Hmmm har lige været inde og sætte mål op. Plejer egentlig at køre med de små mål, men jeg ville lige prøve at taste mit ønskemål ind for nytår. Jeg ville gerne tabe 10 kilo inden nytår. Men det kan jeg se kræver et underskud på 664 kcal, hvilket svarer til 2780KJ. Jeg er vant til at regne i KJ, så jeg var nødt til lige at lave omregningen. Jeg har tidligere kørt med underskud på ca 3000, så det kan da godt lade sig gøre, men det er hårdt. Og så er det under forudsætning af at min startvægt er 85 kilo, hvilket er lidt mindre end sidst jeg var på vægten og det er måske ikke helt realistisk. Så det gav lige lidt stof til eftertanke.
Det kan selvfølgelig bruges som et spark i R**** til at komme igang, men til gengæld skal jeg nok også minde mig selv om at 31. december ikke er nogen skarp deadline for mig, så jeg ikke opgiver projektet helt. Men jeg vil jo rigtig gerne tabe det meste af de 10 kilo inden nytår, så jeg kan være i min selskabskjole.
#2 af KarinaHadsten (slettet)
De sidste par uger har været hektiske for mig. Travlhed på job og i fritid. Og så har jeg været på slotsophold (teambuilding med mit arbejde). Og jeg har fejret min 1 års bryllupsdag med en weekend uden børn, hvor den stod på bacon og æg til morgenmad og spise på restaurant til aften.
Jeg har ikke den fjerneste ide om hvad indflydelse det har haft på min vægt, for vægten er løbet tør for batteri og først i dag har jeg fået taget mig sammen til at åbne lågen til batteriet og kostatere at det var et opladeligt batteri der sad deri, så nu er det i laderen og i morgen får jeg dommen :-O Det er jeg meget spændt på.
I mellemtiden er jeg begyndt at gøre nogle tiltag i kuren igen. For tiden er jeg en klovn til at få morgenmad hjemmefra, men det betyder til gengæld at min morgenmad primært består af frugt. Dog har jeg de sidste par dage spist en bolle også, men i dag står den KUN på frugt.
Jeg har de sidste to dage været rigtig god til at få drukket nok vand. Jeg har haft en flaske med mig på arbejde, hvilket betyder at jeg får drukket vand både til og fra arbejde, hvilket hjælper gevaldigt med at nå de 2 liter. Desværre har jeg glemt min flaske i dag. Men jeg viil gøre mit bedste for at huske vandet alligevel.
Mht. motion så går det lidt op og ned. Karate kommer jeg stadig til MINDST en gang om ugen. Det kniber lidt mere med løbeturene. Som f.eks. i går hvor jeg var alene med ungerne og egentlig gerne ville løbe, men der trængte også til en rengøring rundt omkring, så jeg havde ungerne til at hjælpe og sammen fik vi slået græs, støvsuget, gjort badeværelser rene, vasket op og ordnet vasketøj. Jeg løb lidt fra det ene til det andet og skulle hjælpe lidt her og der. Så jeg tror faktisk der var lidt motion i det og så var det rart at få ordnet.
Nå men alt ialt har jeg været lidt off i forhold til den bane jeg nok burde ha fulgt, men til gengæld er jeg kommet tilbage på banen igen. Lad mig prøve at få lavet nogle fokuspunkter fr denne uge:
- Jeg skal fortsat huske at drikke rigeligt med vand.
- Jeg vil nå op på 4 gange motion i denne uge (var afsted til karate mandag og skal afsted i dag - så må jeg gå efter 2 løbeture ud over det).
- Jeg vil prøve at få gang i noget frugt til morgenmad også hjemme inden jeg tager afsted, for jeg tror egentlig ikke det er så sundt at vente med morgenmaden til kl 9 når jeg står op 5.45.
- Jeg vil også prøve at komme igang med at taste mad ind igen.
Hvordan går det med jer andre? Har der også været pause eller er I bare ikke så aktive på forum eller er det bare Mod 70 tråde der mangler ;-)