Jeg er så træt af yoyo vægt
Du læser en tråd i debat > vægttabsommer75
re: Jeg er så træt af yoyo vægt
Har reserveret kogebog med Christin Bitz på biblioteket så må jeg se om den kan give mig de vise sten.
Det lyder til jeg må overveje min rødvin en ekstra gang hvis den gør så stor skade. Bare det ikke er for evigt for det ville være ligeså træls for mig som min yoyovægt. :-)
Det lyder til jeg må overveje min rødvin en ekstra gang hvis den gør så stor skade. Bare det ikke er for evigt for det ville være ligeså træls for mig som min yoyovægt. :-)
13 år9. juni 2011 kl. 16:09
KatiaK (slettet)
Hej, jeg kender alt til hvor det er møj irriterende medyoyo vægt, har været det igennem i flere omgange, men så snart jeg dropper al alkohol, elsker rødvin til maden lige som du gør ; ) Desuden alt hvidt brød,pasta, ris, kartofler og majeri produkter bliver droppet også, så sker der noget positiv med vægten!
Træning er heler ikke mig, jeg hverken løber, eller træner vildt. Min motion får jeg ved at gå eller cykle, 1-1,5 time hver dag.
Hvad jeg spiser? Æg, rugbrød, masser fedtforbrædnings suppe, magert kød, gulerødder, anannas osv., og drikker kun vand og kaffe.
Fedtforbrædnings suppe kan laves med kød eller bønner, smager fantastisk!
Men selvfølgelig venter jeg med længsel på den dag hvornår jeg vil med god samvitighed kunne sidde mig ned i min sofa med dejlig hjemmebagt brownies, is og bær, og et glas vin eller to ; )
Mvh.
Katia
Træning er heler ikke mig, jeg hverken løber, eller træner vildt. Min motion får jeg ved at gå eller cykle, 1-1,5 time hver dag.
Hvad jeg spiser? Æg, rugbrød, masser fedtforbrædnings suppe, magert kød, gulerødder, anannas osv., og drikker kun vand og kaffe.
Fedtforbrædnings suppe kan laves med kød eller bønner, smager fantastisk!
Men selvfølgelig venter jeg med længsel på den dag hvornår jeg vil med god samvitighed kunne sidde mig ned i min sofa med dejlig hjemmebagt brownies, is og bær, og et glas vin eller to ; )
Mvh.
Katia
13 år9. juni 2011 kl. 18:37
SundDiæt (slettet)
Jeg fandt lige denne oversigt over kalorier i alkohol (slankesiden.dk)
Et glas snaps (2 cl) 6,7 g alkohol 50 kcal
Et glas tør sherry (5 cl) 8,0 g alkohol 60 kcal
Et glas cognac (3 cl) 9,6 g alkohol 70 kcal
Et glas vodka (3 cl) 10 g alkohol 70 kcal
Et glas rom (3 cl) 10 g alkohol 70 kcal
Et glas whisky (3 cl) 10,8 g alkohol 75 kcal
Et glas portvin (5 cl) 7,8 g alkohol 80 kcal
Et glas gin (3 cl) 11,4 g alkohol 80 kcal
Et glas madeira (5 cl) 9,0 g alkohol 85 kcal
Et glas rødvin (12 cl) 11,4 g alkohol 90 kcal
Et glas Bailey (4 cl) 5,0 g alkohol 125 kcal
En halv liter fadøl (50 cl) 18,5 g alkohol 200 kcal
Og en ting er jo de kalorier, der er i et par glas en fredag aften ... men for mig er det især de mange flere kalorier, som jeg kan få spist mig til i "forbudte" snacks, når alkokohol'en går ind og fornuften ud ... der gør at jeg er nødt til at undgå alkohol helt, når jeg prøver at tabe mig.
