Andre derude på low carb high fat kur?

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Andre derude på low carb high fat kur?
Tegom: I mandags tog jeg en kulhydrat-dag, Og det har taget mig helt frem til i dag torsdag at nå den samme vægt, som jeg havde mandag morgen. Helt vildt hvor meget kulhydrater sætter sig, hvis man guffer igennem!

Må jeg spørge, om hvad du mener med, at kulhydrater sætter sig? For i mit hoved, så sætter de sig vel kun som vækse, i og med de binder meget vand, hvis altså man holder sig til sit ligevægtsindtag eller under? For i så fald, så er det da helt normalt. -Ligeledes taber man sig også hurtigt den første tid på en low-carb diæt pga. væsketab.
Nu har jeg aldrig prøvet udelukkende low-carb, men hvordan holder du dit energiniveau oppe i løbet af dagen? Jeg finder altid, at dage under 30 g kulhudrat, er ekstremt energiløse og træningen er uden meget power. -Vænner man sig til det eller findes der nogle trick? :)
12 år17. marts 2012 kl. 12:16
re: Andre derude på low carb high fat kur?
Ja du har helt ret i at det meste nok skyldes at de binder vand, men det sætter også ketosen ud af spil, så jeg i en dag eller to ikke forbrænder fedt og i stedet tager på. Jeg ved at nogen folk lever efter en type Atkins, hvor de kun er i ketose 2-3 dage om ugen, og det skulle angiveligt virke, men jeg har svært ved at se hvordan! Det ville jo være den ultimative kur:o)

Jeg får de fleste af mine kulhydrater igennem tilsat fiber, som mætter rigtig godt, og som jeg synes giver mig et godt energiboost. Jeg drikker et par proteinshakes om dagen tilsat fiber. Og så er det super nemt at have en shaker med i tasken som man bare kan tilsætte lidt vand på jobbet hvis man føler sig lidt sulten uden for de store måltider.

Jeg prøvede forresten hytteost! Men det var godt nok ikke lige min kop te^^ Til gengæld havde jeg glemt hvor meget lidt skinkesalat kan mætte, så tak for lige at give mig det fif:)
12 år20. marts 2012 kl. 09:54

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });