Mod 70 uge 38

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Mod 70 uge 38
Heeeeyyyyy hvor blev de af de folk som var på vej mod 70 ??? Jeg har selv været væk et par uger, men nu er jeg tilbage.

De sidste par uger har været hektiske for mig. Travlhed på job og i fritid. Og så har jeg været på slotsophold (teambuilding med mit arbejde). Og jeg har fejret min 1 års bryllupsdag med en weekend uden børn, hvor den stod på bacon og æg til morgenmad og spise på restaurant til aften.

Jeg har ikke den fjerneste ide om hvad indflydelse det har haft på min vægt, for vægten er løbet tør for batteri og først i dag har jeg fået taget mig sammen til at åbne lågen til batteriet og kostatere at det var et opladeligt batteri der sad deri, så nu er det i laderen og i morgen får jeg dommen :-O Det er jeg meget spændt på.

I mellemtiden er jeg begyndt at gøre nogle tiltag i kuren igen. For tiden er jeg en klovn til at få morgenmad hjemmefra, men det betyder til gengæld at min morgenmad primært består af frugt. Dog har jeg de sidste par dage spist en bolle også, men i dag står den KUN på frugt.

Jeg har de sidste to dage været rigtig god til at få drukket nok vand. Jeg har haft en flaske med mig på arbejde, hvilket betyder at jeg får drukket vand både til og fra arbejde, hvilket hjælper gevaldigt med at nå de 2 liter. Desværre har jeg glemt min flaske i dag. Men jeg viil gøre mit bedste for at huske vandet alligevel.

Mht. motion så går det lidt op og ned. Karate kommer jeg stadig til MINDST en gang om ugen. Det kniber lidt mere med løbeturene. Som f.eks. i går hvor jeg var alene med ungerne og egentlig gerne ville løbe, men der trængte også til en rengøring rundt omkring, så jeg havde ungerne til at hjælpe og sammen fik vi slået græs, støvsuget, gjort badeværelser rene, vasket op og ordnet vasketøj. Jeg løb lidt fra det ene til det andet og skulle hjælpe lidt her og der. Så jeg tror faktisk der var lidt motion i det og så var det rart at få ordnet.

Nå men alt ialt har jeg været lidt off i forhold til den bane jeg nok burde ha fulgt, men til gengæld er jeg kommet tilbage på banen igen. Lad mig prøve at få lavet nogle fokuspunkter fr denne uge:

- Jeg skal fortsat huske at drikke rigeligt med vand.
- Jeg vil nå op på 4 gange motion i denne uge (var afsted til karate mandag og skal afsted i dag - så må jeg gå efter 2 løbeture ud over det).
- Jeg vil prøve at få gang i noget frugt til morgenmad også hjemme inden jeg tager afsted, for jeg tror egentlig ikke det er så sundt at vente med morgenmaden til kl 9 når jeg står op 5.45.
- Jeg vil også prøve at komme igang med at taste mad ind igen.

Hvordan går det med jer andre? Har der også været pause eller er I bare ikke så aktive på forum eller er det bare Mod 70 tråde der mangler ;-)

15 år16. september 2009 kl. 09:28
re: Mod 70 uge 38
Hmmm har lige været inde og sætte mål op. Plejer egentlig at køre med de små mål, men jeg ville lige prøve at taste mit ønskemål ind for nytår. Jeg ville gerne tabe 10 kilo inden nytår. Men det kan jeg se kræver et underskud på 664 kcal, hvilket svarer til 2780KJ. Jeg er vant til at regne i KJ, så jeg var nødt til lige at lave omregningen. Jeg har tidligere kørt med underskud på ca 3000, så det kan da godt lade sig gøre, men det er hårdt. Og så er det under forudsætning af at min startvægt er 85 kilo, hvilket er lidt mindre end sidst jeg var på vægten og det er måske ikke helt realistisk. Så det gav lige lidt stof til eftertanke.

Det kan selvfølgelig bruges som et spark i R**** til at komme igang, men til gengæld skal jeg nok også minde mig selv om at 31. december ikke er nogen skarp deadline for mig, så jeg ikke opgiver projektet helt. Men jeg vil jo rigtig gerne tabe det meste af de 10 kilo inden nytår, så jeg kan være i min selskabskjole.
15 år16. september 2009 kl. 09:50
Hejsa...

Jeg er også på vej ned mod de 70... det er efterhånden ved at være årevis siden jeg har set et nul efter 7-tallet og jeg glæder mig...

Jeg tager den nu stille og roligt.... regner kun med 1-2 kilo om måneden.. dvs. at målet er 15 kilo på 10 mdr... men men men... det er vigtigere at det er 15 kilo end det er på 10 mdr.. hehe så jeg klør på... men nu først ned til de 70... der er pt. 7.1 kilo derned og det er et sejt træk... har før haft svært ved at komme under 75... så nu må vi se hvordan kampen skal tages om 2 kilo og jeg når ned til 75...

Er begyndt at spinne... det er fedt... og har både sko og bukser nu så nu er der ingen undskyldninger.... så mangler jeg bare styrketræningen også... synes ikke det er fitnesscenteret der har trukket mest de sidste par uger (på nær den ene gang om ugen jeg har spinnet)... men det skal være slut... har et mål med at træne 6 dage om ugen og da jeg har gjort det før må det kunne lade sig gøre....

det blev til en længere udregning om min tur ned mod de 70... glæder mig så meget til jeg når det og kan tage den sidste etape ned til bunden af 60'erne....
15 år16. september 2009 kl. 10:41
Velkommen til. Jeg ligger selv lige omkring de 85 (håber jeg når vægten bliver sat til igen). Så mit første store mål bliver at komme ned og se 7 tallet. Det glæder jeg mig vildt til. Derfra bliver det de 75 som er målet og så må vi se hvor meget længere jeg skal. Har en ide om at 70 kunne være målet, men vil vurdere det kilo for kilo. Jeg vil nemlig heller ikke blive for tynd ;-) Jeg har ikke som sådan en deadline. Vil bare gerne så langt som muligt inden nytår fordi jeg gerne vil holde galla med vennerne og derfor kunne passe min selskabskjole. Men ellers tager jeg det som det kommer. Det er både godt og skidt. Sidste år da jeg havde en skarp deadline (min bryllupsdag) gik det meget bedre med motivationen.
15 år16. september 2009 kl. 10:58
Jeg er i dag på 70,8 kg så nærmer mig snart det magiske tal. De seneste uger har været præget af stilstand/tilbagefald pga. travlhed med job og opstart af efteruddannelse samt lidt for meget alkohol. De seneste 2 weekender har jeg nærmest kun haft lyst til at sove, hvorfor jeg ikke har fået dyrket den planlagte motion.
I denne uge er jeg dog kommet fint fra start og håber at dykke ned under 70 kg. i løbet af næste uge – det vil i så fald være første gang i ca. 7 år og meget stort for mig!

Fokus i ugen:
• Komme af sted til træning min. 4 gange
• Begræns alkoholindtag ved arrangement på arbejdet fredag og gæstemiddag lørdag
• Holde mig til kaffe eller te om aftenen – ingen snacks!
15 år16. september 2009 kl. 11:10
Tillykke Rikkeregitze - det er tæt på nu. Er det dit mål med 70 eller skal du længere ned?
15 år16. september 2009 kl. 11:33
Jeg glæder mig også vildt til at se et 7tal først i min vægt.. det bliver fedt, og jeg synes jeg er godt på vej!
Jeg har lavet et væddemål med min mor om hvem der taber sig mest inden den 6. nov. jeg skal bare vinde for der er en dyr middag på spil og jeg har ingen penge!
Mine mål for denne tid er at passe på at få de rigtige mængder mad og masser af motion
15 år16. september 2009 kl. 11:40
Jeg er stadig med! Ja med og med....... Jeg synes et går utrolig trægt. Jeg har kun tabt 4,8 kg siden 17/7 og det er svært, at holde motivationen oppe.

Jeg har en ganske forfærdelig sukkersyg i øjeblikket. Er der andre der har oplevet, at det kommer en gang imellem?
15 år16. september 2009 kl. 12:22
Hilsen til alle jer, der kæmper jeg den rette vej! Jeg er også stadig på vej mod de 70 (69 er målet).

Har været meget forkølet og hostet, så løbeturene har været lidt på standby, men igår gik det helt fint. Mangler 2,2 for at nå det magiske 70 - efter jeg er stoppet med Nupo er der kommet ca. 800 g på, men det er nok hvad man må forvente..... God karma til alle!
15 år17. september 2009 kl. 09:59
Fru Jensen: Min vægt har også stået stille et par uger nu. Og jeg ved godt hvorfor. Sukker! Jeg æder simpelthen sukker hver eneste dag, og uh, hvor er jeg bare frustreret over ikke at kunne droppe det! Det er stort set det eneste jeg tænker på hele eftermiddagen og aftenen. Hvornår får jeg det næste sukkerfix. Jeg ved faktisk efterhånden ikk hvad jeg skal gøre, for alle tiltag mislykkes for mig for tiden.
15 år17. september 2009 kl. 11:10

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });