til, så jeg spiste i dag. Imorgen skal jeg få tappet blod, så jeg fortsætter igen på torsdag med ikke-spisedagen. Det bliver lidt som du siger GND, 2-1-2.
Jeg er ikke sikker på at det her er en levemåde der er optimal for mit vedkommende. Men jeg vil dog prøve at fortsætte i stedet for at give op i hvert fald til slutningen af denne uge.
Jeg er ikke sikker på at det her er en levemåde der er optimal for mit vedkommende. Men jeg vil dog prøve at fortsætte i stedet for at give op i hvert fald til slutningen af denne uge.
12 år13. november 2012 kl. 18:50
Girl next door
re: DAG 3 - ikke spise dag, men dog!
Er rigtig glad for at høre, at du lytter til kroppen og mærker efter, hvad du har brug for. Det er jo et spændende projekt, men som du selv siger, så er det jo ikke ensbetydende med at det er en måde at spise på, som passer til dig. Dog synes jeg også, det er rigtig sejt at du vælger at give det en chance. Der går jo tit noget tid for kroppen at vænne sig til, når vi udsætter den for noget andet end den er vant til :-)
12 år13. november 2012 kl. 19:08
kivegi (slettet)
Jeg forsøgte det her for en del år siden. De dage jeg fastede spiste jeg et par fiberpiller hver anden time til at give lidt fylde i mavesækken. Det kan du evt prøve- de kan fås i matas.
Jeg klarede det et par uger, men tror ikke det er sundt for hverken humør eller stofskifte i længden
Jeg klarede det et par uger, men tror ikke det er sundt for hverken humør eller stofskifte i længden
12 år14. november 2012 kl. 09:37
Benettina (slettet)
DAG 5
Jeg fandt ud af, at jeg bedre kunne holde ud ikke at spise de dage jeg stod senere op. Hvis jeg stod op klokken 5 kunne jeg ikke klare det.
Jeg fik ikke kvalme og jeg drak en del vand for at holde mavesækken i ro.
Så denne dag blev også klaret.
Men! Jeg må erkende at dette ikke er noget for mig. Jeg skulle i princippet også have undgået mad i dag, men jeg vælger at stoppe. Man kan godt klare det hvis man virkelig vil. Men jeg tror ikke at motivationen er stor nok hos mig.
Jeg tror dog at jeg engang imellem, når det falder mig ind, godt kan finde på at holde nogle ikke-spise dage. For jeg følte en dejlig ro i maven de dage jeg ikke spiste (hvis man ser bort fra dens rumlen:) )
Jeg har ikke spist ret sundt på mine spise dage, men føler alligevel at jeg har tabt mig (kan se det på maven). Så jeg er sikker på, at holder man sig til den sunde diæt på sine spise dage, så taber man sig helt klart.
Jeg fandt ud af, at jeg bedre kunne holde ud ikke at spise de dage jeg stod senere op. Hvis jeg stod op klokken 5 kunne jeg ikke klare det.
Jeg fik ikke kvalme og jeg drak en del vand for at holde mavesækken i ro.
Så denne dag blev også klaret.
Men! Jeg må erkende at dette ikke er noget for mig. Jeg skulle i princippet også have undgået mad i dag, men jeg vælger at stoppe. Man kan godt klare det hvis man virkelig vil. Men jeg tror ikke at motivationen er stor nok hos mig.
Jeg tror dog at jeg engang imellem, når det falder mig ind, godt kan finde på at holde nogle ikke-spise dage. For jeg følte en dejlig ro i maven de dage jeg ikke spiste (hvis man ser bort fra dens rumlen:) )
Jeg har ikke spist ret sundt på mine spise dage, men føler alligevel at jeg har tabt mig (kan se det på maven). Så jeg er sikker på, at holder man sig til den sunde diæt på sine spise dage, så taber man sig helt klart.
12 år18. november 2012 kl. 19:17
Girl next door
Det var ellers spændende at følge dig :-) Det er godt at du kan mærke dig selv så meget, at du ved, at det her ikke er noget for dig. Er sikker på at du har lært noget om dig selv i forløbet og det er altid godt med en erfaring ekstra ;-)
Har du tænkto ver, hvad der så skal ske nu? Hvordan vil du gerne fortsætte med at tabe dig?
Har du tænkto ver, hvad der så skal ske nu? Hvordan vil du gerne fortsætte med at tabe dig?
12 år18. november 2012 kl. 19:47
Benettina (slettet)
Hvad nu?
Jeg leder stadig efter den perfekte måde at tabe mine ekstra kilo på. Jeg har det med at overspise, men jeg har også meget lyst til at gå i gang med noget træning. Jeg er generelt ikke et sportsmenneske, men vil gerne blive det. Jeg har derfor overvejet noget om at forbrænde så mange kalorier som de kalorier jeg spiser ekstra. Men det er kun en tanke. Jeg må lige finde ud af det og så komme i gang :)
12 år20. november 2012 kl. 18:03
Girl next door
re: Hvad nu?
Det har hjulpet mig helt vildt at spise rigtig meget af det sunde fedt og mange flere proteiner. Det har gjort at jeg har kunnet smide de sidste kg. Min fordeling hedder (ca.) protein: 25%, kulhydrat: 25%, fedt: 50%.
Det er vigtigt ikke at spise hurtige kulhydrater mens man spiser masser af fedt - ellers sætter fedtet sig. Jeg er sjældent sulten, er ikke længere vildt lækkersulten - men kan nogle gange stadig finde på at trøstespise, men slet ikke i samme grad som førhen.
Bare til inspiration ;-)
Det er vigtigt ikke at spise hurtige kulhydrater mens man spiser masser af fedt - ellers sætter fedtet sig. Jeg er sjældent sulten, er ikke længere vildt lækkersulten - men kan nogle gange stadig finde på at trøstespise, men slet ikke i samme grad som førhen.
Bare til inspiration ;-)
12 år21. november 2012 kl. 10:11
Maribel (slettet)
re: Hvad nu?
hvis du gerne vil eksperimentere videre med faste, kan du jo kigge lidt på leangains? jeg kender ikke selv så meget til det, man kender flere der har været glade for det.
12 år21. november 2012 kl. 12:42
Wolfgirl (slettet)
re: Intermitterende faste ved at spise hver anden dag
En af mine gamle musiklærere har en mand, der er autist, som lever sådan, ikke pga. sundhed, vægttab eller noget andet, han gør det bare fordi han er autist og mener det skal være sådan. Så han spiser kun hveranden dag. Og så er han den vildeste Elvis-look-alike i øvrigt!
Men det kan jo så lade sig gøre for nogle... Men jeg ville ikke kunne leve sådan..
Men det kan jo så lade sig gøre for nogle... Men jeg ville ikke kunne leve sådan..
11 år28. november 2012 kl. 16:36
Har du overvejet at lave en 1 - 2 -1 (1 dag uden mad - 2 dage med - 1 dag uden osv) i stedet for at det er hver anden dag, du ikke spiser?