#12 af heol (slettet)
Kampen mod feriedellerne!
Du læser en tråd i debat > vægttabheol (slettet)
re: Kampen mod feriedellerne!
Jeg er med :-) Det er altid godt at føle at der er nogen der holder en i ørerne når nu man ikke selv har den stærkeste rygrad.
Min vægt i søndags var 73,1 kg. Målet er 65 kg så lad kampen begynde :-)
Min vægt i søndags var 73,1 kg. Målet er 65 kg så lad kampen begynde :-)
13 år26. juli 2011 kl. 14:14
heol (slettet)
Vægten i dag siger 72,0 kg.
1,1 kg er OK, men jeg tror en stor del af det er væske. Den kommende uge bliver svær. Menstruationen sætter ind og så plejer vægten at gå den forkerte vej.
1,1 kg er OK, men jeg tror en stor del af det er væske. Den kommende uge bliver svær. Menstruationen sætter ind og så plejer vægten at gå den forkerte vej.
13 år30. juli 2011 kl. 15:44
KatiaK (slettet)
Jeg er med! Vægten i går lørdag 59,0 kg, det vil sige plus 2 kg feriedeller! Jeg har holdt ferie ad 2 gange ca. 10 dage per gang. Første gang gik det fint, men anden gang gik det ikke som forventet. Jeg havde utroligt svært at vende tilbage til hverdagen...og dellerne har sniget sig på i ugen efter ferien ; )
Jeg skal ned på 57 kg vægtet lige før ferien, og derefter har jeg endnu 2 kg at tabe før jeg er på min ideal vægt 55 kg.
Men først feriedellerne skal væk i en fart!
Min plan er: nul sukker, nul ris, brød, pasta, kartofler, nul frugt!
Det skal nok virke. Det er bare lidt svært i starten at overholde.
Frugt?! Måske nogen vil spørge hvorfor også frugt? Jo, for frugt er med til at ens blodsukker farer op og ned, og så har man svært at holde sin sukkertrang i nede.
Så lad os komme i gang!
Held og lykke til Jer andre og mig selv inclusiv!
Mvh.
Katia
Jeg skal ned på 57 kg vægtet lige før ferien, og derefter har jeg endnu 2 kg at tabe før jeg er på min ideal vægt 55 kg.
Men først feriedellerne skal væk i en fart!
Min plan er: nul sukker, nul ris, brød, pasta, kartofler, nul frugt!
Det skal nok virke. Det er bare lidt svært i starten at overholde.
Frugt?! Måske nogen vil spørge hvorfor også frugt? Jo, for frugt er med til at ens blodsukker farer op og ned, og så har man svært at holde sin sukkertrang i nede.
Så lad os komme i gang!
Held og lykke til Jer andre og mig selv inclusiv!
Mvh.
Katia
13 år31. juli 2011 kl. 12:07
calcit
jamen det lyder spændende ...hvad spiser du så ?
13 år31. juli 2011 kl. 14:07
gwen18 (slettet)
Hej Alle :)
Så er den første uge gået og vi er nu en del, med dét fælles mål at holde vægten eller tabe os i ferien. Vejret er også blevet rigtig lækkert og personligt har jeg cyklet lange ture og nydt solen ;)
Det lyder som om i alle er meget motiveret og det er bare så skønt og motiverende at læse jeres indlæg!! Så bliv endelig ved med at skrive om jeres vægttab, mål og gode råd.
For ca. 3 uger siden fik jeg lavet en totaltest af min krop i det lokale fitness center, resultaterne var meget skuffende. Min muskelmasse var blevet mindre (proteinmangel) og min fedtprocent højere, men dog var vægten faldet.
Jeg har læst lidt på nettet om, hvad jeg kan gøre for at sænke min fedtprocent. Her står der mange steder, at det har noget med mit indtag af kulhydrater at gøre (da jeg næsten ikke spiser fedt). Jeg synes ikke jeg spiser specielt meget brød, pasta el. lign. men skal jeg stoppe helt med at spise det? og hvad spiser jeg så i stedet for?
Resultater:
Turbomoster: start 60,9
hvass: start 81
smidt: start 77,2
hmk: start 67,4
mostermy: start 66
michy: start 60,5
mattemari: start 69,8
heol: start 73,1 - 72 Super flot!
Kærsner: 59
Gwen18: 58,8
Hold modet oppe!
Store sommerknus herfra :)
Så er den første uge gået og vi er nu en del, med dét fælles mål at holde vægten eller tabe os i ferien. Vejret er også blevet rigtig lækkert og personligt har jeg cyklet lange ture og nydt solen ;)
Det lyder som om i alle er meget motiveret og det er bare så skønt og motiverende at læse jeres indlæg!! Så bliv endelig ved med at skrive om jeres vægttab, mål og gode råd.
For ca. 3 uger siden fik jeg lavet en totaltest af min krop i det lokale fitness center, resultaterne var meget skuffende. Min muskelmasse var blevet mindre (proteinmangel) og min fedtprocent højere, men dog var vægten faldet.
Jeg har læst lidt på nettet om, hvad jeg kan gøre for at sænke min fedtprocent. Her står der mange steder, at det har noget med mit indtag af kulhydrater at gøre (da jeg næsten ikke spiser fedt). Jeg synes ikke jeg spiser specielt meget brød, pasta el. lign. men skal jeg stoppe helt med at spise det? og hvad spiser jeg så i stedet for?
Resultater:
Turbomoster: start 60,9
hvass: start 81
smidt: start 77,2
hmk: start 67,4
mostermy: start 66
michy: start 60,5
mattemari: start 69,8
heol: start 73,1 - 72 Super flot!
Kærsner: 59
Gwen18: 58,8
Hold modet oppe!
Store sommerknus herfra :)
13 år31. juli 2011 kl. 15:41
KatiaK (slettet)
Hej Calcit, hvad jeg spiser?
Grønsager, kød, æg.
En slags stenalderkost ; )
Mvh.
Katia
Grønsager, kød, æg.
En slags stenalderkost ; )
Mvh.
Katia
13 år31. juli 2011 kl. 23:18
mostermy (slettet)
Uh ... har vist glemt at melde min vægt.
65 kg i morges :o)
65 kg i morges :o)
13 år2. august 2011 kl. 08:54
gwen18 (slettet)
Det er bare helt i orden. Jeg skriver den på, på lørdag :)
13 år2. august 2011 kl. 10:14
Smidt (slettet)
Min vægt i morges sagde76,4kg.
Fik først rigtig taget mig sammen her fra 1/8.
Har utroligt svært ved at huske at veje min aftensmad. Hele dagen går det fint, men til aften har jeg glemt min hjerne et eller andet sted.
Men på trods af det så falder vægten- lidt
Fik først rigtig taget mig sammen her fra 1/8.
Har utroligt svært ved at huske at veje min aftensmad. Hele dagen går det fint, men til aften har jeg glemt min hjerne et eller andet sted.
Men på trods af det så falder vægten- lidt
13 år3. august 2011 kl. 12:08
Min vægt i lørdags lå på 69,8 kg. BMI 26 og hvor er det længe siden jeg har kunnet kalde mig normalvægtig mht. BMI. Jeg har desværre ingen ferie og sidder pt. alene på jobbet - det er altså også noget af en udfordring, når man gerne vil tabe sig.
Nogle der har gode råd til hvordan i får stillet den søde tand midt på dagen på den sunde måde??