Jeg er desperat, HJÆLP!!

Du læser en tråd i debat > vægttab

Jeg er desperat, HJÆLP!!
Jeg har absolut INGEN viljestyrke eller selv disciplin. INGEN! Og jeg bliver større og større. Jeg er gået fra at være anoretisk til at være overvægtig, og det gør mig meget meget meget deprimeret! Jeg vil VIRKELIG gerne tabe mig, men selvom jeg vil det så meget, gør jeg ikke noget ved det - jeg kan ikke. Jeg spiser usundt hver eneste dag og dyrker intet motion, især ikke efter jeg ikke har hest længere. HVAD SKAL JEG DOG GØRE!? Hvordan dælen kommer jeg i gang igen? Jeg har selv ingen ideer, så alle råd modtages! Og også gerne en kostplan eller noget :]

Jeg vil noget så gerne tabe mig 11 kg inden april næste år! Mindst 11 kg..
13 år18. oktober 2011 kl. 15:28
re: Jeg er desperat, HJÆLP!!
Hejsa

Hvor længe har du haft den tanke, at du virkelig gerne vil tabe dig? Jeg spørger fordi jeg netop selv er begyndt at motionere og spise sundere, efter at have tænkt i 2 år, at NU skal jeg gøre noget.
Faktisk var det udsendelserne 'Ekstremt fed - et år til at redde livet' der kører på tv3 for øjeblikket, der satte tingene på spidsen for mig. Når de kan, så KAN jeg også. Jeg er slet ikke ekstremt fed, men det vil VIL jeg altså heller ikke blive.

Prøv at se næste afsnit på torsdag fra 20 - 21. Måske kan det animere dig til at tage dig sammen.

Jeg er 50 og har aldrig nogensinde dyrket motion. Nu har jeg købt en brugt cross-trainer... fordi jeg ved at jeg aldrig vil kunne tage mig sammen til at komme ud og løbe eller til fitness. Den første uge var rigtig træls, med totalt tilsyrede ben på under to minutter, men nu går det allerede meget bedre!

Håber du finder en formel der virker for dig.
Op af sofaen, tro på dig selv! Du kan nemlig godt :)
13 år18. oktober 2011 kl. 16:03
Puuh, jeg har haft lysten og tanken i 1½-2 år nu.
Og jeg har set den serie, men underligt nok kan jeg stadig ikke tage mig sammen =[ Det er som om, at der ikke er noget som helst i verdenen der virker!! Virkelig bare intet! Jeg sidder og kigger på inspirations billeder af tynde folk, jeg kigger på slankekure, opskrifter, gode tips og råd osv osv. Men det hjælper mig ikke! Og der er endda en motions hal 50 meter fra mig, men ikke engang det kan få mig igang :/
13 år18. oktober 2011 kl. 16:36
Hvor gammel er du, hvad vejer du og hvor høj er du? Og hvorfor lige 11 kg inden april?

Nå, kan jo i hvert fald starte med lidt idéer..
Jeg tror ikke, at du skal have en madplan herindefra, for det lyder ikke til, at du ville komme til at følge den.. Prøv at læg en selv, og med plads til de ting dy normalt ender med at spise.
Prøv at begynd at veje ting og skriv dem ind herinde, det kan sætte tingene lidt i perspektiv.. Bare gør det i en uges tid, hvis du kan komme til det (husk at skrive ALT ind), så kan du også se hvilke ting der virkelig slår hårdt på kalorieregnskabet.
Mht motion, måske er en træningshal bare ikke dig? Prøv lidt forskelligt, måske noget med en ven/veninde, prøv at find sportsgrenEN for dig, så du faktisk får LYST til at dyrke motion og ikke kun dyrker det for at tabe dig..
Og husk så, at rengøring, turen til bussen og når du står og hopper i kulden, det er også motion ;)
Du kan jo starte med at gå hen og handle.. Jeg ved ikke, om du nu kører i bil/på cykel/i bus, men gåturen er jo også motion :)
13 år18. oktober 2011 kl. 17:11
Jeg er 19 år, 172 høj og vil gætte på, at jeg vejer en 79-80 kg nu =[ Det er ved at være nogle uger siden, at jeg vejede mig sidst, så har nok taget 2-3 kg på!

