#2 af sommer75
Jeg er så træt af yoyo vægt
Du læser en tråd i debat > vægttabsommer75
re: Jeg er så træt af yoyo vægt
Må heller sige jeg er 170 høj og vejer 77 kg så ikke voldsom overvægt men sidder bare forkert.
Træning er jeg sat lidt ud af spil i pga en rygskade hvor jeg ikke må træne før fys siger ok
Træning er jeg sat lidt ud af spil i pga en rygskade hvor jeg ikke må træne før fys siger ok
13 år7. juni 2011 kl. 19:21
rdrd (slettet)
Hvad med at fortsætte med ddv og udskifte mælken med soya eller rismælk?
13 år7. juni 2011 kl. 19:21
sommer75
Har jeg også overvejet men kan ikke have smagen af soya heller ikke i madlavning og rismælk kan jeg kun lide i risengrød forhar prøvet.
Jeg er i det små igen gået igang med slankedoktoren men syntes det er svært at få det til at hænge sammen.
Kcal tæling hænger mig efterhånden ud ad halsen tror det er fordi jeg har kørt sådan op og ned i vægt de sidste 7 år og talt og talt kcal.
Jeg føler lidt at kunne jeg finde starten og finde et jævnt vægttab uden at tælle hvert bid der kommer ned kan jeg få det til at lykkes og så denne gang holde vægttabet.
Men godt forslag ellers :-)
Jeg er i det små igen gået igang med slankedoktoren men syntes det er svært at få det til at hænge sammen.
Kcal tæling hænger mig efterhånden ud ad halsen tror det er fordi jeg har kørt sådan op og ned i vægt de sidste 7 år og talt og talt kcal.
Jeg føler lidt at kunne jeg finde starten og finde et jævnt vægttab uden at tælle hvert bid der kommer ned kan jeg få det til at lykkes og så denne gang holde vægttabet.
Men godt forslag ellers :-)
13 år8. juni 2011 kl. 15:36
Superlakridsen (slettet)
Har du prøvet soyakakaomælk :-)?
det smager RIGTIG godt!! Jeg kan nemlig heller ikke lide normalt soyamælk, og da min veninde ville have mig til at smage et glas soyakakaomælk var jeg NOGET skeptisk!
Men det smager overraskende godt, og så kan man kun drikke et glas, for ellers bliver den lidt kvalm ;-)
Jeg kender ikke lige næringsindholdet, men hvis det ikke ser for galt ud, er det da værd at prøve ;-)
det smager RIGTIG godt!! Jeg kan nemlig heller ikke lide normalt soyamælk, og da min veninde ville have mig til at smage et glas soyakakaomælk var jeg NOGET skeptisk!
Men det smager overraskende godt, og så kan man kun drikke et glas, for ellers bliver den lidt kvalm ;-)
Jeg kender ikke lige næringsindholdet, men hvis det ikke ser for galt ud, er det da værd at prøve ;-)
13 år8. juni 2011 kl. 15:43
veile
Enig jeg er også træt af elevatorvægten !
Måske du kunne erklære hver anden week end for alkoholfri. Jeg taber mig typisk slet ikke en uge hvor jeg har drukket alkohol.
Du kan måske indføre det igen i hver week end når du bare skal holde vægten.
Kan du heller ikke tåle den laktosefri mælk fra Arla ?
Har også set laktosefattig is (tror det var hos Hjemis)
Synes også det er svært at få protein nok, men hvad med at indføre kikærter og bønner til salaten og masser af kylling tun og rejer.
Jeg spiser også mange æg
Måske du kunne erklære hver anden week end for alkoholfri. Jeg taber mig typisk slet ikke en uge hvor jeg har drukket alkohol.
Du kan måske indføre det igen i hver week end når du bare skal holde vægten.
Kan du heller ikke tåle den laktosefri mælk fra Arla ?
Har også set laktosefattig is (tror det var hos Hjemis)
Synes også det er svært at få protein nok, men hvad med at indføre kikærter og bønner til salaten og masser af kylling tun og rejer.
Jeg spiser også mange æg
13 år8. juni 2011 kl. 15:53
sommer75
Veile jeg kan heller ikke tåle laktolosemælken eller isene.
Vil overveje det at droppe rødvinen hver 2 weekend. Syntes bare jeg passer sådan på i hverdagene så der er til vinen men måske er det en løsning.
Kikærter har jeg overvejet meget men aldrig kommet igang med for lyder ikke lækkert men jeg ser på dem hver gang jeg handler så det er vel bare at springe ud i dem :-)
Vil overveje det at droppe rødvinen hver 2 weekend. Syntes bare jeg passer sådan på i hverdagene så der er til vinen men måske er det en løsning.
Kikærter har jeg overvejet meget men aldrig kommet igang med for lyder ikke lækkert men jeg ser på dem hver gang jeg handler så det er vel bare at springe ud i dem :-)
13 år9. juni 2011 kl. 05:36
veile
Prøv at finde chistian Bitch opskrifter på dyp. Så kan du spise det sammen med f.eks. gulerodsstave.
13 år9. juni 2011 kl. 07:19
mille03 (slettet)
Alkohol og kur passer bare ikke sammen i vægttabsperioden, når du bare skal holde vægten, tror jeg godt du kan hygge hveranden weekend, uden det koster for mange gram.
Men når man skal tabe sig og har yo-yo vægt er det vigtig at holde sig fra de ekstra kalorier og dem er der mange af i alkohol. Håber du finder en løsning der ikke er alt for sur.
Men når man skal tabe sig og har yo-yo vægt er det vigtig at holde sig fra de ekstra kalorier og dem er der mange af i alkohol. Håber du finder en løsning der ikke er alt for sur.
13 år9. juni 2011 kl. 07:24
veile
Det er ikke min oplevelse at der er for mange kalorier i alkohol, jeg kan sagtens få underskud, men jeg taber mig ikke i de uger hvor jeg har drukket - så jeg forsøger helt at lade være......
13 år9. juni 2011 kl. 08:13
Jeg er MEGET obs på mine spisevaner i hverdagen og taber også 1 kg om ugen MEN i weekenden prøver jeg også at passe på men i mit vægttabsprogram som gerne skulle være evigt og ikke kun nu skal der være plads til rødvin fredag og lørdag for det er der manden og jeg hygger os.
Mandag morgen er vægten og jeg så MEGET uvenner for så har jeg taget alt på igen.
Jeg er så træt af det og ville gerne tabe ialt 10 kg men ville være tilfreds med "bare" 5 kg
I efteråret gik det fint og jeg tabte mig jævnt på trods af rødvin fredag og lørdag men så fik jeg konstateret mælkeallergi og så gik alt i vasken. Jeg levede efter DDV men pludselig virker intet for mig "bare!" fordi jeg ikke kan tåle mælk.
Så alle forslag tages imod og har nogen en kostplan på max 1200-1400 kcal vil jeg også gerne have den. Jeg må bare ikke får mælk eller mælkeprodukter og det gør det jo svært at få protein nok.
Så søde piger spark mig og hjælp mig igang for jeg vil det her.
Selvom jeg ikke er specielt overvægtig er det ikke sjovt når ens datter siger hendes mor er tyk bare fordi ALT sidder på mave og hofterne. Jeg vil så gerne se mig selv som lækker og slippe for bemærkningerne om at jeg er tyk eller gemme mig i store trøjer.