ROS (i oktober)

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

ROS (i oktober)
Er der andre end mig, der savner "rose-tråden"?
Jeg tror, at det er godt for os at minde os selv om den indsats, vi faktisk gør for at være gode ved os selv..."dunke os selv i hovedet" for "fejltrin" m.m. klarer mange af os så udemærket.

Jeg lægger ud - håber I andre følger efter :D
Jeg skal have ros for IKKE at opgive min livsstilsomlægning, selvom jeg "ramte muren" og stod stille vægtmæssigt i 14 dage.. I stedet brugte jeg energi på at "gøde" min motivation.Jeg spiser stadig lidt flere kalorier end det optimale, men jeg er på rette vej.
15 år5. oktober 2009 kl. 20:58
re: ROS (i oktober)
Jeg tror, jeg vil prøve at rose mig selv lidt herinde, efter at være blevet inspireret af de to tidligere rostråde. :)

Jeg startede for 2 ½ måned siden med at skulle lære at leve sundt efter en spiseforstyrrelse. Jeg har holdt mig på mellem 12-1400 kalorier siden, kun med få undtagelser, hvor jeg har fået mindre.
Min udfordring har været at komme op på et acceptabelt indtag af kalorier og ikke være så forskrækket over mad. Sideløbende har jeg haft et ønske om at træne mig op til at kunne løbe godt igen, efter at være stoppet pga. en skade.
Ovenpå min spiseforstyrrelse, hvor jeg underspiste, røg jeg ind i en overspisningsperiode, hvor jeg kom op på 63 kg., og det fik mig til igen at underspise.
Nu har jeg ENDELIG brudt cirklen af underspisning/overspisning og holdt mig på et konstant niveau i disse måneder. Jeg er psykisk så meget mere stabil og føler virkelig, livet er kommet tilbage.
Jeg har stadig noget at arbejde med, men det går vidunderligt.
Jeg er nu nede på 57,7 kg. og overvejer at stoppe mit vægttab snarligt.
Jeg er gået fra for to måneder siden at løbe 1-2 km ad gangen til nu at løbe mellem 5-7 km 5 gange i ugen. :)
15 år5. oktober 2009 kl. 21:08
Jeg vil gerne være med.

Jeg er kommet hjem fra kursus i udlandet, hvor kosten var inkluderet. Og det var lutter tunge sager serveret med hvidt brød og pasta.
Jeg holdt mig dog helt fra kager og chokolade, som der også var rigeligt af.

Jeg har taget 2 kg på - af de 3.5, jeg var så glad for at have smidt. Jeg håber, det meste er væske.

Jeg vil gerne rose mig selv for at starte op igen her til morgen med havregrød og rugbrødsklemmer i madpakken. Jeg holdt mig til grøntsager og kyllingebryst til aften.
15 år5. oktober 2009 kl. 21:25
Jeg vil gerne rose mig selv, for at være positiv og holde humøret højt. Jeg holder mig alle dage under 2000 kcal og vægten går langsomt nedad. Jeg synes jeg er sej, fordi jeg holder fast, selvom det er svært. Og i andre er også seje :)
15 år6. oktober 2009 kl. 01:25
Jeg er startet i motionscenter idag...faktisk en rigtig dejlig fornemmelse...
Jeg synes jeg skal ha et klap på skulderen for at være kommet igang!
15 år6. oktober 2009 kl. 19:17
jeg er også stolt af mig selv.
jeg valgte selv at drikke rigelig med vand i dag, komme til dans
og spise næsten 600 gram grønt (:
- og så gør det jo næsten ikke noget at frokosten var en smule usund!
15 år6. oktober 2009 kl. 21:06
Godt gået alle mand.

Jeg skal også ha ros.
- Jeg sørger for at spise masser af grøntsager til min aftensmad.
- Jeg sørger for at undgå eller begrænse mængden af pasta - og for min egen og familiens skyld er det grov pasta, der kommer på bordet. Og det kan de faktisk godt li.
- Jeg sørger for at undgå eller begrænse mængden af brød. Familien er rigtig god til at spise meget lyst brød, så nu har jeg et par gange sørget for at der bliver serveret groft brød - rugfler o.l. til supper og andet når der skal brød på bordet.
- Jeg gir ikke op selvom det går meget langsomt med at komme ordentlig igang.
- Jeg er kommet afsted til karate to gange i denne uge. Den ene gang til trods for at min makker meldte fra.
- Jeg er blevet god til at drikke vand - hvis bare jeg husker mig gode ven vandflasken. 2 flasker (=1200 ml) inden frokost. Et glas til frokosten. Og så mindst en flaske + det løse efter middag. Det gir 2+ liter :-)
15 år8. oktober 2009 kl. 10:32
Denne morgen skal jeg ha ros for jeg har allerede tømt første flaske vand = 600 ml. Skide god start på dagen.

Nå ja og hjemme fik jeg hældt morgenmad op havrefras med mælk inden jeg kom i tanke om at det var fredag og der plejer jeg at springe over maden hjemme og i stedet spise rundstykker på arbejde. I stedet for at spise to gange morgenmad smed jeg det ud (jeg hader ellers at smide mad ud), for jeg var sikker på at jeg ville spise rundstykker uanset hvad. Så nu glæder jeg mig til at få rundstykker :-)
15 år9. oktober 2009 kl. 08:07
Synes selv jeg var ret sej idag.
Var på Jensens Bøfhus med arbejde og bestilte kun en bøf og salatbuffet hvor jeg kun tog de gode ting!
Men da jeg fik maden var alt tilbehøret alligevel på tallerkenen...
MEN jeg spiste det ikke selv om det lå der og kiggede på mig!!
Joo jeg er sej idag!!
15 år9. oktober 2009 kl. 15:56
Hvor er I go'e...og inspirerende :D

Jeg skal have ros for slet ikke at tænke i "week-end-slik"-baner. Det er somom jeg ikke længere ser slik- og kagehylderne, når jeg handler ind - det er ikke varer, der angår mig :-) Ergo: jeg kan ændre vaner, når det er noget jeg sætter mig for!
(Faktisk er jeg også blevet rigtig meget bedre til at spare og overholde det planlagte budget...det "letter" også, både på humør og
psykisk overskud.)
15 år9. oktober 2009 kl. 21:37

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...