Mission 2007 - uge 2

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Mission 2007 - uge 2
Tak alle sammen for jeres forslag - nu er der et par ideer at gå i gang med.
Jeg har været ved at gå ud af mit gode skind her i aften - men jeg endte med en portion A38 med min egen hjemmelavede musli. Det var godt og fik sat en stopper for mine ture ud og kigge i køkkenskufferne ;o)
17 år9. januar 2007 kl. 21:04
re: re: Mission 2007 - uge 2
Hej Lilled

Hvad med at prøve noget nyt.... Spis et ekstra mellem måltid om eftermiddagen. Altså max 2 timer mellem hvert måltid fra frokost til aftensmad. Så slipper du for at blodsukkeret når at dykke, og det hjælper altsp rigtig godt på min søde tand om aftenen.
Derudover har jeg prøvet at droppe tv og pc, men i stedet sætte mig foran et skab og få ryddet lidt op. Evt. bare en hylde, en skuffe, en kasse. det giver simpelthen så meget overskud at få ryddet op i nogle af de gamel gemmere. Selvom man måske ikke lige tænker på dem hver dag, så tror jeg at den øverste hylde, som man ikke har været på i mindst 12 mdr. Eller bunden af grydeskabet, eller nederste hylde i det skab man har plastikbøtter, de fylder lidt i underbevidstheden. Ihvert fald, så har det givet mig super meget energi at komme igang med sådan noget og mellem os to :o) Så har jeg de sidste 14 dage smidt, næsten 4 sække ud.....

Håber du kan bruge noget af det

Hilsen Kig_op
17 år10. januar 2007 kl. 09:33
re: re: re: Mission 2007 - uge 2
Tak for inputtet Kig_op :-) Jeg har selv haft succes med "beskæftigelsesterapi" som jeg kalder det.
Og du har helt ret - det at lette sin bagdel fra sofaen og lave et eller andet i stedet (specielt alt det man udskyder), er super. Og kombinationen af endeligt at få has på nogle at de udeståender man har, og at man får meget mere energi af at spise sundt er jo bare så super tilfredsstillende.

Jeg kom forøvrigt til at tænke på en snack som jeg lærte af en veninde der tabte sig med Vægtkonsulenterne:
ca. 150 g græsk yogurt blandes med lidt Sød (sødemiddel) og kakaopulver. Hertil spises en appelsin.
OBS: Spis med en teske - så får man mindre mundfulde...
Det smager nærmest lige så godt som en chokolademousse - he he - og jeg elsker chokolademousse.
17 år10. januar 2007 kl. 12:28

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });