#22 af VickyLund (slettet)
Minus 5 kg eller derover!!!
Du læser en tråd i debat > vægttabVickyLund (slettet)
re: Minus 5 kg eller derover!!!
..det lyder lækkert - kan vi få opskriften?
12 år17. maj 2012 kl. 10:44
MissKJ (slettet)
Mmm.. Blomkålspizza? Det lyder lækkert!
Var ude og løbe for anden gang idag - og tror det er helt perfekt for mig. Jeg gennemfører løbe-tiden uden at føle jeg er ved at give op og uden at kigge på ur - hvilket er en sejr for mig indtil videre :)
Min mor har siden i mandags også gået med på kuren og har haft lavet lækre grovboller, sund aftensmad mm.
Desuden har vi begge lavet "Motivationslister", som jeg fik inspiration til. F.eks. når jeg har tabt 1 kg. må jeg købe en blomst til mig selv, ved 2 kg. en neglelak fra Essie, små ting som gør man glæder sig til gaverne (og derved også at få smidt nogle kg!)
Jeg vejede mig igår morges, hvor vægten sagde 81.,9 - her til morgens snød jeg lidt og hoppede på vægten, selvom jeg kun vil veje mig 2 gange ugentligt! Vægten stod sørme på 80,9!! Det gør motivationen endnu større!! Så nu skal jeg ud og købe mig en blomst :)
Rigtig god Kr. Himmelfarts - miniferie til alle :)
Var ude og løbe for anden gang idag - og tror det er helt perfekt for mig. Jeg gennemfører løbe-tiden uden at føle jeg er ved at give op og uden at kigge på ur - hvilket er en sejr for mig indtil videre :)
Min mor har siden i mandags også gået med på kuren og har haft lavet lækre grovboller, sund aftensmad mm.
Desuden har vi begge lavet "Motivationslister", som jeg fik inspiration til. F.eks. når jeg har tabt 1 kg. må jeg købe en blomst til mig selv, ved 2 kg. en neglelak fra Essie, små ting som gør man glæder sig til gaverne (og derved også at få smidt nogle kg!)
Jeg vejede mig igår morges, hvor vægten sagde 81.,9 - her til morgens snød jeg lidt og hoppede på vægten, selvom jeg kun vil veje mig 2 gange ugentligt! Vægten stod sørme på 80,9!! Det gør motivationen endnu større!! Så nu skal jeg ud og købe mig en blomst :)
Rigtig god Kr. Himmelfarts - miniferie til alle :)
12 år17. maj 2012 kl. 14:18
cillemarie (slettet)
ej en god ide med små motivationsgaver. Sådan en liste vil jeg også lave..!
Jeg er dog kommet i tvivl om mit slutmål. I september besluttede jeg mig for at anlægge en aktiv livsstil, hvor jeg skulle træne hver dag, hvilket jeg har overholdt samtlige dage siden. Jeg styrketræner for tiden 4 gange om ugen og løber 3 gange.
Tror jeg har fået en del mere muskelmasse, for jeg synes godt nok jeg er begyndt at se tynd ud med mine nu 69 kg (jeg er 183 cm høj). Så er i tvivl om 65 måske bliver en smule for lidt. Men jeg tager kiloene et ad gangen og så må jeg vurdere løbende..
God helligdag til alle :)
Jeg er dog kommet i tvivl om mit slutmål. I september besluttede jeg mig for at anlægge en aktiv livsstil, hvor jeg skulle træne hver dag, hvilket jeg har overholdt samtlige dage siden. Jeg styrketræner for tiden 4 gange om ugen og løber 3 gange.
Tror jeg har fået en del mere muskelmasse, for jeg synes godt nok jeg er begyndt at se tynd ud med mine nu 69 kg (jeg er 183 cm høj). Så er i tvivl om 65 måske bliver en smule for lidt. Men jeg tager kiloene et ad gangen og så må jeg vurdere løbende..
