#2 af lilja (slettet)
Jeg er ulykkelig......og sulten....!!! :-(
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+lilja (slettet)
re: Jeg er ulykkelig......og sulten....!!! :-(
Det lyder da også som en træls situation, men fat mod :)
Find ud af hvilke grøntsager der har lav kalorieværdi og æd dig en pukkel til, du skal nok tabe dig under alle omstændigheder da de kaloriefattige grøntsager har så lav værdi, at du uværgerligt kommer i minus :)
Jeg har lige lån bogen "303 slankeopkskrifter" på biblioteket og der er masser af gode opskrifter og de er alle angivet med kalorieværdi - prøv evt. at låne den og bliv inspireret :)
Find ud af hvilke grøntsager der har lav kalorieværdi og æd dig en pukkel til, du skal nok tabe dig under alle omstændigheder da de kaloriefattige grøntsager har så lav værdi, at du uværgerligt kommer i minus :)
Jeg har lige lån bogen "303 slankeopkskrifter" på biblioteket og der er masser af gode opskrifter og de er alle angivet med kalorieværdi - prøv evt. at låne den og bliv inspireret :)
14 år4. maj 2010 kl. 21:17
lilja (slettet)
Nå ja og rugbrød kunne heller ikke holde mig mæt i længden, der skal meget til derfor er jeg glad for at kunne sætte en stor skudefuld salat til livs og blive godt mæt og vide at det er godt for mit vægttab oveni købet :)
Og så skal du sørge for at få godt med protein af den fedtfattige type, f.eks. kylling, kvark, tun, mv.
Og så skal du sørge for at få godt med protein af den fedtfattige type, f.eks. kylling, kvark, tun, mv.
14 år4. maj 2010 kl. 21:18
SiriS (slettet)
Protein mætter. Jeg bliver hurtigt sulten igen af grønsager.
Sikke en historie, det er godt at det ikke gik værre med din førlighed efter sådan en omgang. Pas på din krop, og hold den ved lige med øvelser.
Kalorietælling er din ven, og med madital.dk bliver du din egen diætist. Søg inspiration til lækker, sund mad i bøger, blade og på nettet, så du hele tiden udvider dit faste repertoire af retter i en sund retning.
Jeg kan godt forstå du er desperat i din situation. Mit bedste råd er at vænne dig til at tænke: Hvad kan jeg gøre nu, hvad er mit næste skridt. Min gode ven, kunde og coach har et 'mantra' der hedder 'små skridt - tit', og det er altså vejen frem hvad enten du vil have flad mave eller løbe maraton eller bare komme i bund med vasketøjet eller momsregnskabet. :-)
Sikke en historie, det er godt at det ikke gik værre med din førlighed efter sådan en omgang. Pas på din krop, og hold den ved lige med øvelser.
Kalorietælling er din ven, og med madital.dk bliver du din egen diætist. Søg inspiration til lækker, sund mad i bøger, blade og på nettet, så du hele tiden udvider dit faste repertoire af retter i en sund retning.
Jeg kan godt forstå du er desperat i din situation. Mit bedste råd er at vænne dig til at tænke: Hvad kan jeg gøre nu, hvad er mit næste skridt. Min gode ven, kunde og coach har et 'mantra' der hedder 'små skridt - tit', og det er altså vejen frem hvad enten du vil have flad mave eller løbe maraton eller bare komme i bund med vasketøjet eller momsregnskabet. :-)
14 år4. maj 2010 kl. 23:04
hemmeligspion (slettet)
Hej Aj
Jeg synes også det har været svært at "blive mæt af min nye kost". Der er flere herinde, der nævner protein som en god kilde til mæthed, men for mig har det ikke være nok. Også fordi jeg let synes det kan blive for meget, hvis jeg skal spise 300g kylling i stedet for 150g :)
Det, jeg synes har hjulpet mig mest (selvom jeg stadig tit døjer med sult - selv på en 2000 kcal diæt!) er at spise flere forskellige ting. Jeg tror, det snyder min hjerne.
I stedet for at spise 100g havregryn til morgenmad, så tager jeg 50g og et æble - lidt op af dagen supplerer jeg så med noget væske og en banan og så har jeg det faktisk sådan rimeligt indtil frokost- hvor jeg så kaster mig frådende over vore salatbar på arbejde. Jeg tror nærmest, der ryger et helt kg grove grøntsager :)
Jeg synes også det har været svært at "blive mæt af min nye kost". Der er flere herinde, der nævner protein som en god kilde til mæthed, men for mig har det ikke være nok. Også fordi jeg let synes det kan blive for meget, hvis jeg skal spise 300g kylling i stedet for 150g :)
Det, jeg synes har hjulpet mig mest (selvom jeg stadig tit døjer med sult - selv på en 2000 kcal diæt!) er at spise flere forskellige ting. Jeg tror, det snyder min hjerne.
I stedet for at spise 100g havregryn til morgenmad, så tager jeg 50g og et æble - lidt op af dagen supplerer jeg så med noget væske og en banan og så har jeg det faktisk sådan rimeligt indtil frokost- hvor jeg så kaster mig frådende over vore salatbar på arbejde. Jeg tror nærmest, der ryger et helt kg grove grøntsager :)
14 år5. maj 2010 kl. 08:30
bruger slettet
Hej!
Det er ikke sjovt ej heller særlig smart at være sulten. Prøv "Flad-mave-kuren", der er spækket med lækker mad, nødder og proteiner. Dette dog kun hvis du kan klare dig uden sukker og stivelse (kartofler, ris, pasta og hvidt brød). Jeg lover dig det virker! :) Er selv endelig kommet i gang igen. Tabte mig 10 kg for 3 år siden, blev syg (cancer, kemo m.m.) og tog 15 kg på...... Men jeg ved jo at jeg kan, og det virker uden afsavn. Der går lige 1-2 uger inden sukkertrangen forsvinder, derefter er det intet problem at sige nej til slik, kage, dessert m.m. Tag en håndfuld nødder i stedet; de mætter længe.
Held og lykke med det.
Mia
Det er ikke sjovt ej heller særlig smart at være sulten. Prøv "Flad-mave-kuren", der er spækket med lækker mad, nødder og proteiner. Dette dog kun hvis du kan klare dig uden sukker og stivelse (kartofler, ris, pasta og hvidt brød). Jeg lover dig det virker! :) Er selv endelig kommet i gang igen. Tabte mig 10 kg for 3 år siden, blev syg (cancer, kemo m.m.) og tog 15 kg på...... Men jeg ved jo at jeg kan, og det virker uden afsavn. Der går lige 1-2 uger inden sukkertrangen forsvinder, derefter er det intet problem at sige nej til slik, kage, dessert m.m. Tag en håndfuld nødder i stedet; de mætter længe.
Held og lykke med det.
Mia
14 år5. maj 2010 kl. 19:16
Aj82 (slettet)
Hej Lilja
Tak for dit svar - jeg vil prøve at kigge lidt på den bog du nævner hvis den kan støves op :-)
Og nej, rugbrød mætter overhovedet ikke, og det giver alt for mange kalorier i forhold til mætheden.
Tak for dit svar - jeg vil prøve at kigge lidt på den bog du nævner hvis den kan støves op :-)
Og nej, rugbrød mætter overhovedet ikke, og det giver alt for mange kalorier i forhold til mætheden.
14 år5. maj 2010 kl. 19:33
Aj82 (slettet)
Partlorganic - hmm jeg tror du kan have ret i det med at man så snyder kroppen. Jeg vil ihvertfld give det et forsøg :-)
14 år5. maj 2010 kl. 19:35
Aj82 (slettet)
Siri S - tak for alle dine fine råd, jeg vil gøre mit bedste! Et skridt af gangen :-) Tålmodighed er bare ikke min stærke side, og når man så er usikker på om man gør det rigtige så er det svært at holde modet oppe! Men jeg har vidst først rigtig nu, fået øjnene op for denne side selvom jeg faktisk oprettede mig for lææænge siden. Nu må jeg virkelig gøre mit bedste! Og når min Fys siger jeg må begynde at træne og tage mine gåture igen, så skal jeg bare igang!
14 år5. maj 2010 kl. 19:38
Aj82 (slettet)
miakarina - Mange tak :-)
...og sikke noget :-O jeg håber du er kommet over det! Det jo forfærdeligt med sådan en sygdom!
Den kur har jeg ikke hørt om, men jeg vil prøve at læse lidt om den :-) så må vi se om jeg har rygrad til det!! Det jo nok det sværeste i en kostomlægning - især i starten! Dog har og er det sværeste for mig at finde en ordentlig kostplan, der holder mig mæt så jeg ikke får de der svingninger i mit blodsukker. For det er nemlig der den går gal for mig, så kan jeg ikke styre min sukkertrang og jeg MÅ bare have noget sødt. Det forfærdeligt. Men har da fået mig selv 'rodet ud af' en sukkerafhængighed. Jøsses det var svært!!
...og sikke noget :-O jeg håber du er kommet over det! Det jo forfærdeligt med sådan en sygdom!
Den kur har jeg ikke hørt om, men jeg vil prøve at læse lidt om den :-) så må vi se om jeg har rygrad til det!! Det jo nok det sværeste i en kostomlægning - især i starten! Dog har og er det sværeste for mig at finde en ordentlig kostplan, der holder mig mæt så jeg ikke får de der svingninger i mit blodsukker. For det er nemlig der den går gal for mig, så kan jeg ikke styre min sukkertrang og jeg MÅ bare have noget sødt. Det forfærdeligt. Men har da fået mig selv 'rodet ud af' en sukkerafhængighed. Jøsses det var svært!!
14 år5. maj 2010 kl. 19:43
Jeg håber at kunne få lidt opbakning og et spark bag i herinde! Og det lyder som om jeg er kommet til det rette sted!
Jeg er en ung kvinde på snart 28, jeg vejer godt 15 kg for meget, og jeg har tidligere tabt mig 25 kg. Mindst 5 er røget på igen!! :-(
Dette var en kombination (tror jeg) af at jeg fik en kæreste der trænede, (så jeg hoppede jo bare med på vognen, og samtidig ændrede jeg min kost fuldstændig) og af at jeg havde ret alvorlig stress!
Jeg var så ude for en ulykke i 2007 hvor jeg brækkede ryggen, (jeg kan heldigvis gå igen) og siden her det været SÅ umådeligt svært for mig at komme igang igen, bl.a. fordi jeg har døjet med smerter i lænd, balder og læg, og også ischias-smerter. Så hver gang jeg har gået en tur, svømmet eller cyklet får jeg SÅ ondt. Jeg har så måtte skifte mit meget aktive gartnerjob ud med et stillesiddende kontorarbejde, hvilket jo heller ikke gør det nemmere at tabe sig!! Nu er jeg nået så langt som at de har fundet årsagen til mine smerter, og jeg er nu startet på genoptræning hos en fys.
Mit problem er så at jeg jo langsomt kan sidde og se på at min vægt ryger i vejret!! Og jeg er dybt ulykkelig!!
Jeg spiser forholdsvist sundt (falder jo i af og til) men ikke særlig regelmæssigt, og jeg er fuldstændig idéforladt til en god kostplan! Den diætist jeg kontaktede lavede en kostplan, der sådan set kun har fået det til at virke modsat!! Alt for meget rugbrød og pålæg! - desuden mætter det ikke :-( jeg føler mig konstant sulten!!!!!
Samtidig har jeg nok ikke meget tålmodighed, og det bunder nok i usikkerheden om, om jeg nu også gør det rigtigt! Jeg går i gang med virkelig at spise sundt og regelmæssigt, men går i stå igen efter et par uger og der sker INGEN ting på vægten.
Ved snart ikke hvad jeg skal gøre, og jeg er træt af at være sulten :-(
Nogen der har haft en god diætist/vejleder der har kunnet hjælpe eller nogen der selv har erfaring med at lave kostplaner - så sig endelig til!
Hilsen den ulykkelige