Kæreste Mopsie.
Du er SÅ meget ikke alene!
Og forklaringer er der masser af. Men tænk på det øjeblik, da det gik op for dig, at dit liv slet ikke er så "skønt" i øjeblikket, som det var på vejen ned!
Det kom snigende for mit vedkommende. Kærestens gode mad, nyt job uden mulighed for at cykle fordi det er FOR langt væk. Bekvemmelighed, bekvemmelighed, bekvemmelighed..
Mit startsvægt sidst var 92,7. Denne gang er den 85,6. Jeg er bare glad for, at jeg "sparede" de sidste 7 kg.. Slutvægten sidst sagde 74, som jeg holdte næsten et år. Denne gang vil jeg se, om jeg ikke kan komme lidt længere ned.. Måske 7 kg længere :-)
Og pludselig fandt jeg mig selv foran TV i sengen hver aften kl. 19 - og følte mig træt som et alderdomshjem. Tænk - sådan havde jeg det SLET ikke for bare ½ år siden! Da var jeg frisk og rørig. Da havde jeg lyst til livet - og til at fylde mig dag med så mange aktiviteter, som der om muligt kunne komme i dem. Min cykeltur (på 14 km) gjorde mig jo ikke træt! Den friskede mig op og gav mig mod på fodbold og kildeture med mine børn.
Lad os følges tilbage til det sted, hvor vi ved vi har det godt. Og lad os nyde turen - og minde os selv om det sted vi kom fra i denne omgang. Om det, at det faktisk er rigtig rigtig ufedt at være stor - fordi energien forsvinder. Lad os genfinde energien!
Al erfaring kan bruges - og din erfaring med, at du nu er 700 g fra din startvægt: Det er en brugbar erfaring, der vil hjælpe dig. Turen ned kender du. Du er i trygge rammer. Du kender det! Og du ved også, at det slet ikke er en straf at være sund. Det er rart - SUPER rart.
Så brug din erfaring til at sørge for, at det går endnu bedre næste gang.. At du bliver endnu bedre til en "udfasning" - så du fortsat spiser sundt, når du er færdig - men bare i lidt størrer mængder.. Brug din erfaring positivt. Du er blevet klogere!
Held og lykke på vejen ned. Jeg glæder mig til at følge og følges med dig.
#2 af Nillleper (slettet)
Jeg er vendt tilbage. Efter næsten et år må jeg grædende erkende at det ikke går længere. Jeg startede med at bruge siden sidste år og over en periode på 5 måneder tabte jeg mig næsten 20 kg. Nu her et år efter er de næsten alle sammen tilbage, jeg klamrer mig til en lille forskel på 700 gram.
Jeg er så pinlig over mig selv, jeg har holdt mig væk fra denne side fordi jeg syntes det er pinligt at skulle erkende at jeg har ladet stå til og har okset mig op til min kampvægt. Nu strammer alt mit tøj og al min selvtillid er efterhånden helt væk.
Jeg var så glad i den periode hvor jeg tabte mig og jeg kunne mærke at min krop trivedes, men efter at jeg sagde mit job op for at begynde at studere gik det helt galt. Jeg skulle ikke længere cykle 16 km dagligt for at komme på arbejde og hele min dagligdag blev revet væk, skolens kantine lokkede med lækker mad, og en enkelt sandwich skader jo ikke ;-)
Så nu melder jeg min ankomst i håb om at jeg kan tage mig sammen igen, hvis jeg ikke snart kommer i gang igen ender det vel med at jeg æder mig ihjel. Så jeg glæder mig til at følges med jer andre i kampen mod kiloene og håber at jeres kamp kan give mig et spark bagi.