#2 af Crashe (slettet)
Andre derude på low carb high fat kur?
Du læser en tråd i debat > vægttabCrashe (slettet)
re: Andre derude på low carb high fat kur?
Nu ved jeg ikke rigtig noget om Attkins kuren, men jeg prøver at følge en low carb high protein! kur, men jeg gør det ikke fuldstændigt. Det er også sundt at få pasta engang i mellem, og alt det mættede fedt man får med denne kur er heller ikke særlig sundt. I stedet for at spise æg om morgenen f.eks., kan man vælge at spise havregrød/gryn. Det har et højt kulhydratindhold, men det har du også brug for. Og desuden mætter det også rigtig godt.
For mig har det været en rigtig god måde at få mere salat og grøntsager ind i menuen. Jeg spiser grønt til 2 måltider om dagen, og der er så få kalorier i dem, at man kan spise sig propmæt samtidig med at man er i kalorieunderskud.
Er du glad for laks? Jeg laver nogle gang laks i ovnen sammen med alle mulige grøntsager/frugt (broccoli, gulerod, peberfrugt, squash, og hvad man nu ellers kan finde på). Det samme kan man lave med kylling.
Og hvis du ikke har så meget tid, er wok en rigtig god løsning til aftensmad: frossent grøntsagsmix og kød. Det er hurtigt og nemt, smager godt, og består for det meste af protein og fedt.
Men jeg må indrømme, at jeg nok ikke er den bedste til at give dig råd mht. ideer. Jeg er selv ikke særlig kreativ :)
Tillykke med vægttabet- det er meget godt gået på så kort tid!
For mig har det været en rigtig god måde at få mere salat og grøntsager ind i menuen. Jeg spiser grønt til 2 måltider om dagen, og der er så få kalorier i dem, at man kan spise sig propmæt samtidig med at man er i kalorieunderskud.
Er du glad for laks? Jeg laver nogle gang laks i ovnen sammen med alle mulige grøntsager/frugt (broccoli, gulerod, peberfrugt, squash, og hvad man nu ellers kan finde på). Det samme kan man lave med kylling.
Og hvis du ikke har så meget tid, er wok en rigtig god løsning til aftensmad: frossent grøntsagsmix og kød. Det er hurtigt og nemt, smager godt, og består for det meste af protein og fedt.
Men jeg må indrømme, at jeg nok ikke er den bedste til at give dig råd mht. ideer. Jeg er selv ikke særlig kreativ :)
Tillykke med vægttabet- det er meget godt gået på så kort tid!
12 år10. marts 2012 kl. 10:42
Teqom
Helt enig i det med grøntsagerne:) Jeg plejede ikke at spise så meget grønt, før jeg startede på low carb kuren - men nu kan jeg næsten ikke leve uden! Spiser dobbelt så meget grønt som før, da jeg bare erstatter alt såsom kartofler, ris og pasta med en grøn salat. Føler at jeg har fået meget mere energi efter at være begyndt på den. Jeg spiser dog ikke gulerødder eller andre rodfrugter som indeholder meget sukker og kulhydrat. Generelt tæller jeg ret precist hvor mange gram kulhydrat jeg indtager. Gør også at jeg holder motivationen ved lige, når det hele tiden er i mine tanker.
Savner dog ofte en ordentlig klat ketchup til maden! Her den anden dag fandt jeg ud af at Heinz har lavet en ketchup med reduceret kulhydrat. det redede totalt min dag^^
Jeg har faktisk ikke tænkt på wok før - tak for tippet:)
Savner dog ofte en ordentlig klat ketchup til maden! Her den anden dag fandt jeg ud af at Heinz har lavet en ketchup med reduceret kulhydrat. det redede totalt min dag^^
Jeg har faktisk ikke tænkt på wok før - tak for tippet:)
12 år10. marts 2012 kl. 12:19
Maribel (slettet)
hvad med skyr eller hytteost til morgen? der er jo en del protein deri?
12 år10. marts 2012 kl. 13:47
Teqom
Joh, men skyr indeholder også 3,5 g kulhydrat pr. 100 gram. Jeg har et kulhydratindtage på mellem 20 og 30 gram om dagen, så det ville hurtigt løbe op.
Jeg har til gengæld aldrig tænkt på hytteost! Har faktisk aldrig smagt det, og kan se at det er lavt på kulhydrat på 1,5 gram pr. 100 gram, så kunne være at det var noget jeg skulle prøve:) Kan man spise det bart, eller måske som dip til et par agurkestænger?
Jeg har til gengæld aldrig tænkt på hytteost! Har faktisk aldrig smagt det, og kan se at det er lavt på kulhydrat på 1,5 gram pr. 100 gram, så kunne være at det var noget jeg skulle prøve:) Kan man spise det bart, eller måske som dip til et par agurkestænger?
12 år10. marts 2012 kl. 15:27
Maribel (slettet)
altså, jeg spiser hytteosten som den er. men jo, det kunne du helt sikkert!
12 år12. marts 2012 kl. 12:50
Fluffy82
En gammel klassiker fra min barndom (hvor jeg dog ikke kunne drømme om at røre noget som bare rimede på ost) er en avocado med hytteost i hullet hvor stenen var og så drysset med lidt hakket skinke og et godt drys peber. Ved dog ikke om avocado har for mange kuldhydrater med sine 1.9 g pr. 100 g?
12 år12. marts 2012 kl. 13:28
Teqom
Det lyder ellers lækkert, det må jeg også prøve:) Købte hytteost her i går for første gang, men fik ikke smagt det før jeg måtte afsted på arbejde. Så det står stadig i køleren og venter på mig når jeg kommer hjem :o)
I mandags tog jeg en kulhydrat-dag, Og det har taget mig helt frem til i dag torsdag at nå den samme vægt, som jeg havde mandag morgen. Helt vildt hvor meget kulhydrater sætter sig, hvis man guffer igennem!
I mandags tog jeg en kulhydrat-dag, Og det har taget mig helt frem til i dag torsdag at nå den samme vægt, som jeg havde mandag morgen. Helt vildt hvor meget kulhydrater sætter sig, hvis man guffer igennem!
12 år15. marts 2012 kl. 11:31
Crashe (slettet)
Jeg har læst lidt om paleo-mad. Det er meget spændende, tjek det ud på nettet.
12 år15. marts 2012 kl. 11:54
louise89 (slettet)
Altsre: Andre derude på low carb high fat kur?
altså jeg var engang på Atkins og i den periode spiste jeg tit "sandwich" som egentligt bare var et stort salatblad som er duppet tørt for vand og så kom jeg salater ind i dem altså sådan noget som hønse, skinke eller rejesalat og så rullede jeg dem og pakkede ind i vita wrap og spiste. det mættede faktisk rigtig godt og er et godt alternativ til æg. selv elsker jeg spejlæg eller omelet men det er jo en smagssag.
sætter lige hjernen i blød og så høre du mere fra mig. :)
sætter lige hjernen i blød og så høre du mere fra mig. :)
12 år17. marts 2012 kl. 09:12
Jeg har i halvanden måned fulgt en low carb high fat kur i bedste Atkins stil. Og jeg har tabt mig rigtig godt i den periode. Når jeg kigger rundt på debatterne herinde, ser jeg ikke rigtig andre som kører efter samme principper som jeg. Og jeg savner lidt en at udveksle idéer til måltider og at holde motivationen sammen med. F.eks. kan jeg virkelig ikke lide æg, og er ved at være træt af bacon og pølser til morgenmad. Så de fleste dage sluger jeg bare lige en proteinshake til morgenmad i stedet.
Så giv jer til kende alle low carb followers så vi kan dele motivation og gode tips og tricks:)