Nu ved jeg ikke rigtig noget om Attkins kuren, men jeg prøver at følge en low carb high protein! kur, men jeg gør det ikke fuldstændigt. Det er også sundt at få pasta engang i mellem, og alt det mættede fedt man får med denne kur er heller ikke særlig sundt. I stedet for at spise æg om morgenen f.eks., kan man vælge at spise havregrød/gryn. Det har et højt kulhydratindhold, men det har du også brug for. Og desuden mætter det også rigtig godt.
For mig har det været en rigtig god måde at få mere salat og grøntsager ind i menuen. Jeg spiser grønt til 2 måltider om dagen, og der er så få kalorier i dem, at man kan spise sig propmæt samtidig med at man er i kalorieunderskud.
Er du glad for laks? Jeg laver nogle gang laks i ovnen sammen med alle mulige grøntsager/frugt (broccoli, gulerod, peberfrugt, squash, og hvad man nu ellers kan finde på). Det samme kan man lave med kylling.
Og hvis du ikke har så meget tid, er wok en rigtig god løsning til aftensmad: frossent grøntsagsmix og kød. Det er hurtigt og nemt, smager godt, og består for det meste af protein og fedt.
Men jeg må indrømme, at jeg nok ikke er den bedste til at give dig råd mht. ideer. Jeg er selv ikke særlig kreativ :)
Tillykke med vægttabet- det er meget godt gået på så kort tid!
#2 af Crashe (slettet)
Jeg har i halvanden måned fulgt en low carb high fat kur i bedste Atkins stil. Og jeg har tabt mig rigtig godt i den periode. Når jeg kigger rundt på debatterne herinde, ser jeg ikke rigtig andre som kører efter samme principper som jeg. Og jeg savner lidt en at udveksle idéer til måltider og at holde motivationen sammen med. F.eks. kan jeg virkelig ikke lide æg, og er ved at være træt af bacon og pølser til morgenmad. Så de fleste dage sluger jeg bare lige en proteinshake til morgenmad i stedet.
Så giv jer til kende alle low carb followers så vi kan dele motivation og gode tips og tricks:)