Ablanu- Ja, altså jeg har taget 1 kg på om ugen, her de sidste 4-5 uger =[
Problemet er bare det med at snakke med bostedet.. Fordi jeg har prøvet, men det er som om, at de ikke tager det alvorligt :/ Og jeg har heller ikke helt den der viljestyrke, hvor jeg siger "Okay, så må vi sige til mig, at jeg ikke må få slik, når jeg har lyst til det" Det kan jeg bare ikke.. Jeg VIL have mit slik, når jeg har brug for det, og jeg bliver vildt hidsig, hvis folk begynder at prædke for mig, hvor dårligt det er for mig. Det er en rigtig dårlig ting jo, jeg skulle blive glad for, at folk siger sådan noget til mig, så jeg kan tænke mig om en ekstra gang. Hvordan slipper jeg den trang til usunde ting hele tiden?
Og jeg tror, at i har ret i, at nupo ikke ville fungere for mig! Fordi enten ville jeg falde i med det samme, eller også ville jeg begynde at sulte mig selv helt vildt igen. Ingen af delene er gode jo :(
Med hensyn til grøntsager osv - så kan jeg faktisk lide gulerødder og rød peber ;] Men alt sådan noget som kål, broccoli, alt ost, og det meste fisk - det kan jeg bare ikke få ned! Dog vil jeg sige, at når min mor laver en grøntsags tærte, jamen så glider den da pænt ned :] Så det handler måske om, at jeg skal tage det ind på en lidt forsigtig måde, blande det i maden, som Ablanu siger?
ErikaMaria - Det er "bare" en psykiater på psykiatrisk afdeling :] Men hun hjælper mig også med min spiseforstyrrelse. Måske jeg skulle snakke med hende om at begynde til en diatist igen? Eller ville det være en dum ide?
Og jeg må til at snakke med kokken om det mad, han serverer! - Igen. Jeg har før sagt det til ham. Vi får det skide varme mad TO gange om dagen, og det er altså ikke sundt
#22 af bruger slettet
Hvis jeg var dig, ville jeg bestemt ikke begynde på nupo. Det kan godt være, det er en hurtig løsning, men hurtige løsninger og hurtige vægttab giver blod på tanden, hvilket jeg kunne forstille mig nemt kunne tricke en gammel spiseforstyrrelse.
På mit gamle opholdssted havde vi alle en maddag, og vi havde også en rimelig stor indflydelse på, hvad der blev serveret og var i køkkenet. Da jeg selv har mælkeallergi, er gammel anorektiker osv, var der derfor mange ting jeg enten ikke kunne spise, eller ville spise. Derfor fik jeg mit eget skab og køleskab med mad, samt egn frugt og grønsager. På denne måde var der altid noget jeg kunne tage. Jeg ville anbefale at snakke med på bostedet om, at du gerne vil tabe dig, så de også kan støtte op om dig på den ene eller anden måde.
Det jeg finder vigtigst er, at du får et/bibeholder et sundt forhold til mad, og at vægttabet bliver langsomt, for derved at skube mindst til din tidligere spiseforstyrrelse.
Held og lykke med det hele :)