Kampen mod feriedellerne!

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Kampen mod feriedellerne!
Hejsa alle sammen, så er det lørdag, og min vægt her til morgen er 57,2 kg.
Med venlig hilsen.
Katia
13 år6. august 2011 kl. 09:15
Hej Allesammen.. Jeg står og skal på ferie om en uge, så jeg hopper lige med på vognen, inden da :-) Håber det er okay.. Min vægt siger i dag 64,6 kg og jeg ønsker at smide et kg, i hvert fald, inden d. 20. August.. Uh, hvor bliver det spændende!!
13 år6. august 2011 kl. 09:42
Vægten i dag er 71,7 kg

Det har været en dum uge. I forbindelse med menstruationen fik jeg 2 dage med sukkerflip om aftenen - med argumentationen " det kan da også være ligemeget når vægten bare stiger". Det gør den altså bare når jeg har menstruation, hvilket jo burde afholde mig fra at veje mig. Det må blive et forsøg næste måned.

Vægten har fundet sit tålelige leje igen og nu håber jeg at den kommende uge kan bringe et fornuftigt vægttab. Jeg motionerer som en gal og lige p.t. er jeg på delvist flydende kost da jeg vist har flækket en tand og min tandlæge har ferie til på tirsdag.

Jeg synes der er lang vej til målet på de 65 kg, men hvis ikke jeg kan holde mig i skindet så lykkes det i hvert tilfælde ikke.

Jeg tog i træningscenteret igår og fik målt min bodyage. 40 år - et år yngre end min faktiske alder. Sidste år i maj var jeg 25!!! Så der er noget at kæmpe for.

God kamp til alle i den kommende uge.
13 år6. august 2011 kl. 10:00
Hej heol
Kender godt det der med " så kan det også bare være lige meget" eller " Jeg har fortjent det" Men jeg synes nu du er sej når du kan stoppe efter kun 2 dages sukker flip :-) håber du får en god uge :-)
13 år7. august 2011 kl. 17:41
Hej alle :)

Så er der gået endnu en uge og mange er tilbage på arbejde/skole. Personligt synes jeg det er nemmere at holde fast i de sunde vaner når det er hverdag, alt er meget mere struktureret- og jeg kan planlægge!! ;)

Jeg er blevet enormt motiveret efter den seneste uges resultater, som jeg fik forleden til bodytjek i træningscentret. Jeg har tabt mig 0,5 kg på 4 dage!! min fedtprocent er blevet en lille smule højere end for en måned siden ellers er alt det samme som for en måned siden. Med den usunde ferien taget i betragtning, er jeg meget tilfreds. Så nu starter kampen for alvor! .... efter skanderborg festival selvfølgelig.... men så starter kampen i hvert fald for alvor! ;)
Jeg kan jo lige afsløre min madplan for den seneste uge, den giver gode resultater!!!

Morgenmad: 0,1% yoghurt + 30-40 gram all bran plus + vand

formiddag: gulerødder + æble+ vand + evt. et glas skummetmælk

frokost: kylling (el. magert oksekød, fisk mm) + 200 - 300 g. grove grøntsager + vand.

eftermiddag: gulerødder , agurk, peberfrugt eller tomat + frugt + vand

aftensmad: fedtfattig spinattærte med broccoli. evt. nogle rå grøntsager.

aftenkaffe: evt. en kop sukkerfri kakao, the el. lign.

Selvom madplanen umiddelbart ser kedelig ud, kan den sagtens gøres spændende ved at bruge masser af krydderi og urter. Man kan også sagtens lave div. retter, hvis blot man tænker over hvad der kommer i!!

Mostermy: 65 kg ialt - 1 kg
Smidt: 76,4 ialt - 0,8 kg
Kærsner: 57,2 ialt - 1,8 kg
StefanieA: velkommen til. 64,6
Heol: 71,7 ialt - 1,4 kg

Til sidst vil jeg gerne liiiige sige at i er helt vildt seje alle sammen, tjek lige de ovenstående -tal!!! Jeg synes det ser ud til at i gør det rigtig godt og jeg er meget imponeret! Det kunne være rigtig skønt, hvis i ville dele nogle madplaner herinde :)

Ha' en dejlig uge!
og god kamp!!
13 år7. august 2011 kl. 21:53
Vægt fra i morges: 59, 6 kg
13 år9. august 2011 kl. 15:52
Så fik jeg hoppet op på vægten i morges. 65,2 kg. Dvs. et lille + på 0,2 kg. Det er sgu okay, da det har været en weekend med bryllup og god mad og ingen motion :o)
Det skal lige siges, at i mandags vovede jeg mig op på vægten for at se "skaderne" og der sagde vægten 65,8 kg.
Meget af det har jo været væske, som så er ved at forsvinde nu :oD

Nå men jeg er på den gode sti igen nu. Havde en dejlig træning i går, og skal ud på en frisk løbetur enten i morgen.

God dag til Jer alle.

M
13 år10. august 2011 kl. 08:44
Hej, med skam må jeg indrømme at på 8 dage gik jeg fra 57,2 kg helt op til 60,0 kg! Så der kom endnu mere ferie dellerne! Men jeg gik amok med brød, kage og sprut! Så nu skal regning betales og det er rigtig surt. Jeg er temmelig træt af kur, men jeg har lovet mig selv at aldrig igen komme på den anden side 60,0 kg, så nu må jeg tage mig sammen!
Men jeg tror ikke at jeg kan nå at være kvit med alle mine feriedeller inden den 20 august... og det så ellers så lovende ud for 8 dage siden...øv...
13 år14. august 2011 kl. 10:32
Øv, det var ærgeligt Kærsner!
Jeg har også haft nogle dumme dage, både torsdag, fredag og lørdag har jeg fyldt mig med søde ting, som slet ikke var meningen. Jeg er virkelig træt af mig selv :(((((

Men min dårlige samvittighed gør dog, at jeg langt fra har givet op! Så jeg er fit for fight i dag med lavt kalorieindtag fra grønt og frugt og masser af træning. Og så håber jeg, at mit forestående halvmarathon om en uge vil hjælpe lidt på det hele... Har slet ikke lyst til at gå på vægten i morgen tidlig :(((

Håber, at I andre har haft en lidt bedre uge og weekend.
13 år14. august 2011 kl. 13:24
Jeg har været rejst fra vægten så i får min vægt fra i torsdags: 71,0 kg
En lang weekend med Mors kødgryder og Fars rødvin er ikke klædeligt på vægten, men det forsvinder forhåbentlig hurtigt igen. Jeg vender tilbage med min kostplan i løbet af ugen. Den minder meget om gwens dog uden ret meget frugt da det har det med at vække min sukkerdjævel.

Nu snører jeg løbeskoene på og ser om jeg kan stikke af fra weekendens synder :-)

God uge!!
13 år15. august 2011 kl. 06:31

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });