#22 af Frk Jakob (slettet)
Støttegruppen uge 6
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Frk Jakob (slettet)
re: Støttegruppen uge 6
Jeg har også brug for støtte. Om jeg fatter at i kan nøjes med 1200 kcal om dagen. Jeg er aktiv hele dagen, går meget, rider hver dag osv. Jeg spiser 5-1000 gram grønt dagligt, nogle gange mere men jeg kommer tit op omkring 2000 kcal. det er egentlig okay, fordi jeg taber mig og det passer meget godt overens med hvad jeg må spise, når jeg er nået min målvægt. Jeg vil hellere tabe mig langsomt, ved at spise sådan som jeg må når jeg ender ud. På den måde vil mit vægttab selfølgelig gå langsommere og langsommere, men det er okay. Sunde vaner er det vigtigste for mig.
Jeg ville gerne dyrke lidt mere motion, men når man er ude af huset fra kl 8 til 21-22 mange dage, så er det svært. Jeg kunne gøre en indsats i weekenderne, men vil også gerne slappe lidt af ind imellem :)
Jeg spiser gerne lidt sødt til formiddag og efter middag, fx rosiner, musli bar, lidt mørk chokolade, en bolle, frugt, slikærter osv. Det er meget med forskel. En ny god vane er at jeg hele formiddagen har snittede grøntsager med jeg hapser af, for tiden er det bare revet hvidkål.
Det var lidt fra mig :)
Jeg ville gerne dyrke lidt mere motion, men når man er ude af huset fra kl 8 til 21-22 mange dage, så er det svært. Jeg kunne gøre en indsats i weekenderne, men vil også gerne slappe lidt af ind imellem :)
Jeg spiser gerne lidt sødt til formiddag og efter middag, fx rosiner, musli bar, lidt mørk chokolade, en bolle, frugt, slikærter osv. Det er meget med forskel. En ny god vane er at jeg hele formiddagen har snittede grøntsager med jeg hapser af, for tiden er det bare revet hvidkål.
Det var lidt fra mig :)
15 år5. februar 2009 kl. 23:30
Stronger (slettet)
YESSSS vægt i da 76,0 kg. 1 helt kg på to dage!!! (sikkert væske også) men hva helved det fortæller vægten jo mig ikke:-) Det må da være at forvirre stofskiftet der går ind her, for jeg startede med min kur i en uge, uden kur 5 dage og nu begynder jeg igen! Tror i ikke?
Jannej: Min krop er bare vænnet til ikke at spise mere. Engang ville jeg hellere ikke tro jeg kunne nøjes med så lidt:
Hver morgen spiser jeg yoghurt med et stykke frugt blandet i eller en stor lækker smoothie der fylder rigtig godt i maven.
formiddagen et stykke frugt, når jeg ikke er på kur en lækker bolle med ost
Middag: lille portion salat og nogen gange med et stykke kød til, hvis jeg har spist bolle kl. 10, kan jeg slet ikke spise middagmad.
Eftermiddag kl 15 ca. et stykke frugt, og en gang imellem et stykke kage. Vores arbejdsplads har kage hver dag! :-) Svært at stå imod alle dage året rundt:-)
Aften spiser jeg ikke så meget mere. Spiser godt med grøntsager og et stykke kød.
Og så er det slut med at spise og drikke ifølge min kur!
OG GÅR ALDRIG SULTEN ISENG!
Hvad spiser i andre i løbet af en dag, lidt sjovt at se egentlig!
Jannej: Min krop er bare vænnet til ikke at spise mere. Engang ville jeg hellere ikke tro jeg kunne nøjes med så lidt:
Hver morgen spiser jeg yoghurt med et stykke frugt blandet i eller en stor lækker smoothie der fylder rigtig godt i maven.
formiddagen et stykke frugt, når jeg ikke er på kur en lækker bolle med ost
Middag: lille portion salat og nogen gange med et stykke kød til, hvis jeg har spist bolle kl. 10, kan jeg slet ikke spise middagmad.
Eftermiddag kl 15 ca. et stykke frugt, og en gang imellem et stykke kage. Vores arbejdsplads har kage hver dag! :-) Svært at stå imod alle dage året rundt:-)
Aften spiser jeg ikke så meget mere. Spiser godt med grøntsager og et stykke kød.
Og så er det slut med at spise og drikke ifølge min kur!
