meget dårlig weekend :(

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: meget dårlig weekend :(
jeg spurgte til hvad du vil gøre næste gang du bliver udsat for et madorgie men da vil du så intet sige bare spise....????
13 år20. september 2011 kl. 13:06
Hold da op, sikke en tråd det er blevet. Jeg synes det er lidt ærgeligt, når tonen bliver så skarp. Alle herinde ved jo, at vi selv er herre over hvad vi kommer i munden. Men de fleste af os ville vel ikke vlre her, hvis det ikke er pokkers svært at følge den smale dydesn vej altid. Det handler også om følelser og sociale sammenhænge, når man har svært ved at holde igen, og det er som I skriver ok, hvis det er en gang imellem, men det ender jo for mange af os med at blive hverdag - også stiger vægten. Jeg synes da det er relavant, hvordan man kommer igennem sådan en weekend. Er det kun et spørgsmål om at sidde og stirre på alle de lækkerier der bliver fundet frem eller kan man gøre noget for at undgå de situationer? Jeg kan godt sætte mig ind i at ens veinde vil forkæle en - også i misforstået godhed, og at man føler man afstår fra en social sammenhæng, når man ikke er med på den slags hygge.
Jeg synes som det også blev skrevet at man kunne opfordre venner og veninder til andre slags hygge; tag fodbad, farv hinandens hår, forkæl hinanden med en god kop te. Og meget sundt mad er også nemt og lækkert! Hvad med en lækker omgang sushi hvis man er til det? Man kan jo godt sige til folk man kender, at man ved de mener det godt, men at det ikke er rart, at skulle takke nej hele tiden. Og så vil jeg da også sige, at når du så giver den gas, så prøv at nyde at det smager godt, og så op på hesten igen
13 år21. september 2011 kl. 11:05
Enig med dig Eliza - godt og gennemtænkt svar. Tænker da bare at Tina_91 har været frustreret over en usund weekend - og trængte til lidt luft - det skal da der også være plads til herinde.

Synes også de sociale sammenhænge kan være svære at knække - og det er jo lige så gyldigt et problem som alle mulige andre udfordringer. Det kan være svært at sige fra - kender det kun alt for godt.

Nogle venner har bare ikke en forståelse for, at man har nogle andre/nye vaner end normalt - særligt hvis ens venskab også har været baseret på en fælles lyst til udskejelser på madfronten. samtidig er der ønsket om at "være normal" altså for en gangs skyld ikke at skulle føle sig lidt udenfor, fordi man igen sidder der med sit knækbrød, imens de andre guffer kage.

Ihvertfald synes jeg man skal passe på med at kritisere, at man ikke bare siger fra og siger nej.. for som Eliza skriver - så er manglende evne til at sige nej vel i og for sig en af hovedårsagerne til, at man befinder sig på denne side...

Lovely
13 år22. september 2011 kl. 07:44

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...