OG DESUDEN: Skal man i hvert fald op på de 3 liter vand dagligt, før det bare begynder at ligne vandforgiftning.
Så hvordan du kan tro, at jeg nu også lider af vandforgiftning, når jeg kun når op på 1-2 liter vand dagligt, ja det er mig en gåde.
Min sidste slutspurt :)
Du læser en tråd i debat > vægttabLML (slettet)
re: Min sidste slutspurt :)
13 år5. september 2011 kl. 16:36
calcit
Jeg har diætistens ord....LML....
13 år5. september 2011 kl. 16:48
LML (slettet)
Det er jo logik for burhøns at kroppen behøver vand - også selvom den ikke beder om det.
Nogen drikker mere end andre, men organerne har også brug for væske, også selvom man ikke er tørstig.
Så jeg tror gerne på dig
Nogen drikker mere end andre, men organerne har også brug for væske, også selvom man ikke er tørstig.
Så jeg tror gerne på dig
13 år5. september 2011 kl. 16:52
emmi
At indtage ca 1,5l væske om dagen er for de fleste langt tilstrækkeligt:-) Det behøver ikke kun at være vand. Når du dyrker motion skal du selvfølgelig indtage yderligere væske..
Ift fif så er et fif helt klart ikke at indtage for få kalorier. Kuren er langt sværere at holde og du tager lettere på bagefter kuren.
Husk at veklse mellem styrketræning og konditionstræning ellers tærer kroppen for meget på dine muskler når du taber dig.
10 mandler indeholder mange goe fibre og fedtstoffer og er goe til sliktrangen
spis kvalitetsmad så blir du mere "mæt":-)
Ift fif så er et fif helt klart ikke at indtage for få kalorier. Kuren er langt sværere at holde og du tager lettere på bagefter kuren.
Husk at veklse mellem styrketræning og konditionstræning ellers tærer kroppen for meget på dine muskler når du taber dig.
10 mandler indeholder mange goe fibre og fedtstoffer og er goe til sliktrangen
spis kvalitetsmad så blir du mere "mæt":-)
13 år5. september 2011 kl. 18:36
LML (slettet)
Emmi:
Når jeg anstrenger mig, drikker jeg også de 1-2 ltr, men som jeg skrev før, så har jeg før ofte kun drukket 1 glas vand hvilket IKKE er nok.. Det mener flab så åbenbart at det er, siden min krop ikke har bedt om mere..
Jeg veksler mellem cardio og styrke, hhv thai bo, bodyfit, stram op og andre gode hold.. Og så almindelig cardio på maskiner :)
Når jeg anstrenger mig, drikker jeg også de 1-2 ltr, men som jeg skrev før, så har jeg før ofte kun drukket 1 glas vand hvilket IKKE er nok.. Det mener flab så åbenbart at det er, siden min krop ikke har bedt om mere..
Jeg veksler mellem cardio og styrke, hhv thai bo, bodyfit, stram op og andre gode hold.. Og så almindelig cardio på maskiner :)
13 år5. september 2011 kl. 19:01
emmi
Lyder godt:-) Du skal bare huske, at indtage nok kalorier med al din goe træning:-) Hvis du indtager ca 1200kalorier og træner hårdt uden at indtage ekstra kalorier, får din krop max 600kalorier at arbejde med en hel dag.
Håber du når dit mål:-)
Håber du når dit mål:-)
13 år5. september 2011 kl. 19:09
Mianne1 (slettet)
Mht at drikke nok vand.. Jeg spiller spiller rigtig meget håndbold, og i den forbindelse har vi forskellige vejledere omkring holdet.
Sidst fik vi af vide af kostvejlederen at et hvert tegn på tørst er det første tegn på dehydrering.. Ikke at det er et råd der gør det nemmere at få drukket, men det er da værd at tænke over.
Jeg har i hvert fald god samvittighed hvis jeg ikke rigtig har været tørstig i løbet af dagen. Og det får jeg bedst overholdt med en flaske vand i tasken. Jeg laver en aftale med mig selv om at min 0,5 liters flaske skal være drukket inden 12 (afhængig af hvornår jeg står op selvf.) og sådan prøver jeg at køre dagen igennem.
Og held og lykke med drømmevægten :)
Sidst fik vi af vide af kostvejlederen at et hvert tegn på tørst er det første tegn på dehydrering.. Ikke at det er et råd der gør det nemmere at få drukket, men det er da værd at tænke over.
Jeg har i hvert fald god samvittighed hvis jeg ikke rigtig har været tørstig i løbet af dagen. Og det får jeg bedst overholdt med en flaske vand i tasken. Jeg laver en aftale med mig selv om at min 0,5 liters flaske skal være drukket inden 12 (afhængig af hvornår jeg står op selvf.) og sådan prøver jeg at køre dagen igennem.
Og held og lykke med drømmevægten :)
13 år6. september 2011 kl. 11:34
LML (slettet)
Mange tak for jeres svar (:
Mianne, det giver fint det du skriver. Men mener du så ikke dermed, at man skal drikke FØR man bliver tørstig?
Mianne, det giver fint det du skriver. Men mener du så ikke dermed, at man skal drikke FØR man bliver tørstig?
13 år6. september 2011 kl. 18:28
Mianne1 (slettet)
Jo, i følge ham skulle man jo helst drikke jævnt i løbet af dagen, så man aldrig når at blive rigtig tørstig..
13 år7. september 2011 kl. 00:15
Jeg tvinger mig selv til at drikke vand, for at rense kroppen igennem og for ikke at småspise, som man let kan komme til, hvis man forveksler sult med tørst.
Desuden HAR kroppen brug for mere vand, end den umiddelbart fortæller. Jeg kunne sagtens gå en hel dag og kun drikke 1 glas vand. Det er jo ikke sundt, så det er da noget fis, at man kun skal drikke hvad kroppen har lyst til.