Altid plads til én til?

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: re: re: re: re: re: Altid plads til én til?
Hej Muldebeerg

Tak for velkomsten :-)
Jeg har også indtryk af, at det er et forum, hvor man både kan få og give støtte til hinanden, når behovet er der - der vil helt sikkert kommer perioder undervejs, hvor det kan være svært at fastholde gejsten og motivationen...ikke mindst når det er et meget stort vægttab, der er behov for.
Jeg tror, at jeg hopper med på mandagsvejningen - det er nok en god idé at gøre status en gang om ugen.
God weekend - Futura
18 år25. november 2006 kl. 10:44
re: re: re: re: re: re: Altid plads til én til?
Hej Flittiglise

Tillykke med at det går den rigtige vej med vægten!
December...hm, den kommer helt sikkert til at rumme en del udfordringer! Du har allerede bestemt dig for "en slagplan", kan jeg se - det vil jeg også.

Jeg skal starte op på et nyt job d.1.12. og ved, at det kommer til at "fylde" - men fornuftig morgenmad og frokostmadpakke må være et godt udgangspunkt.
Min mand skal igennem en stor operation i december (har bare ikke fået datoen endnu) - og det kommer til at stille krav til os alle. I dén perioden må det være en god idé at lave en mad- og indkøbsplan for en uge ad gangen. Jeg regner ikke med kunne deltage i så mange julearrangementer, men når jeg skal, vil jeg forinden lave aftaler med mig selv om, hvad jeg vil tillade mig at spise og drikke...Jeg ved, at det bliver sværere end jeg får det til at lyde...men på et tidspunkt læste jeg, "at det hver dag gælder om at gøre noget - om ikke andet ,så ét skridt - der bringer én i den rigtige retning", og det motto vil jeg gøre mit bedtse for at efterleve- også i december måned.

God weekend! Futura
18 år25. november 2006 kl. 11:14
re: re: re: re: re: Altid plads til én til?
Hej Zenta

Selvom det har været svært og hårdt, har du alligevel været i stand til at holde fast i den sunde livsstil...og dét må da være godt at vide, hvis du igen skulle komme til at synes, at det næsten er for svært at holde fast! Jeg håber, at du vil dele ud af dine erfaringer, hvis/når vi andre når dertil, hvor vi måske er ved at tabe modet/motivationen.
Hav en rigtig god weekend! Futura
18 år25. november 2006 kl. 11:31
re: re: re: re: re: re: re: Altid plads til én til?
hej futura
ja, det er sørme mange ting du/I skal igennem her til decmber, men det er da rigtig mange bække små gør en stor å. og ændre man lidt hver dag og så i den rigtige retning kan det jo kun gå godt.
jeg er rygere(20-23 stk om dagen) festlige lejligheder ca 30-35 stk og jeg overvejer kraftig at holde op. gider ikke rigtig bivirkningerne mere såsom hoste og krasen i halsen, samt hive efter vejret efter anstrængelser.
men vil så samtidig dette med kosten for jeg frygter at tage voldsomt på. har du/I nogle gode råd??
og muldebeerg , tak for velkomsten. dejligt med støtte og opbakning og positivitet.
mvh flittiglise
18 år25. november 2006 kl. 11:40
re: re: re: re: re: re: re: Altid plads til én til?
hej futura og muldebeerg
jeg vil gerne hoppe med på mandagsvejningen.
synes det er en god idé med en ugentlig vejning.
god weekend til jer alle
mvh flittiglise
18 år25. november 2006 kl. 13:25
Altid plads til én til?
Hej

Velkommen til alle i nye.

Det er flot klaret til alle jer der har tabt jer, tillykke med det, og til i andre der vil prøve at tabe jer.
I har allerede taget det mest vigtige skridt, bare det at stoppe op og træde op på vægten og være bevidst om sin vægt..

Jeg har holdt øje med min vægt siden marts 06 og har tabt 13 kg ind til nu.
Vi har lavet vores kost om og har indset at sådan skal vi leve resten af vores tid
hvis vi vil holde vægten.

Vi har da også små uskejelser især i weekenden, ellers bliver det for surt.

Jeg stoppede med at ryge sidste sommer og tog 5-6 kg på, derfor ville jeg tabe mig, og det er lykkedes.

Kan jeg hjælpe eller støtte jer er jeg klar .

Fortsat god søndag
Mvh beta
18 år26. november 2006 kl. 10:07
re: Altid plads til én til?
hej alle sammen
jeg vejede 89.8kg til morgen. start vægt var 88kg så det er gået lidt den forkerte vej. men efter weekendens festligheder er jeg klar til at klø på igen. til beta. jeg har taget beslutningen om rygestop i dag og købt nikotin tyggegummi
som en erstatning en kort overgang. jeg har overvejet dette i et halvt års tid og nu kommer ønsket indefra. og så har jeg lavet en aftale med yngste datter (12år og kraftig pige) at hun skal holde med lysten til slikket. og jeg med tobakken.
til alle. tillykke med jeres flotte vægttab og vilje til et sundere liv. og i har ret , lidt hver dag i den rigtige retning er et stort fremskridt.
mvh flittiglise
17 år27. november 2006 kl. 20:13
re: re: Altid plads til én til?
Hej flittiglise

Ja det med vægten det er ikke så nemt her op til jul.
Du må ikke opgive, ellers ryger du op i en anden vægtklasse.

Jeg vil følge dig spændt og høre hvordan det går med rygestop,
jeg krydser fingre for dig, og din datter med slikket, at det skal lykkes.
Du har måske allerede haft en røgfri dag.
Mvh. beta
17 år28. november 2006 kl. 21:19
re: re: re: Altid plads til én til?
hej beta
tak for støtten og opbakningen. helt røgfri har den ikke været jeg har røget 1 1/2 stk og spist 5 stk tyggegummi. men jeg er på vej og jeg vil det lykkedes. børn og mand betyder mere end den "sut". :-)
i morgen tager jeg ned og svømmer og så vil jeg gå nogle km
for nu skal jeg jo som du skriver passe på ikke at ryge i en anden vægtklasse. hvor har du ret. mortion skal der til.
og ja julemåneden er slem. har mere lyst til knas nu end resten af året. er normal ellers ikke den store slik-spiser.
men jeg har jo også altid røget i stedet for. så nu måp jeg jo ikke sætte det i stedet.
17 år29. november 2006 kl. 17:42
re: re: re: re: Altid plads til én til?
hej igen beta
jeg har ca 6 stk cigaretter tilbage men har aftalt med mig selv at jeg ikke tager hul på flere. når de er væk er det for alvor slut.
hvad gør du/I for at leve sundere og undgå at falde for alt for mange fristelser.
mvh flittiglise
17 år29. november 2006 kl. 17:46

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });