Min sidste slutspurt :)
Du læser en tråd i debat > vægttabcalcit
re: Min sidste slutspurt :)
Det er meget overskueligt sat op - 1½ liter vand om dagen er i underkanten.....du skal have 2- 2½ bare ikke så du bliver dårlig. Held og lykke med det hele...Calcit.
13 år3. september 2011 kl. 07:46
LML (slettet)
Jeg ved godt 1½ liter ikke er nok (: Men jeg er rigtig dårlig til at få drukket nok vand i løbet af dagen, så i første omgang er det mit mål at gøre det til en vane at drikke 1½ ltr .. Senere vil jeg stile efter mere :)
Tak
Tak
13 år3. september 2011 kl. 08:39
silvercocker
Jeg er også dårlig til at få nok vand. Jeg har dog fundet det trick at bruge glas der kan være 275 g vand i, og indtaste det på madital som 'alm. glas', der er 175. Når madital så siger jeg har drukket 1½ liter, så ved jeg med sikkerhed at jeg har fået nok. Jeg snyder hjernen til at få mere ned, for 'der er jo kun 175 g, det kan du da sagtens lige få ned', hvorimod det rigtige vægtmål det lyder af mere af en mundfuld. Så min opfordring er at bruge større glas eller flasker end det du noterer, og så sørg for at få en smiley på madital.
13 år3. september 2011 kl. 12:03
LML (slettet)
Mange tak, det var et fint tip!
Jeg gør gerne det, at jeg putter en lille smule light saftevand i, så det får lidt smag.. Så ryger det ned som ingenting! Synes bare halsen snører sig sammen, når der står et kæmpe glas vand og man ved det bare skal ned
Jeg gør gerne det, at jeg putter en lille smule light saftevand i, så det får lidt smag.. Så ryger det ned som ingenting! Synes bare halsen snører sig sammen, når der står et kæmpe glas vand og man ved det bare skal ned
13 år4. september 2011 kl. 12:51
Slettet indlæg
Brugeren har valgt at få sine...
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år4. september 2011 kl. 13:35
silvercocker
Det er også rigtig nok hvad Flab siger, at kroppen signalerer hvad den har brug for. Jeg er så bare dårlig til at lytte omkring tørst, og må derfor skrive ned hvad og hvor meget jeg drikker, for ellers kan jeg vågne om natten og tylle en hel liter vand, når der endelig er kommet så meget ro på tankemylderet at hjernen hører kroppen råber på væske. Efter at jeg bruger det med at indtaste for lidt i forhold til hvad der kan være i mine glas, er det kun en gang imellem at jeg ikke får drukket nok ifølge standarden, men de dage er så også spenderet under dynen uden at røre en finger.
Du må lære at finde en balance, og måske går regnskabet ikke op på en enkelt dag, men hen over et par dage skulle gennemsnittet gerne blive 1½ l eller mere.
Du må lære at finde en balance, og måske går regnskabet ikke op på en enkelt dag, men hen over et par dage skulle gennemsnittet gerne blive 1½ l eller mere.
13 år4. september 2011 kl. 18:38
calcit
nu kan noget af det vand jo være te,kaffe m.m. tag en vandflaske med dig....det er en vane at drikke "meget" men det er for du ikke får hovedpine eller dratter om . Ligeledes har det betydning for at maven kører.......det er for mig ret vigtigt.
13 år5. september 2011 kl. 08:20
LML (slettet)
Flab, er du ikke sød at holde dig væk?
Jeg troede virkelig du var voksen nok til at komme over det, men det er du tydeligvis ikke..
Calcit:
Ja, heldigvis er jeg også glad for kaffe, drikker dog højst 1 krus om dagen.. Plejer også at have en vandflaske liggende i tasken når jeg er ude, så det er som du siger, lidt lettere at have adgang når den lille tørst melder sig :)
Jeg troede virkelig du var voksen nok til at komme over det, men det er du tydeligvis ikke..
Calcit:
Ja, heldigvis er jeg også glad for kaffe, drikker dog højst 1 krus om dagen.. Plejer også at have en vandflaske liggende i tasken når jeg er ude, så det er som du siger, lidt lettere at have adgang når den lille tørst melder sig :)
13 år5. september 2011 kl. 15:13
Slettet indlæg
Brugeren har valgt at få sine...
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år5. september 2011 kl. 15:49
Jer der har læst mit andet indlæg vil vide, at jeg nu starter 3 måneder, hvor jeg vil leve efter nogle mål, som gerne skulle gøre, at jeg fik det bedre fysisk og psykisk, og når min drømmevægt på en sund måde :)
Drømmevægten er 60 kg, og de seneste par måneder har jeg ligget meget ustabilt mellem 66 og 68 kg.
Jeg vil én gang om ugen skrive vægt og mål ind, for at holde øje med udviklingen :)
Idag lyder det som følgende:
Vægt: 68,1 kg (av av)
Mål:
Bryst: 87cm
Nedre mave (lige om det runde sted): 89
Talje: 73 cm
Overarm: 27 cm
Røv (hofte): 98 cm
Lår: 60 cm
De mål jeg stiler efter er:
- Dagligt indtag på 11-1200 kcal
- Minimum 3 måltider
- Ingen unødvendig smør eller fedtstof (på brød f.eks)
- Motion mindst 4 gange om ugen
- Vejning og måling 1 gang ugentligt
- Ingen hvidt brød, hvid pasta eller hvide ris
- Drik minimum 1,5 ltr vand dagligt
- Slikdag én gang om ugen (hvor sukkerfri slik skal prøves)
Jeg håber meget, at I vil følge mig på vejen til mit endelige mål, og måske kan give tips om hvad der fik jer ned i vægt på vejen til jeres drømmevægt :)
Mange hilsner
LML