Jeg har også prøvet at ligge nogle madplaner selv, men dem kan jeg slet ikke holde! Det er også så svært for mig med de skide madplaner, fordi jeg bor på bosted, og der er der specielt mad, som vi alle sammen får, og deriblandt varmt mad 2 gange om dagen =( Men fra jeg kommer tilbage til bostedet, vil jeg snakke med dem om maden! At jeg vil have rugbrød eller en grovbolle til frokost! Ikke varmt mad!

Og jeg har desværre ingen veninder, som jeg kan gå med =( Men jeg har da en, som jeg MÅSKE kan få lokket lidt med i træningshallen :] Vi går jo også den kolde, mørke tid i møde, så det skal nok være noget indendørs.

I skulle vel ikke kende en sjov og effektiv træningsdvd, som jeg kan købe og lave noget til inde på værelset?

Tak for svar begge to!! :]
13 år18. oktober 2011 kl. 17:50
Hej Kender det kun for godt med ikke at kunne tage sig sammen. Er lige begyndt i dag igen med kur og motion. Det hjælper mig meget at skrive alt det ned jeg spiser og motion fordi jeg på bund linien kan se at jeg når lidt hver dag :-) håber du kommer igang. Vi kunne jo også lave en vej dag pr. uge her på siden ?
13 år18. oktober 2011 kl. 20:45
Der findes en masse øvelser og danse/zumba på youtube som du kan lave på værelset :)

Ellers bare søg på træningsdvder på google og der vil komme en masse frem :)

Held og lykke!
13 år18. oktober 2011 kl. 20:47
Tak for svar begge to! :]
Jeg må til at kigge på nettet så. Jeg ville dog helst finde en dvd, som jeg kunne have, og så bare sætte den på og ligge og dyrke noget motion dertil.

Heller43 - Jeg er i gang med at tilmelde mig til nogle af veje dagene herinde, såeh :]
13 år19. oktober 2011 kl. 07:29
Jeg har købt dvder i fx kvickly - så prøv at kigge der om de har nogle. Tit er der også brugte at finde på fx dba.dk eller guloggratis.dk - så kan du få flere forskellige til få penge :)

Du kan også kontakte din egen læge og snakke om sundhed og vægt og evt lave en veje aftale med dem.

Du kan tage noget godt musik i ørerne og gå i rask tempo derud af og glemme alt om tid og sted - det er ren terapi og go motion!

Du kunne også skrive fx 5 regler op for dig selv og hænge op - fx:
1: SKAL bevæge mig/motionere min. 30 min om dagen
2: KUN 1 potion til alle måltider
3: MIN. 600 g frugt/grønt om dagen
4: VÆRE positiv og god ved min krop
5: JEG KAN, JEG VIL, JEG GØR DET

Det handler om DU skal finde motivationen, ingen kan desværre gøre det for dig.
13 år19. oktober 2011 kl. 08:21
hej Shannie

Lyder som om du har haft meget at slås med.

Tror de andre har fat i noget af det rigtige. Lige for nu, så drop madplanerne, der vist er alt for strikte, som du har det nu. De kan godt virke som spændetrøje.. og så er det, man falder i.

Sats istedet for på at komme lidt igang med at bevæge dig. Så får du måske også lyst til at gøre andet for din krop - sådan fungerer det ihvertfald ofte for mig.

Når du sætter dig til bordet - så scan maden - hvad er ok (fx grøntsager og magert kød), hvad er no-go (fx fed sovs og hvide kuvertbrød) og hvad er ok i begrænsede mængder (fx kartofler og andet tilbehør) og spis så efter det.

Når du har en forted som anoretiker tror jeg du skal være varsom med at tælle kalorier, og istedet for fokuserer på at træffe de rigtige madvalg og et langsomt/sundt vægttab, så du ikke kommer for meget i kontakt med din spiseforstyrrelse.

Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke - og blive endelig ved med at skrive dine tanker og frustrationer herinde - det er god terapi.

Varme tanker

Lovely
13 år19. oktober 2011 kl. 08:38

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });