Motiverende toilet...

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Motiverende toilet...
Ja, det har du helt sikkert ret i. :)
Jeg kan også meget godt følge din tankegang. For mit vedkommende ville en total udelukkelse af alt, hvad jeg ikke kunne se en varedeklaration på, bare forringe min livskvalitet en del :D Derfor forslaget. :)
15 år19. oktober 2009 kl. 16:23
Jeg kan godt se hva du mener og jeg spiser da osse mad ude og uden deklaration og så prøver jeg at gætte hva der er i men det er bare lidt irriterende.

Jeg har måske osse den fordel at jeg synes mad andre har lavet er lidt klam for jeg er lidt hygiejne forstyrret på nogle punkter og fordi jeg har arbejdet flere forskellige steder i fødevare branchen og jeg ved bare hvor klamt det er og så kan jeg rent faktisk bedst lide mad jeg selv har lavet for bunden af (lige minus pizza og fritter dagen derpå).

Jeg er heller ik helt sikker på at jeg er særlig god til at gætte hva ting består af og hvor meget der er i vægt. Og er det kun mig der er sindsygt irriteret over at man ik kan få af vide hvor mange kcal der i ting.

15 år19. oktober 2009 kl. 20:28
Det er da generelt en god indgangsvinkel at have, at man kun spiser, hvad der er en ordentlig deklaration på- eller selv har tilberedt Det er jeg overbevist om er både MEGET sundere og MEGET mere hygienisk.
Og hvis man har det som grundregel, går det jo nok hvis man en sjælden gang "synder"... man skal jo have 7 pund skidt om året ;O)
15 år19. oktober 2009 kl. 22:44
Ha ha, ja du har helt ret.

Tror på ingen måde at jeg mangler skidt.

Man må ik se det som at synde så får man jo bare dårligt selvværd og den slags. Det er da osse umuligt at være totalt helse hele tiden. Var det ik nogen med at man skulle lære en balance eller noget.

Hvordan går det egentlig med toilettet? Er der mindre der hænger eller er det bare stadig katastrofe?

Og hvad gør i når i køber noget som i ik helt ved hvad er bygget af eller hvor meget det vejer. Det kunne fx være frokost på arbejdet? Lader i være med at taste det ind eller gætter i bare hva det vejer og evt ca kalorier?
15 år20. oktober 2009 kl. 10:44
Sjov tråd, mange retninger :-)

Hvis jeg fx har fået en suppe på en restaurant, så finder jeg en eller anden købesuppe. Andre gange sjusser jeg mig til mængden af forskellige madvarer på tallerkenen. Hvis det bliver alt for indviklet gider jeg ikke, og så må den dag udgå af statistikken.
15 år20. oktober 2009 kl. 14:36
angelique - det med at spise noget man ikke ved hvad indeholder var præcist grunden til at jeg ikke fik tastet tarteletterne den dag. Jeg kan ikke finde tarteletter i listen, så derfor er jeg lidt på herrens mark.

I det hele taget duer jeg ikke helt til at veje min mad. Da jeg sidste år tabte mig meget vejede jeg min mad når jeg var hjemme ved vægten og gættede mig frem de andre dage og det gik forbavsende godt. Mit vægttab stod meget mål med det jeg fik tastet ind, så det var fint. Jeg tror det ville blive for surt for mig hvis jeg skulle være hysterisk med at få vejet alt.

Jeg er stadig i denne omgang ikke kommet igang ordentligt med at taste ind, men her til morgen var vægten vist det laveste siden jeg "startede". 85,2 - har dog stadig til gode at komme under de 85. Det ser jeg frem til. Håber at det måske bliver i morgen.

Weekenden bliver lidt slem for kuren, da vi holderfødselsdag hele lørdag med brunch - dertil hører der efter min mening bacon og æg :-) Men jeg sørger også for en MASSE frugt. Skal på bazaren i dag og købe frugt. Der kan man få lidt specielle ting også, så det kan komme til at se flot og overdådigt ud. Så mit mål vil klart være at minimere mængden af brød (vi skal også ha suppe til aften) og så spise masser af frugt. Og så tage det lidt afslappet i forhold til at spise noget bacon og æg og lidt kage.

Men altså det motiverende toilet ... der hænger det stadig. Der er ikke forskel at spore i spejlet endnu, men det skal nok komme.
15 år22. oktober 2009 kl. 08:53
Ja kan godt følge dig i at det er møg irriterende når man ik akn finde produkter på listen men jeg er stadig imponeret over hvor mange der er.

Er tarteletter skaller ik en form for butterdej og fyldet er bygget af fløde og mel? Jeg har no clue og jeg kan sagtens følge dig i at det jo er umuligt at taste. Jeg tror bare jeg ville have tastet dem som et eller anden med 500kcal/100g bare for at være på den sikre side.

Jeg tror heller ik man behøver at taste alt men jeg synes ik det er så belastende og jeg bliver så glad af at se alle de små smilende ansigter.
Hvis man bare gør det en gang imellem på regulært basis så bliver man vel mindet om hvor mange kcal der er i maden og derved igen portions størrelserne. Dette kræver vist osse noget mådehold jeg bare ik har. Jeg kan bare ik styrer mængderne uden vægt, i hvert fald ik efter et stykke tid. De vokser bare stille og roligt.

De 200g dem napper du da i weekenden. Og self kan du da spise æg og bacon. Æg er jo ik så galt og de er da sunde og hvis du sparer lidt på baconen og er totalt nærrig med brødet så burde det da heller ik være et problem. Og så er det jo ellers frugt for resten og kål til aftensmad :) Og så er det vel noget med at prioritere, vil man ha brød eller kage?

Det lyder meget fint med en bazar. Må man spørge hvor damen bor henne når man har så fine forhold?

Det er lige før jeg er lidt misundelig på dig med det toilet. Det må på en eller anden ubehagelig måde være meget rart at blive mindet om hvordan man ser ud hver dag.
15 år22. oktober 2009 kl. 21:27
Glemte lige at sig at jeg synes det er totalt imponerende at du kan finde ud af at spise mindre og sundere uden at taste alt. Damen her er meget misundelig og ville ønske det var min superhelte evne :)
15 år22. oktober 2009 kl. 21:29
Bazaren ligger i Århus. Det er et super fedt sted og er fyldt med lækkerier fra næsten hele verden. Derudover er det rigtig billigt.
15 år23. oktober 2009 kl. 08:55
Det lyder da vildt nice. Er det sådan noget bod noget der bliver sat op hver dag?
15 år23. oktober 2009 kl. 09:54

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });