Det er med at finde motivationen frem, ikke blot til vægttabet, men til vedligeholdelsen. Finde ud af, hvor det går galt og arbejde med det, sætte noget andet i stedet, noget der holder resten af livet, som om om vi er rygere, der skal finde noget andet at gøre med vores hænder.
Vægttabet kan i et stykke tid fylde tomrummet op, som jeg plejer at fylde med mad, slik, film, men jeg har ikke lyst til at bruge hele mit liv udelukkende på at spise og tabe mig. Jeg tror det gælder for mange, at vi skal i gang med det liv, vi tror der venter på os, når vi er blevet slanke, og leve det allerede nu. Min indsats for at tabe mig rummer i denne omgang også at gøre noget ved de ting, jeg altid har drømt om, og jeg er gået i gang med forskellige projekter, der peger i den rigtige retning.
Jeg tror der kommer et tilbagefald til gamle vaner efter en flot succes med vægttab, fordi det også er psykisk anstrengende at tabe sig så meget. Desuden er vi ikke forberedte på at det bliver ved med at være anstrengende resten af livet, mere og mere, efterhånden som vi ældes.
Nye vaner, som varer livet ud, is the way to go!
I klarede det flot, så I ved hvad der er at gøre på vejen ned. Nu har I gjort jer dyrekøbte erfaringer, som gør jer stærkere rustet til at vedligeholde den slanke linie efter vægttabet.
Jeg siger til mig selv, at der er gode grunde til at jeg gør som jeg gør. Jeg vænner mig til at vurdere om det jeg gør så også er godt på længere sigt.
#12 af SiriS (slettet)
Når jeg er rigtig nede over det tænker jeg også - for pokker - hvad mon folk tænker. De glædede sig sådan på mine vegne over vægttabet, men hvad tænker det nu?
Nej ved I hvad. Vi må på den igen. Lad os indlede kampen mod kiloerne IGEN og vise hvem der har magten.