Det lyder da også som en træls situation, men fat mod :)
Find ud af hvilke grøntsager der har lav kalorieværdi og æd dig en pukkel til, du skal nok tabe dig under alle omstændigheder da de kaloriefattige grøntsager har så lav værdi, at du uværgerligt kommer i minus :)
Jeg har lige lån bogen "303 slankeopkskrifter" på biblioteket og der er masser af gode opskrifter og de er alle angivet med kalorieværdi - prøv evt. at låne den og bliv inspireret :)
#2 af lilja (slettet)
Jeg håber at kunne få lidt opbakning og et spark bag i herinde! Og det lyder som om jeg er kommet til det rette sted!
Jeg er en ung kvinde på snart 28, jeg vejer godt 15 kg for meget, og jeg har tidligere tabt mig 25 kg. Mindst 5 er røget på igen!! :-(
Dette var en kombination (tror jeg) af at jeg fik en kæreste der trænede, (så jeg hoppede jo bare med på vognen, og samtidig ændrede jeg min kost fuldstændig) og af at jeg havde ret alvorlig stress!
Jeg var så ude for en ulykke i 2007 hvor jeg brækkede ryggen, (jeg kan heldigvis gå igen) og siden her det været SÅ umådeligt svært for mig at komme igang igen, bl.a. fordi jeg har døjet med smerter i lænd, balder og læg, og også ischias-smerter. Så hver gang jeg har gået en tur, svømmet eller cyklet får jeg SÅ ondt. Jeg har så måtte skifte mit meget aktive gartnerjob ud med et stillesiddende kontorarbejde, hvilket jo heller ikke gør det nemmere at tabe sig!! Nu er jeg nået så langt som at de har fundet årsagen til mine smerter, og jeg er nu startet på genoptræning hos en fys.
Mit problem er så at jeg jo langsomt kan sidde og se på at min vægt ryger i vejret!! Og jeg er dybt ulykkelig!!
Jeg spiser forholdsvist sundt (falder jo i af og til) men ikke særlig regelmæssigt, og jeg er fuldstændig idéforladt til en god kostplan! Den diætist jeg kontaktede lavede en kostplan, der sådan set kun har fået det til at virke modsat!! Alt for meget rugbrød og pålæg! - desuden mætter det ikke :-( jeg føler mig konstant sulten!!!!!
Samtidig har jeg nok ikke meget tålmodighed, og det bunder nok i usikkerheden om, om jeg nu også gør det rigtigt! Jeg går i gang med virkelig at spise sundt og regelmæssigt, men går i stå igen efter et par uger og der sker INGEN ting på vægten.
Ved snart ikke hvad jeg skal gøre, og jeg er træt af at være sulten :-(
Nogen der har haft en god diætist/vejleder der har kunnet hjælpe eller nogen der selv har erfaring med at lave kostplaner - så sig endelig til!
Hilsen den ulykkelige