Hejsa Maddie
Her går det godt. Ved ikke helt, hvor meget jeg har tabt mig i denne uge, for jeg kom ikke på vægten efter nytår. Men det går nedad. Dejligt. Masser af motion i weekenden, så jeg er helt tilfreds.
Jeg er sikker på, at du nok skal holde ved denne gang. Mener det er vigtigt, at du motiverer og holder dig selv til ilden positivt. Dvs. ikke fokusere på om du nu kan holde ved, fordi du er træt af de overflødige kilo. Så har du fokus rettet mod det negative. Det du ikke har lyst til.
Ret dit fokus positivt ind. Fokuser på, hvad du opnår ved at være slank. Hvordan du vil føle det, når du når målet, som med den hastighed du har på, er tættere på end du tror :-)
Har du sat dig delmål? Et delmål kunne f.eks. være rundt. Mit første delmål er 90 kg. (vejer 92,9) - næste delmål 80 osv. Delmål kan også være at veje et bestemt antal kilo en bestemt dag ude i fremtiden. Når du så når dit første delmål, kan du belønne dig selv positivt. Lækkert tøj, en ansigtsbehandling, et kurbad - et eller andet til at forøge dit velvære, så du i den grad føler, at du bliver belønnet.
Mht. til at spise ude. Ja. Det kan være svært. Heldigvis er det så nok ikke noget, du gør hver dag vel? Det vigtigste er, hvad du gør til hverdag. Men prøv at vælge retter med meget grønt. Jeg kan godt finde på kun at bestille forretter, men så flere af dem. De fleste forretter er lette, med lidt ekstra grønt, mange gange fisk osv. Min erfaring er, at hovedretter som regel er lidt mere tunge.
Håber du kan bruge mit svar.
Anna
#2 af annap (slettet)
Jeg har tabt 3,1 kg fra sidste søndag, og det er jeg ret godt tilfreds med.
Vægten sagde 80,5 i dag. Jeg har været ude at spise et par gange i den forløbne uge, og det ,synes jeg, kan være lidt svært at styre.
Nu sidder jeg med et stykke rugbrød med ost og lidt frisk frugt. Jeg håber, at jeg kan holde ved denne gang, for jeg er så træt af de overflødige kilo.
Jeg glæder mig til at høre, hvordan jeres uge er gået.