meget dårlig weekend :(

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: meget dårlig weekend :(
selv om andre mener det godt og vil forkæle, er det vigtigt du lærer at sige fra, og det kan man sagtens gøre uden at fornærme. Så næste gang du skal besøge hende, så sig inden du tager hjemmefra at du er glad for at at hun vil forkæle dig, men om i kan gøre det på en sundere måde end sidst, måske handle sammen og hygge lidt omkring madplanlægning. Så slipper du for den "dårlige" weekend oplevelse og lærer måske din veninde nogle sunde vaner. held og lykke fremover;)
13 år13. september 2011 kl. 10:57
Hej T, det er et rigtig godt emne du her peger på.
Hvordan får man sagt fra når omgivelserne "vil en det bedste" og man kan se, at der er fejltolket.
Tror at man skal melde ud, at vi skal ha god, sund og varieret mad også med bedsteveninderne. Det er en rigtig god idé at melde ud at man er "på kur" og forsøger at gøre noget godt for sig selv og så foreslå en sund salat eller en ny ret, og så snakke om det. Vi skal melde klart ud.
Jeg var selv til fødselsdag i lørdags og nervøs for følgerne. - for selvfølgelig var der boller, shokolade slik og kage.
Men jeg holdt mig og spiste en lille smule af hver + drak en masse vand. hjemme igen skyndte jeg mig i gulerødderne ;-D Du var der en hel weekend og så er det svært - men husk hvor godt det er i hverdagen når der rasler gram af og man har det godt.
Har læst herinde at weekenderne er problematiske men så må vi op på hesten igen.
Tak fordi du tog emnet op - der er kommet mange gode kommentare.
13 år13. september 2011 kl. 11:17
Er lidt enig med Jane Dough, helt ærligt 700g er så lidt at det i sig selv kan være et naturligt udsving.
Hvis 700g er den eneste skade det orgie har gjort, så har du da godt nok været heldig, så ville jeg hellere juble hvis jeg var dig :p

Men self skal der være mulighed for forkælelse selvom man er på kur, der er bare andre måder at blive forkælet på end gennem smagssanserne.
Man kan jo også godt forkæle en veninde med en sund morgenmad bestående af frugtsalat, mager yoghurt og lidt grovtoast. Evt. friskpresset appelsinjuice eller smoothie.

Man kan også sagtens hygge med at lave en slankende ret sammen. Og hvis man virkelig vil forkæle hinanden så kan man jo give hinanden en massage/fodmassage og lave hinandens negle eventuelt eller sætte hår/lægge makeup osv.. Så kan man leje en god film og dele en pose nellie dellies og en cola light dertil fx. Det behøver slet ikke at være usundt at holde tøseweekend :)

Morgenen efter den sunde brunch I kunne forberede sammen, kunne I smutte en tur i joggingtøjet og løbe en tur sammen eller bare gå en lang tur hvis din veninde ikke er så sporty. Der er mange muligheder.
13 år13. september 2011 kl. 13:42
Vi har alle et valg...vi kan spise løs eller lade være....det gælder hver dag....
13 år13. september 2011 kl. 14:01
Søde Tina, hvis jeg var dig, så ville jeg bare nyde sådan en weekend, for det skal der jo også være plads til, bare det ikke sker for tit, altså ikke sådan en weekend i hver mdr. - de 700 g er da væk igen inden ugen er omme :O))

Som de andre også skriver, så skal du bare lære, at tage ansvar for dig selv og sige fra, hvis du ikke har lyst til, at spise det andre byder dig og så nyde det, når du giver dig selv lov, indimellem :O))

Held og lykke i de næste weekender
13 år13. september 2011 kl. 17:39
Når jeg læser denne tråd, har jeg lidt svært ved at gennemskue hvad problemet er. Er problemet at have brudt kuren i et par dage, eller er det den resulterende vægtstigning på få hundrede gram der er problemet? Ville det have været OK at bryde kuren, hvis vægten ikke havde vist en stigning? Kan man overhovedet bruge daglige vejninger til noget som helst?

Helt ærligt:

1. ½ kg op eller ned ved daglig vejning betyder ingenting, forskelle i vandindhold i kroppen, m.m. giver forskellige udslag, det er den støt nedadgående vægtkurve over tid der betyder noget, ikke udsvinget over et par dage.

2. VI falder allesammen i, på den ene eller dan anden måde.Men så længe det kun sker en gang imellem, og vi ellers holder en fornuftig balance resten af tiden, så betyder det ingenting. Sæt målene efter hvad der er realistisk, giv plads til en smutter eller 2.

Så vil jeg lige nævne at min mor døde for en uge siden. Jeg tog plejeorlov og var ved hende or min far i 14 dage. Dette site blev sat på pause. Det var rundstykker til morgenmad, kage dagen lang, flødesovs til aftenmaden, men hvad betyder det når ens mor er døende? Jeg spiste det hele - i 14 dage -, men var dog opmærksom på ikke at spise for meget af noget af det. Jeg holdt vægten i de 14 dage uden at tælle kalorier. Efter jeg kom hjem genoptog jeg min diæt (ca.1500 kcal/dag) og har nu tabt 2,2 kg på 6 dage. Meget overraskende.

Men for første gang synes jeg faktisk det er lidt surt, jeg ville gerne have givet de kilo for at have min mor lidt endnu.....
13 år14. september 2011 kl. 00:18
Håber at Tina-91 melder ud hvad hun tænker om alle disse ord.

Tråden snor sig rundt vi lægger vore egen synsvinkel ind ret lærerigt.
13 år14. september 2011 kl. 10:20
Jane Dough - hvis du ikke kan finde ud af og skrive ordenligt til andre så burde du nok ikke være herinde, eller hvert fald ikke svare på andres indlæg.
13 år15. september 2011 kl. 10:00
ja Tina hvorfor svarer du ikke på hvad du vil gøre....fremover?
13 år15. september 2011 kl. 10:42
hvad jeg vil gøre fremover?
Ligesom jeg plejer tror jeg..
13 år20. september 2011 kl. 10:49

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...