#12 af bruger slettet
Uge 25 QLIGHT
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+bruger slettet
re: Uge 25 QLIGHT
Hej Jannej
Hvis du kigger på Hjerteforeningens hjemmeside så har de en chokoladekage der er fedtfattig. Der er 8 stk. i en kage og hver stk. "koster" 100 kcal.
Hvis du kigger på Hjerteforeningens hjemmeside så har de en chokoladekage der er fedtfattig. Der er 8 stk. i en kage og hver stk. "koster" 100 kcal.
15 år16. juni 2009 kl. 15:02
Belfast (slettet)
Tak for den gode støtte det er virkelig dejligt at føle der er nogen der er der med gode råd.
Idag er det gået rigtig godt nupo og et godt sundt aftensmåltid...
Jeg har en rigtig god følelse med mig selv fordi jeg ikke har overspist. :)
Idag er det gået rigtig godt nupo og et godt sundt aftensmåltid...
Jeg har en rigtig god følelse med mig selv fordi jeg ikke har overspist. :)
15 år16. juni 2009 kl. 17:58
bruger slettet
Ja - belfast, der er en go' belønning i at føle sig godt tilpas.
Irriterende at man ikke kan holde nallerne fra de ting man faktisk ikke har det godt med, ikke også :(
Nå.. jeg kan ikke trække den længere jeg har taget 400g på... havde en skøn ferie, prøvede at få så meget motion som muligt, men altså ikke nok.
Nu skal jeg videre med mit gode kostprogram, som jeg har det rigtig fint med, det føles jo ikke som kur men som den daglige almindelige kost.
Irriterende at man ikke kan holde nallerne fra de ting man faktisk ikke har det godt med, ikke også :(
Nå.. jeg kan ikke trække den længere jeg har taget 400g på... havde en skøn ferie, prøvede at få så meget motion som muligt, men altså ikke nok.
Nu skal jeg videre med mit gode kostprogram, som jeg har det rigtig fint med, det føles jo ikke som kur men som den daglige almindelige kost.
15 år17. juni 2009 kl. 07:05
bruger slettet
flot belfast og anom op på hesten igen :-)
Jubiiiiiiiiiii har tabt mig 1.9 kg det virker super med det der nupo...
dette er efter lægens vægt ..
Vejer mig selv hver dag og den viser så ikke det samme, men det var lægens jeg startede på, så det er den jeg går udfra.
Jubiiiiiiiiiii har tabt mig 1.9 kg det virker super med det der nupo...
dette er efter lægens vægt ..
Vejer mig selv hver dag og den viser så ikke det samme, men det var lægens jeg startede på, så det er den jeg går udfra.
15 år17. juni 2009 kl. 08:49
anzhomg (slettet)
syntes lige at jeg må fortælle, hvad jeg har lavet i dag. for det første er er jeg i dag nede på 71, 2, så jeg er helt oppe at køre! inden længe er det kære 6-tal forrest. her de sidste par dage, har jeg været rigtig lækkersulten og havde besluttet mig for, at ville lave en lækker chokolade mousse i dag, da jeg faktisk gerne må få lidt, når jeg er på atkins. så jeg har lavet en lækker portion chokolade mousse af 70% chokolade med appelsin i, og det smager himmelsk. virkelig lækkert. og inden jeg hyggede mig med det, tog jeg lille en rask rulletur på 10 km, for at gøre mig "fortjent" til det.. mmh..
15 år17. juni 2009 kl. 20:26
Frk Jakob (slettet)
mmm chokolade mousse. jeg leder jo konstant efter lækre ting, med få kcal i, så jeg kan synes uden at få mega mange kcal. Opskrift tak :)
Jeg har bagt kanel snegle idag, lavede dejen næsten uden sukker og så med lidt fuldkornsmel i (ca 1/3) og så kun en smule fyld. De blev gode, men ikke så snaskede. Så tror de er kedelige når de bliver kolde, men lune var de faktisk ret okay.
HAr både været ude at ride idag og har lige cyklet 7,5 km aftentur med kæresten. Rigtig dejligt i det gode vejr. Istedet for bare at sidde og flade ud i sofaen, så kan man lige nå en god tur i det gode vejr inden der kommer film kl 22.00 :)
Jeg flytter min hest til september, så den står 5 km væk og så er planen at skulle cykle de 5 km derud. Så jeg skal i form til at kunne cykle denne distance. Jeg er nemlig sådan en type, som hellere vil spise lidt flere kcal og så dyrke noget mere motion :) Jeg regner med at 10 km dagligt + daglig ridetur + ugentligt yoga bør gøre at jeg taber mig, næsten uden at skulle ændre for meget på min kost.
Jeg har bagt kanel snegle idag, lavede dejen næsten uden sukker og så med lidt fuldkornsmel i (ca 1/3) og så kun en smule fyld. De blev gode, men ikke så snaskede. Så tror de er kedelige når de bliver kolde, men lune var de faktisk ret okay.
HAr både været ude at ride idag og har lige cyklet 7,5 km aftentur med kæresten. Rigtig dejligt i det gode vejr. Istedet for bare at sidde og flade ud i sofaen, så kan man lige nå en god tur i det gode vejr inden der kommer film kl 22.00 :)
Jeg flytter min hest til september, så den står 5 km væk og så er planen at skulle cykle de 5 km derud. Så jeg skal i form til at kunne cykle denne distance. Jeg er nemlig sådan en type, som hellere vil spise lidt flere kcal og så dyrke noget mere motion :) Jeg regner med at 10 km dagligt + daglig ridetur + ugentligt yoga bør gøre at jeg taber mig, næsten uden at skulle ændre for meget på min kost.
15 år17. juni 2009 kl. 21:21
anzhomg (slettet)
det er nu ikke fordi der er få kalorier i ligefrem, men der er få kulhydrater (; og jeg har bare brugt 100 gram 70% chokolade, 166 gram piskefløde og 2 pasteuriserede æg.. der blev nok til omkring 3 gode mellem portioner :D smager virkelig lækkert.
mmh.. kunne godt spise sådanne snegle.
mmh.. kunne godt spise sådanne snegle.
15 år17. juni 2009 kl. 21:52
bruger slettet
nej hvor er det flot anzhomg nyd din chokolade mumsss for mig også ;-)
15 år17. juni 2009 kl. 23:06
Frk Jakob (slettet)
Smelter du så bare chokolade og blander med flødeskum og æg?
Jeg skal helst have lidt sødt hver dag, ellers bliver det for surt og så voldæder jeg pludselig sødt. Men hvis jeg får lidt hver dag er det lettere at styre for mig :)
Hvis du er p Atkins, må du vel heller ikke få brød mm.? Så kan jeg godt forstå du sukker efter snegle ;) ps. de var også gode kolde, slet ikke kedelige.
Jeg skal helst have lidt sødt hver dag, ellers bliver det for surt og så voldæder jeg pludselig sødt. Men hvis jeg får lidt hver dag er det lettere at styre for mig :)
Hvis du er p Atkins, må du vel heller ikke få brød mm.? Så kan jeg godt forstå du sukker efter snegle ;) ps. de var også gode kolde, slet ikke kedelige.
15 år18. juni 2009 kl. 12:11
Kan godt forstå du er nede i kulkælderen.
Prøv at notere her på madital hvad du spiser - det er meget motiverende.
Samtidig kan du også lige se hvor mange kalorier der er i de ting du putter i munden.
Så kan du vurdere om det du spiser er lødigt eller er det "bare" tomme kalorier du spiser af vane.
Et kærligt skub til dig fra mig