Mod 70 uge 38

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Mod 70 uge 38
Kender godt den søde tand - synes dog jeg har den ALTID. Prøver at opnå et afslappet forhold til chokoladen i stedet for at nægte mig selv chokolade. ;-)

Jeg fik gang i vægten her til morgen - det var en nedslående oplevelse. 86,3 sagde den - det betyder at jeg har taget på.

Nå men op på hesten igen - jeg gider ikke blive depri over det. Jeg har nu sat mig et mål ca 14 dage frem. 1. okt - og så SKAL vægten være 85. NU skal der ske noget. Jeg drikker vand som aldrig før - har næsten nået en liter allerede. Morgenmaden har været frugt og en lille bolle. Nu skal jeg bare finde ud af hvad jeg skal bestille på pizzariaet i aften - mine forældre kommer og vi skal på geocaching, så min mor foreslog pizza til aften. Hmmm men de har nogle gode salater også, så det tror jeg det ender med. Jeg har slet ikke lyst til pizza efter mit møde med vægten til morgen.

Jeg var forresten ude at løbe her til morgen, så jeg har da foreløbigt en rigtig god dag. Frokostmenuen her på arbejde er medister og kyllingelår. Jeg får ikke problemer med at gå udenom medisteren ;-) Elsker kylling og så må der læsses op med grøntsager - håber der er noget godt på bordet.

Jeg har også tastet mad ind i dag for første gang i et stykke tid. Så alt ialt er jeg sgu på banen nu.
15 år17. september 2009 kl. 11:10
man kan godt ige at jeg er på vej mod 70 - men der er godt nok langt :D. håber det er OK med en kommentar alligevel??
jeg så for nogen tid siden en udsendelse om overvægtige i USA, og der er alting jo større;O).. Der var en meget stor mand der sagde noget helt fornuftigt: man beder jo ikke en alkohol eller narko afhængig om at nøjes med 2 sjusser eller fix om dagen.. det ved alle at det ville være håbløst, men mad/ sukkerafhængige skal have et naturligt forhold til det de er afhængige af!!! Nuvel, mad skal vijo ha' men jeg oplever at det er forb..... svært at spise LIDT sukker/chokolade - jeg stopper simpelthen ikke før alt er væk. JEg har nu i 1½ mdr stort set ikke fået sukker. - og det går faktisk godt! ( De små tilbagefald der har været, har været efter en lang sukkerabstinens, med det til følge, at sukkeret gjorde mig utilpas. Heldigvis fik det mig til at holde mig fra stadset i nogen tid igen! og ikke til at tænke: Jamen det kan jeg jo godt spise lidt af -for jeg bliver jo utilpas af det, og så kommer jeg ikke til at pise for meget! Jeg beskæftiger meg en del med rygestop, og ser mange paraleller der. Bortset far at man jo helst skal holde helt op med at ryge, og det går jo ikke med mad.
Jeg tænker også, at det er lettest at undgå sukkertrang, hvis man husker at holde sit blodsukker i et jævnt niveau hele tiden, hvis blodsukkeret dropper, kommer trangen med det samme!
Det blev en længere historie, håber ikke jeg tog for meget af din tid
15 år17. september 2009 kl. 12:42
Hej allesammen
Jeg er ny her. Meldte mig til i søndags og vil gerne være med på vej mod de 70. Jeg vejer 82 kilo, men er endnu ikke kommet i gang med at tabe mig selvom jeg altså har været med nogle dage her på siden.

De 70 er det 70 kilo præcis eller er vi bare på vej ned i 70'erne?

Mvh mig
15 år17. september 2009 kl. 13:17
Hej Bowlby!
Jeg betragter det som bare på vej mod 70 kg. Om man så har ønsket om en lavere vægt end det er underordnet.
Fru Jensen
15 år19. september 2009 kl. 09:20
Lige præcist Fru Jensen. Jeg mener at huske at gruppen startede (kan ikke huske hvem der startede den) med en som manglede en følgesvend fra de 85 til 70. Så blev gruppen navngivet mod 70 og dermed kom der mange ind som var på vej mod 70 - ikke nødvendigvis fra de 85. Men for min skyld er alle på vej mod 70 velkomne. Og det gælder vel også selvom man i længden har et mål om at skulle endnu længere ned.
15 år19. september 2009 kl. 23:50
dygtig - jeg tror det er rigtig at man kan drage paralleller med rygestop. Men et totalt forbud mod chokolade virker ikke for mig, for jeg ved at så vil jeg på et tidspunkt falde i med et brag. Så tror jeg mere på at arbejde mod et mere normalt forhold til chokolade. Altså at kunne ha det i huset uden at skulle udrydde det. Som f.eks. nu hvor jeg har en åben æske fyldte chokolader stående. Jeg har spist to stykker. Har siddet og haft lyst til at spise nogle flere, men jeg har overbevist mig selv om at det skal jeg ikke. :-)
15 år19. september 2009 kl. 23:54
hej KarinaHadsten, .. det er jeg overbevist om at du har ret i.. for mig er det bare selvpineri at tage et stykke, og lade resten være. Jeg erkender at jeg var sukker-afhængig, og har været nødt til at holde mig helt fra sukker, og det er gået over forventning, Jeg håber inderligt at kunne komme til at have et fornuftigt forhold til chokolade.. på et tidspunkt. Kender bar mig selv godt nok til, at hvis jeg i lang tid har kunnet nøjes med 1 stykke chokolade, snes jeg pludselig at hvis der ennenkelt gang ryger 2 stykker ned, kan der vel ikke ske noget ved det, efter et stykke tid er 2 helt ok, og det 3 er bare en enkelt gangs fornøjelse.. og så skrider det for mig. god vind til dig
15 år20. september 2009 kl. 01:03
Hej dygtig. Også god vind til dig. Jeg tager hatten af for at du kan tage en kold tyrker på den måde.
15 år20. september 2009 kl. 08:55

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });