Fra 70 til 60

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Fra 70 til 60
Jeg vil meget gerne være med:)

Jeg skal tabe mig fra 69kg til 60. Jeg skal på 2 ferie her inden for et halvt år.. Så bikiniformen skal frem:)

Jeg går ud fra at jeg kan tabe mig omkring 1kg om ugen +/- så jeg synes faktisk det motivere rigtig meget at tanke på, at når sommerferien begynder, så har jeg nået mit mål:)

Hvor hurtigt vil i andre tabe jer? Har i nogen tidsfrist?
14 år5. april 2010 kl. 09:53
Hej med jer. Jamen jeg har næsten været der. Midt i august ramte min vægt 68 kg, og da jeg som højgravid aldrig har været over 70 kg, så var jeg klar over at der nu skulle ske noget...(jeg er 163 cm høj)
Jeg begyndte at tælle kalorier og bruger siden her flittigt. Dvs næsten dagligt...til hverdag. Når jeg spiser ude, er til fest osv, så tæller jeg ikke kalorier. Desuden har jeg sat min træningsmængde betydeligt op. Fra sådan cirka ingenting til temmelig meget. :)
Jeg jar tabt 1-2 kg pr måned, og er her efter 8 mdr 11,2 kg lettere end jeg var dengang ! (dvs jeg vejer nu 56,6 kg)

Hvis jeg sådan skal komme med et par guldkorn om mit tab, så er det
1) vær ærlig. Husk ALT det du spiser, tæl det med
2) Lad være med forbud. HVis man ikke må spise alt det farlige i løbet af en kur, så tror jeg bare man går amok efter endt kur. JEg har både spist McDonald, Ben&Jerrys, nachos mm undervejs. Men det skal tastes (eller i det mindste undersøges hvor meget det koster i kalorier)...så man ser de uhyggelige tal. Jeg plejer at spare lidt på kalorierne i løbet af dagen hvis jeg ved jeg skla spise meget om aftenen. Eller tage et par dage med få kalorier+meget motion før og efter fx julen/nytår osv hvor der bare kommer mange kalorier indenbors.

Håber I kan bruge mine erfaringer til jeres vægtprojekter....held og lykke med det! :)
14 år6. april 2010 kl. 20:57
Dejligt at høre fra Jer alle og super flot med de fine resultater! :-)

Må indrømme, at der nok er røget 1 kilo til 1.5 på her i løbet af påsken - lidt for mange øl og god mad - men føler mig nu rigtig motiveret til at klø på så jeg kan blive bikiniklar!

Ligger på omkring 63-64 kilo og har tabt mig 8-9 kilo i alt.
Er meget bekymret for de sidste 4-5 kilo. Kan mærke, at jeg begynder at blive mere løssluppen hvad angår mad, og tænker hele tiden på alt det usunde jeg helst skal undgå! Nogle der kan nogle gode kneb til at undgå eller bekæmpe trangen??

Youngmummy, vil meget gerne høre hvor god sådan en wii active er? Kan det give sved på panden og hvor mange kcal forbrænder man? Vi har nemlig lige fået en herhjemme med sådan et bræt af en art til at stå på.

Godtigang, kanon fedt med de mange smidte kilo! det er den slags historier og gode råd der holder modet oppe :-)
14 år7. april 2010 kl. 21:30
hej
Jeg er gået fra 70 - 57 for halvandet år siden.
Jeg gjorde det på Weight watchers.
Nu er jeg tilbage -for er nu oppe på 62 for første gang siden....har bare spist lidt for meget -og droppet motionen i en periode.
Jeg har det allerbedst når jeg vejer ca. 58 kg. - og så passer jeg også en str. 38 ( hvilket er meget rart når man kun er 160 cm)

Et godt råd : som der er blevet skrevet- find en metode til at spise fedtfattigt og motionere- men ikke så ekstremt så alt det sjove skal skæres væk. Jeg har også været på mac osv.
Det sværeste er at blive nede når man først har nået målet :)
14 år8. april 2010 kl. 21:17
Hej Maren

Hvor lang tid tog dit vægttag fra 70-57 ?

LIgger selv på 71 og vil så gerne ned under de 60 - men ved ikke hvor lang tid jeg kan forvente det kommer til at tage. Synes det går alt for langsomt
14 år9. april 2010 kl. 07:09
Jeg er også meget interesseret i at tabe mig, så jeg runder de 60 kg, jeg har været der før, men det er efterhånden nogle år siden, ca. 5 år, nemlig da jeg ammede min 1. fødte, men kiloene kom hurtig på da jeg blev gravid anden gang, og al for meget slik kom indenbords, indtil man opdager at det bare ikke kan fortsætte... så mit mål er at skære kraftigt ned på slikket og den usunde mad, og dyrke regelmæssig motion, og så må vi se hvordan det går. Held og lykke til jer andre ;)
14 år9. april 2010 kl. 22:11
Tilføjelse; skal tabe mig fra ca. 71 til 60 kg, så der er lidt vej, og vil gerne have tabt en del af dem inden juli måned, hvor jeg håber vi skal på ferie og skal have bikini på ;)
14 år9. april 2010 kl. 22:13
Hej :)
Jeg er helt ny herinde, og har også det mål at tabe mig fra 73 - 60. Men puha der er lang vej. jeg er en pige på 19 og er 164 høj, så det er vist kun godt hvis jeg taber mig. Har bare SÅ svært ved at tage mig sammen. Har i nogle fif til hvad man gør, når de dårlige undskyldninger popper op i hovedet?
14 år22. april 2010 kl. 03:35
Jeg synes selv jeg er veteran. Jeg tabte mig tidligere fra over 80 kilo til 58. Og nu er jeg igang med at tabe kiloerne fra 70 til 62 igen.

Mit råd er at sætte et mål som er realistisk. Et halvt kilo om ugen (jeg gør det op som1 kilo hver 14. dag) er et sundt, jævnt vægttab. Det virker ikke af så meget, men det bliver til 2 kilo om måneden og 24 kilo om året. Travlere behøver man ikke have.

Der er en grund til at man er blevet for tyk. Dels ofte helt bagvedliggende grunde - traumer, lav selvværd med videre. Og dels har man virkelige dårlige vaner - både kost- og motionsmæssigt. Ens tv-vaner kan også anses for at være dårlige motionsvaner.

Den tid man bruger på at tabe sig langsomt (men sikkert) kan man så meget fornuftigt bruge på at lave et eftersyn af ens vaner for at ændre de værste - og at arbejde med de bagvedliggende grunde. For uden dette så kommer dellerne helt sikkert igen.

Og det tager mindst lige så lang tid at ændre vaner og at arbejde med selvværd og traumer som det tager at tabe sig ½ kilo om ugen.

I øvrigt så er summen af ens laster konstant - så sørg for at få nye laster (i stedet for de gamle) som ikke feder ;-)
14 år22. april 2010 kl. 08:43
Jeg er nu endeligt kommet lidt tættere på målet. Vægten sagde i morgen 60,7.
Så nu mangler jeg blot de sidste 700 gram og min erfaring er, at det kan tage en rum tid.
14 år23. april 2010 kl. 21:19

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });