#11 af Aj82 (slettet)
Jeg er ulykkelig......og sulten....!!! :-(
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Aj82 (slettet)
re: Jeg er ulykkelig......og sulten....!!! :-(
miakarina - den kur du nævnte kan jeg ikke finde? Har du et link eller kan fortælle mig hvad den hedder?
14 år5. maj 2010 kl. 19:46
lilja (slettet)
Jeg har selv lige lånt bogen på biblo og den kan sikkert også findes på dit lokale biblo :)
Mht. blodsukkeret, så har jeg også tendenser til at mit kan dykke og give vældig sukkertrang. Jeg gør det, at jeg spiser små måltider gennem hele dagen, hver 2 - 3 time, det hjælper med at holde blodsukkeret i ro.
Desuden hjælper det at holde sig helt fra sukker også, men det er nemmere sagt end gjort selvfølgelig :) Jeg selv har nu i knap 7 uger levet sukkerfrit, dog med lidt sødemidler (helst birkesød mv.) og det hjælper rigtig meget på det ustabile blodsukker, selvom jeg fortsat kan have tidspunkter, hvor trangen kommer over mig :)
Mht. blodsukkeret, så har jeg også tendenser til at mit kan dykke og give vældig sukkertrang. Jeg gør det, at jeg spiser små måltider gennem hele dagen, hver 2 - 3 time, det hjælper med at holde blodsukkeret i ro.
Desuden hjælper det at holde sig helt fra sukker også, men det er nemmere sagt end gjort selvfølgelig :) Jeg selv har nu i knap 7 uger levet sukkerfrit, dog med lidt sødemidler (helst birkesød mv.) og det hjælper rigtig meget på det ustabile blodsukker, selvom jeg fortsat kan have tidspunkter, hvor trangen kommer over mig :)
14 år5. maj 2010 kl. 19:53
Aj82 (slettet)
Lilja - det synes jeg godt nok er FLOT! Puha....men jeg må gøre mit bedste :-) jeg er sulten hver 1 time. Så spiser jeg et stykke frugt når det bliver rigtig slemt. Men det godt nok træls. Til gengæld kan jeg ikke spise ret meget til aften - hvilket undrer mig. Og så jeg sulten igen 1½ time senere. Der er rigtig godt rod i mit system tror jeg. Hehe
14 år6. maj 2010 kl. 13:55
lilja (slettet)
Ja hver time lyder af meget. Hvad spiser du generelt gennem dagen ?
14 år6. maj 2010 kl. 16:02
Aj82 (slettet)
Idag har jeg spist havregryn med müsli og skummemælk + 1 glas vand til morgen.
Formiddag 1 banan og en hjemmelavet meget grov bolle med tynd ost. (alm 45+) Til frokost en lille pandekage med kødfyld og blandet salat til, plus lidt ananas og 1 æble. Til eftermiddag 1 banan og ½ grovbolle med ost, plus lidt ananas for at tage den søde tand.
Til aften, det samme som til frokost med lidt mere salat (rester fra igår). Vand har jeg drukket lige knap 3 liter idag. Inden jeg går i seng kan jeg finde på at spise en smule havregryn eller tage et stykke frugt.
Formiddag 1 banan og en hjemmelavet meget grov bolle med tynd ost. (alm 45+) Til frokost en lille pandekage med kødfyld og blandet salat til, plus lidt ananas og 1 æble. Til eftermiddag 1 banan og ½ grovbolle med ost, plus lidt ananas for at tage den søde tand.
Til aften, det samme som til frokost med lidt mere salat (rester fra igår). Vand har jeg drukket lige knap 3 liter idag. Inden jeg går i seng kan jeg finde på at spise en smule havregryn eller tage et stykke frugt.
14 år6. maj 2010 kl. 18:39
lilja (slettet)
Det lyder ellers meget fornuftigt - er du sulten med den madplan eller hvordan ? :)
14 år6. maj 2010 kl. 18:56
Aj82 (slettet)
Ja jeg er :-( og her på siden, viser det at jeg får for mange kalorier i forhold til at jeg vil tabe mig. Igår var det cirka 1500 kcal for hele dagen, men jeg skal kun ca. have 1200kcal dagligt hvis jeg vil tabe mig. Gulerødder og salat mætter ikke længere end ½ time for mig. Det er rigtig frustrerende faktisk. Vil jo virkelig gerne, men det er SÅ svært at lade være med at spise de knap så gode ting når man går og er sulten. Det sådan at maven knurrer og jeg føler at jeg har et 'hul' i maven.
14 år7. maj 2010 kl. 11:03
lilja (slettet)
Ja det lyder træls, hvor længe har du gået og følt dig så sulten - måske skal maven lige vænne sig til anden mad og andre mængder ?
Ellers kan du evt. tage nogle fiberpiller ved hvert måltid for at maven får lidt mere at arbejde med, men uden kalorier. Husk at drikke rigeligt med vand til. Var det evt. noget ?
Ellers kan du evt. tage nogle fiberpiller ved hvert måltid for at maven får lidt mere at arbejde med, men uden kalorier. Husk at drikke rigeligt med vand til. Var det evt. noget ?
14 år7. maj 2010 kl. 11:14
Aj82 (slettet)
Jeg fik en diæt af en diætist (med alt for meget brød og andre kulhydrater) og jeg var på den i 2 mdr. og var konstant sulten, plus jeg ikke tabte et eneste kg! Så har jeg selv prøvet mig frem i et par mdr. efterhånden, og det er det samme igen. Vand drikker jeg mellem 2-2.5 og somme tider 3 L af om dagen. Vi har en vandautomat på arbejdet som man bare kan tappe fra, så det gør jeg cirka 2 gange i timen.
14 år7. maj 2010 kl. 16:14