God helligdag til alle :)
12 år17. maj 2012 kl. 14:42
Wieben
Der ligger en del opskrifter på pizzaen på nettet som ligner hinanden meget, men dette er min selv-sammensatte udgave;)
Blomkålspizza med salat (2 portioner, 285kcal/pr)
Ingredienser:
Bund:
- 1 blomkål(~440g)
- 1 æg(~55g)
- 65g ost(revent)
Pizzasauce:
- 1 løg(~120g)
- ½ chili(~2g)
- 2 hvidløg(~6g)
- 1 ds. hakkede tomater(~400g)
Pizzatopping:
- ¼ aubergine(~65g)
- 1 tomat(~100g)
- 1 lille håndfuld basilikum/persille
Salat
- 2 blade iceberg salat(~80g)
Fremgangsmåde:
1. Svits løg, chili og hvidløg i en slip-let-gryde
2. Tilsæt hakkede tomater i gryden
3. Tænd ovnen på 200°C
4. Giv blomkålshovedet på et rivejern
5. Kog blomkålsmassen i en gryde i 5 min.
6. Køl blomkålsmassen af i en si
7. Pres vandet ud med et viskestykke
8. Bland blomkålsmasse, æg og ost
9. Spred massen ud på en bageplade
10. Bag bunden i 40 minutter
11. Steg aubergineskiver og tomatskiver på en grillpande
12. Påfør pizzasauce og topping på bunden
13. Bag pizzaen i endnu 10 minutter
14. Skær salaten ud
15. Put basilikum/persille på pizzaen
NOTE: Man kan vælge at gemme lidt af osten til topping så pizzaen får et gyldent oste-look ELLER tilføje lidt ekstra ost som topping(så holder kcal tallet dog ikke længere). Jeg spiste bare nogle almindelige fintskårne salatblade til, men man kan selvfølgelig lave en reel salat(det koster blot lidt på kaloriekontoen)
Jeg spiste en halv pizza(=1 portion) den første aften og så havde jeg let aftensmad til dagen efter:)
(Har offentlig dagbog, hvor man er velkommen til at hente anden mad-inspiration)
Endnu er det ikke nødvendigt med en motivationsliste for mig. Jeg går så meget op i, at alle mine måltider er top-lækre så det er motivation nok for mig -indtil videre. Håber det holder:)
Jeg tænker det er vigtigt at forsøge at kigge lidt objektiv på sig selv engang imellem --> du kan jo sagtens have ret mht. dit slutmål. I sidste ende er det jo ikke KUN tallet på vægten der tæller, men en sammenblanding af selvfølelse, spejlbillede og en hel bunke andre ting:)
Dejlig dag til Jer.
Blomkålspizza med salat (2 portioner, 285kcal/pr)
Ingredienser:
Bund:
- 1 blomkål(~440g)
- 1 æg(~55g)
- 65g ost(revent)
Pizzasauce:
- 1 løg(~120g)
- ½ chili(~2g)
- 2 hvidløg(~6g)
- 1 ds. hakkede tomater(~400g)
Pizzatopping:
- ¼ aubergine(~65g)
- 1 tomat(~100g)
- 1 lille håndfuld basilikum/persille
Salat
- 2 blade iceberg salat(~80g)
Fremgangsmåde:
1. Svits løg, chili og hvidløg i en slip-let-gryde
2. Tilsæt hakkede tomater i gryden
3. Tænd ovnen på 200°C
4. Giv blomkålshovedet på et rivejern
5. Kog blomkålsmassen i en gryde i 5 min.
6. Køl blomkålsmassen af i en si
7. Pres vandet ud med et viskestykke
8. Bland blomkålsmasse, æg og ost
9. Spred massen ud på en bageplade
10. Bag bunden i 40 minutter
11. Steg aubergineskiver og tomatskiver på en grillpande
12. Påfør pizzasauce og topping på bunden
13. Bag pizzaen i endnu 10 minutter
14. Skær salaten ud
15. Put basilikum/persille på pizzaen
NOTE: Man kan vælge at gemme lidt af osten til topping så pizzaen får et gyldent oste-look ELLER tilføje lidt ekstra ost som topping(så holder kcal tallet dog ikke længere). Jeg spiste bare nogle almindelige fintskårne salatblade til, men man kan selvfølgelig lave en reel salat(det koster blot lidt på kaloriekontoen)
Jeg spiste en halv pizza(=1 portion) den første aften og så havde jeg let aftensmad til dagen efter:)
(Har offentlig dagbog, hvor man er velkommen til at hente anden mad-inspiration)
Endnu er det ikke nødvendigt med en motivationsliste for mig. Jeg går så meget op i, at alle mine måltider er top-lækre så det er motivation nok for mig -indtil videre. Håber det holder:)
Jeg tænker det er vigtigt at forsøge at kigge lidt objektiv på sig selv engang imellem --> du kan jo sagtens have ret mht. dit slutmål. I sidste ende er det jo ikke KUN tallet på vægten der tæller, men en sammenblanding af selvfølelse, spejlbillede og en hel bunke andre ting:)
Dejlig dag til Jer.
12 år17. maj 2012 kl. 16:38
VickyLund (slettet)
Tak for inspiration - både med opskrifter og lister mm.
Vejedag: 50,8 så dvs. minus 900 g. siden sidste lørdag og det er dejligt :-)
God sund lørdag og weekend til jer alle
Vejedag: 50,8 så dvs. minus 900 g. siden sidste lørdag og det er dejligt :-)
God sund lørdag og weekend til jer alle
12 år19. maj 2012 kl. 11:07
cillemarie (slettet)
Jeg er på 68,8, så det er minus 1,1 kg, så er meget tilfreds :D
12 år19. maj 2012 kl. 11:47
gothic queen (slettet)
vægten sagde 65,2 her til morgen, så det er jeg ikk helt glad for. men det er da 400 g der er smidt.
12 år19. maj 2012 kl. 12:57
Wieben
Vægten siger 55,8 kg dvs -600g siden sidste lørdag.
Jeg burde måske være skuffet over ikke at have tabt mere, for jeg har levet en "perfekt uge" uden nogen fald-igennem-ture eller undervurderinger af hvor meget jeg har spist... Men jeg er bare super glad og tilfreds:D
Måske er det vejret. Måske fordi det føles så dejligt at tabe sig ved at spise god sund mad og ikke føle sig sulten på "kuren". Måske fordi jeg ikke savner noget - for intet er forbudt spise i min verden... alting har bare en pris og spørgsmålet er om man vil betale hvad det koster for at få det set i forhold til, hvad man ellers kunne have fået for de samme kcal.
Må i få en solrig weekend fortsat:)
Jeg burde måske være skuffet over ikke at have tabt mere, for jeg har levet en "perfekt uge" uden nogen fald-igennem-ture eller undervurderinger af hvor meget jeg har spist... Men jeg er bare super glad og tilfreds:D
Måske er det vejret. Måske fordi det føles så dejligt at tabe sig ved at spise god sund mad og ikke føle sig sulten på "kuren". Måske fordi jeg ikke savner noget - for intet er forbudt spise i min verden... alting har bare en pris og spørgsmålet er om man vil betale hvad det koster for at få det set i forhold til, hvad man ellers kunne have fået for de samme kcal.
Må i få en solrig weekend fortsat:)
12 år19. maj 2012 kl. 16:21
Activemom
jeg er også med! :) Startvægten var 58 i april. Siden er der røget 5-6 kgs, og jeg mangler nu kun 4-5 kgs til jeg er nede på min målvægt på 48. Det skal så lige siges, at jeg kun er 155, så en vægt på 48 vil dermed gi mig et bmi på 20, hvilket er meget passende :)
12 år20. maj 2012 kl. 14:28
Jeg startede også med et lign. løbeprogram da jeg startede med at løbe og metoden gjorde at jeg - modsat alle de mange andre gange hvor jeg har forsøgt at komme igang med at løbe - faktisk ikke hadede det;)
Prøvede blomkålspizza for første gang her til aften - jeg er SÅ forelsket i konceptet - tænk at spise pizza til under 300kcal!:D