OG GÅR ALDRIG SULTEN ISENG!
Hvad spiser i andre i løbet af en dag, lidt sjovt at se egentlig!
15 år6. februar 2009 kl. 06:47
Dawn (slettet)
Det går af helvedes til. Min vægt er steget IGEN, uden nogen god grund til det. 300g siden i går. Nu er det lige før, at jeg ikke engang er på linje med mit mål. Selvom vægten er steget, føler jeg mig dog stadig motiveret – tror jeg. Jeg er for stædig til at give op allerede, jeg er jo knapt nok begyndt. Anyways, jeg prøver at spise en smule større morgenmad, med håb om, at det måske sætter forbrændingen en smule op.
Jeg er ikke hjemme de næste tre dage, så jeg kommer ikke her ind og skriver. Hvor kommer jeg dog til at savne kalorieudregning. Men det er jo muligt at spise fornuftigt uden, at skulle regne det ud hele tiden, så jeg vil forsøge. Vi ses på mandag, med bedre resultater, håber jeg. Held og lykke til jer andre indtil da :}
Jeg er ikke hjemme de næste tre dage, så jeg kommer ikke her ind og skriver. Hvor kommer jeg dog til at savne kalorieudregning. Men det er jo muligt at spise fornuftigt uden, at skulle regne det ud hele tiden, så jeg vil forsøge. Vi ses på mandag, med bedre resultater, håber jeg. Held og lykke til jer andre indtil da :}
15 år6. februar 2009 kl. 06:54
Leiselott (slettet)
Yes min vægt er faldet med 100g så nu har jeg nået mit delmål på endnu et kg. Så nu har jeg tabt 2 kg, så er der det mindre at tabe ;-)
Min maddag ser sådan ud:
Morgen: Havregryn med skummetmælk
Formiddag: frugter og grøntsager og en klapsammen af rugbrød med lidt ost på.
Frokost: En stykke rugbrød med pålæg (makrel i tomat, kylling, frikadelle)
Eftermiddag: Frugt, grøntsager
Aftensmad: Lidt kartofler/pasta/ris, kød og grøntsager
Jeg sørger for at få godt med proteiner i løbet af dagen for det kan jeg mærke på min krop at det kan den godt lide.
Jeg drikker kun vand og grøn te i dagligdagen.
Jeg har valgt, ikke at have en så restriktiv madplan, da det ikke er en kur jeg er på, men en kostomlægning. Det er sådan jeg skal spise resten af mit liv for ellers sniger vægten sig opad igen. Der skal være plads til et stykke kage en gang om ugen sammen med kollegaerne. Og lidt hygge med manden i weekenderne. Jeg ligger mellem 1300-1800 kcal om dagen, jeg er ikke sulten og min krop slipper 100 g om dagen i øjeblikket, selvom jeg ikke får min nattesøvn og ikke får motioneret.
Knus
Liselotte
Min maddag ser sådan ud:
Morgen: Havregryn med skummetmælk
Formiddag: frugter og grøntsager og en klapsammen af rugbrød med lidt ost på.
Frokost: En stykke rugbrød med pålæg (makrel i tomat, kylling, frikadelle)
Eftermiddag: Frugt, grøntsager
Aftensmad: Lidt kartofler/pasta/ris, kød og grøntsager
Jeg sørger for at få godt med proteiner i løbet af dagen for det kan jeg mærke på min krop at det kan den godt lide.
Jeg drikker kun vand og grøn te i dagligdagen.
Jeg har valgt, ikke at have en så restriktiv madplan, da det ikke er en kur jeg er på, men en kostomlægning. Det er sådan jeg skal spise resten af mit liv for ellers sniger vægten sig opad igen. Der skal være plads til et stykke kage en gang om ugen sammen med kollegaerne. Og lidt hygge med manden i weekenderne. Jeg ligger mellem 1300-1800 kcal om dagen, jeg er ikke sulten og min krop slipper 100 g om dagen i øjeblikket, selvom jeg ikke får min nattesøvn og ikke får motioneret.
Knus
Liselotte
15 år6. februar 2009 kl. 07:25
Leiselott (slettet)
Rettelse, jeg har ikke kun tabt 2 kg, jeg har tabt 2,4 kg, det er lige det med at regne ;-)
Liselotte
Liselotte
15 år6. februar 2009 kl. 07:37
sqzee (slettet)
Dawn: Bare rolig, det går ikke af helvedes til bare fordi du har 'taget 300g på', det kan man nemlig ikke på en dag. Du skal bare forsætte, jeg har haft mange gange op med 300-500g og folk herinde vil sikkert sige de har haft udsving fra dag til dag på 1-2kg.
Men hensyn til hvad jeg spiser:
Om morgnen 2 stykker grovknækbrød med lidt Philedelphia ost og marmelade. Dog spiste jeg også i længere tid Rice Krispies.
I skolens eneste pause spiser jeg et æble, eller to.
Når jeg kommer hjem tager jeg somregel rester fra i går eller en slags sandwich.
Måske et mellemmåltid og det er meningen det mellemmåltid skal være noget frugt eller grønt, men ikke altid desværre...
Aftensmad får jeg nudler/ris/pasta grøntsager og noget kød. Nogen gange uden kød, og en gang i mellem bare kød og nudler/ris/pasta, men jeg prøver at få så mange grøntsager ind som muligt.
Jeg må indrømme jeg ikke spiser 600g frugt og grønt. Måske 300g. Jeg kan ikke det andet for jeg kan ikke rigtig lide frugt og grønt så derfor skal det blandes ind i min mad før jeg spiser det. Jeg laver så også al min mad selv.
Det vigtigste for mig er protioner frem for hvad jeg spiser. Det er sådan set bare kalorietælling med et forsøg på at være sund :)
Men hensyn til hvad jeg spiser:
Om morgnen 2 stykker grovknækbrød med lidt Philedelphia ost og marmelade. Dog spiste jeg også i længere tid Rice Krispies.
I skolens eneste pause spiser jeg et æble, eller to.
Når jeg kommer hjem tager jeg somregel rester fra i går eller en slags sandwich.
Måske et mellemmåltid og det er meningen det mellemmåltid skal være noget frugt eller grønt, men ikke altid desværre...
Aftensmad får jeg nudler/ris/pasta grøntsager og noget kød. Nogen gange uden kød, og en gang i mellem bare kød og nudler/ris/pasta, men jeg prøver at få så mange grøntsager ind som muligt.
Jeg må indrømme jeg ikke spiser 600g frugt og grønt. Måske 300g. Jeg kan ikke det andet for jeg kan ikke rigtig lide frugt og grønt så derfor skal det blandes ind i min mad før jeg spiser det. Jeg laver så også al min mad selv.
Det vigtigste for mig er protioner frem for hvad jeg spiser. Det er sådan set bare kalorietælling med et forsøg på at være sund :)
15 år6. februar 2009 kl. 12:38
Dawn (slettet)
Så er jeg tilbage. 900g lettere end da jeg tog af sted.
Hvordan går det med jer andre :} ?
Hvordan går det med jer andre :} ?
15 år9. februar 2009 kl. 11:09
Med hensyn til motion, jeg er også en af dem der keder mig hurtigt, men så prøvede jeg spinning, det er det sjoveste jeg nogensinde har prøvet, der er fuld gang i den, power musik, disko lys og lige pludselig så har man spænet af sted i en time på cykel. Det er ligesom at gå på bar, bare i fitness tøj:-)
Christine: Det er helt okay jeg kan hellere ikke følge med i alle de indlæg, til trods jeg kigger 1-2 gange om dagen, så hvis der er nogen der føler isg overset, så råb højt, vi kan ikke have nogle der ikke får den støtte de har behov for. Det er fordi jeg spiser alt det grønt og frugt. Prøver at undgå brød, kulhydrater generelt. Og så når man bare ikke så langt op. Men jeg ved det ikke, for jeg tæller ikke sammen, kun overslagsregning i mit eget hoved.
Jeg kan se det har gået rimeligt for mig igen i dag! Var lige ved at tage et stykke kage i dag, men hæv mig selv ud af trancen igen:-)
Og godt gået til jer der falder i vægt!!!
Tror det er motionen vi fleste har sværest ved! Man synes man har så lidt overskud i hverdagen. På vores arbejde er vi begyndt at have en dag efter arbejde hvor en af vores kollegaer træner os rimelig hårdt! Helt kanon, og så løber vi med hundene engang imellem, vi skal jo alligevel ud at gå med dem. ! Og så er der jo WII! Genial opfindelse.
Uha det blev en helt roman!