Et glas snaps (2 cl) 6,7 g alkohol 50 kcal
Et glas tør sherry (5 cl) 8,0 g alkohol 60 kcal
Et glas cognac (3 cl) 9,6 g alkohol 70 kcal
Et glas vodka (3 cl) 10 g alkohol 70 kcal
Et glas rom (3 cl) 10 g alkohol 70 kcal
Et glas whisky (3 cl) 10,8 g alkohol 75 kcal
Et glas portvin (5 cl) 7,8 g alkohol 80 kcal
Et glas gin (3 cl) 11,4 g alkohol 80 kcal
Et glas madeira (5 cl) 9,0 g alkohol 85 kcal
Et glas rødvin (12 cl) 11,4 g alkohol 90 kcal
Et glas Bailey (4 cl) 5,0 g alkohol 125 kcal
En halv liter fadøl (50 cl) 18,5 g alkohol 200 kcal
Og en ting er jo de kalorier, der er i et par glas en fredag aften ... men for mig er det især de mange flere kalorier, som jeg kan få spist mig til i "forbudte" snacks, når alkokohol'en går ind og fornuften ud ... der gør at jeg er nødt til at undgå alkohol helt, når jeg prøver at tabe mig.
13 år9. juni 2011 kl. 22:45
sommer75
Kærsner - Jeg har faktisk også observeret at pasta, kartofler, hvidt brød ja stivelse af en hver art stopper min vægt og får den til at stige. Det med alkoholen har jeg ikke været klar over.
Jeg ville godt kunne tabe mig ved at undvære disse ting MEN har jo ganng på gang taget det på igen fordi det ikke i længden er en livsstil for mig. Det er svært hele tiden at lave 2 retter mad fordi familien ikke vil spise alle de grønsager jeg vil og tja sådan en gang hjemmelavet ovnbagte kartofler er rigtig godt. Så der ryger jeg lidt i fordi 2 retter på en travl dag så er det nemmere at spise det de andre gør.
Men fra idag har jeg fundet min gamle slankedoktor kostplan frem og så vil jeg forsøge igen at leve efter den bare uden alle de mejeriprodukter der er med i den.
Sunddiæt - uha ja så kan jeg godt se hvad min rødvin fylder i regnskabet når manden og jeg bare deler en flaske. Jeg syntes jeg er meget obs på det med de forbudte ekstra kcal men indrømmer at jeg falder i et par gange :-) Men syntes generelt jeg har fokus på ikke at spise fy ting mens jeg nyder min rødvin.
Jeg ville godt kunne tabe mig ved at undvære disse ting MEN har jo ganng på gang taget det på igen fordi det ikke i længden er en livsstil for mig. Det er svært hele tiden at lave 2 retter mad fordi familien ikke vil spise alle de grønsager jeg vil og tja sådan en gang hjemmelavet ovnbagte kartofler er rigtig godt. Så der ryger jeg lidt i fordi 2 retter på en travl dag så er det nemmere at spise det de andre gør.
Men fra idag har jeg fundet min gamle slankedoktor kostplan frem og så vil jeg forsøge igen at leve efter den bare uden alle de mejeriprodukter der er med i den.
Sunddiæt - uha ja så kan jeg godt se hvad min rødvin fylder i regnskabet når manden og jeg bare deler en flaske. Jeg syntes jeg er meget obs på det med de forbudte ekstra kcal men indrømmer at jeg falder i et par gange :-) Men syntes generelt jeg har fokus på ikke at spise fy ting mens jeg nyder min rødvin.
13 år14. juni 2011 kl. 05:42
SundDiæt (slettet)
Ja, det er bare svært, når man skal til at "skære ind til benet" i de mad- og drikkevarer, der betyder hygge og afslapning med familien.
Den her snak om alkohol fik mig også til at tænke på noget, der tit har undret mig, for jeg synes næsten aldrig, at der er nogen der indtaster alkohol i deres daglige kalorie indtag? Er vi mon overrepræsenteret med "afholdsfolk" her på siden?
Den her snak om alkohol fik mig også til at tænke på noget, der tit har undret mig, for jeg synes næsten aldrig, at der er nogen der indtaster alkohol i deres daglige kalorie indtag? Er vi mon overrepræsenteret med "afholdsfolk" her på siden?
13 år14. juni 2011 kl. 21:49
rdrd (slettet)
Jeg drikker stort set aldrig alkohol. Måske 1 - 2 gage om året. Ellers synes jeg ikke det er kalorierne hver. Når man først har vendet sig til det er det ingen sag. Fra 1.1 - 2000 - 14.7-2009 drak jeg slet ikke alkohol overhovedet, og siden da er det blevet til ialt 4 gange, men nøj hvor bliver man hurtigt snurrens, når det ikke sker så tit.
13 år14. juni 2011 kl. 22:18
sommer75
Tror at for nogen er det grønsagerne man bare elsker eller fredagsslikket men jeg elsker bare min rødvin i weekenden og ikke hvilken som helst men en rigtig god vin og det ser jeg frem til hele ugen men vil forsøge at bare nyde 1 glas eller 2 og stoppe der bare for at det ikke bliver for surt.
Jeg forsøger at være ligeglad med slik for syntes det er spildte kcal men her i starten er det enormt svært at gå forbi en smagsprøve ja det kan man også se på mine kcal idag for fik listet mig forbi reisen chokokarameller 6 gange ups det var lige 300 spildte kcal og bagefter tænkete jeg på hele det måltid det var og havde jeg haft kcalregner med mig havde jeg ikke spist dem.
Og så har jeg overskredet en grænse - jeg spiste igår for 1 gang nogensinde kikærter og jeg var meget skeptisk så havde bare købt en i lage men jeg kunne faktisk godt lide dem så nu skal de på bordet hver dag med mine grønsager :-) Men familien syntes det var ulækkert så vi fortsætter med 3 forskellige slags mad. lidt træls men den eneste måde alle får noget at spise på. Jeg vil ikke undvære grænsager og manden ikke sine kartofler og datteren kan ikke fordrage alm kartofter eller grønsager ligemeget hvad det er for nogen så hun får sine ris eneste fælles er kødet :-)
Jeg forsøger at være ligeglad med slik for syntes det er spildte kcal men her i starten er det enormt svært at gå forbi en smagsprøve ja det kan man også se på mine kcal idag for fik listet mig forbi reisen chokokarameller 6 gange ups det var lige 300 spildte kcal og bagefter tænkete jeg på hele det måltid det var og havde jeg haft kcalregner med mig havde jeg ikke spist dem.
Og så har jeg overskredet en grænse - jeg spiste igår for 1 gang nogensinde kikærter og jeg var meget skeptisk så havde bare købt en i lage men jeg kunne faktisk godt lide dem så nu skal de på bordet hver dag med mine grønsager :-) Men familien syntes det var ulækkert så vi fortsætter med 3 forskellige slags mad. lidt træls men den eneste måde alle får noget at spise på. Jeg vil ikke undvære grænsager og manden ikke sine kartofler og datteren kan ikke fordrage alm kartofter eller grønsager ligemeget hvad det er for nogen så hun får sine ris eneste fælles er kødet :-)
13 år15. juni 2011 kl. 15:26
SundDiæt (slettet)
Du skulle altså prøve at koge dine egne kikærter i stedet - det kræver lidt planlægning (udblødning i 8 - 12 timer), men de smager MEGET bedre.
Jeg elsker kikærter, og spiser dem ofte i div. vegetariske retter, men jeg bryder mig slet ikke om dem på dåse, de er kogt alt for bløde og smattede, og smager helt forkert.
Kikærter er selvfølgelig allerbedst nykogte, men da de jo er lidt arbejdskrævende, så kan det godt anbefales at koge en stor portion og fryse resten til sammekogte retter o.lign.
Jeg elsker kikærter, og spiser dem ofte i div. vegetariske retter, men jeg bryder mig slet ikke om dem på dåse, de er kogt alt for bløde og smattede, og smager helt forkert.
Kikærter er selvfølgelig allerbedst nykogte, men da de jo er lidt arbejdskrævende, så kan det godt anbefales at koge en stor portion og fryse resten til sammekogte retter o.lign.
13 år15. juni 2011 kl. 22:12
sommer75
Tak for rådet - skal jo til at lære at få dem ind ikosten hver dag :-)
13 år16. juni 2011 kl. 14:52
tager du 3kg på eller extra et hul på igen. så skal du tabe dig igen....men kun de 3 kg...ikke forfra.
held & lykke