Støttegruppen uge 6

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Støttegruppen uge 6
Ja nu laver jeg altså en støttegruppe. Jeg har behov for at skrive hvordan det går hver dag, jeg går fuldstændig i stå ellers. Og hvis vi kunne lave sådan en lille gruppe, hvor vi kan støtte hinanden op hverdag, ville det være helt super. Vi behøves ikke at være mange, bare det at man føler man ikke er ene om det her projekt! Personligt vejer jeg mig hver dag! Så jeg kan se hvordan det går hver dag hele ugen! Men det behøves i andre jo ikke. Det kan bare være man har behov for at skrive at man har spist efter "reglerne" i dag. Eller at man har takket nej til et eller andet. Hvad ved jeg, alt muligt!

Lyder det osm en god ide, er der andre der har samme behov??

Håber der er nogen der er med på ideen:-)
15 år3. februar 2009 kl. 20:21
re: Støttegruppen uge 6
Ja selvfølgelig Fac, det er altid dejligt med støtte fra andre:)

Knus Christine
15 år3. februar 2009 kl. 21:53
Dejligt at hører, jeg kan nemlig mærke jeg går en svær tid i møde, og hvis det skal lykkes, bliver jeg nødt til at være aktiv hver dag herinde:-)

Hvordan går det med dig Christine?
15 år3. februar 2009 kl. 21:57
Hov læste lige i forkert rækkefølge Chris. Så lige du havde skrevet i det andet indlæg også! Har du svært ved at spise 1200 kal om dagen. For når jeg kører min kur, så tror jeg altså også jeg kommer under de 1200.

Jeg læste lige i vægttabs forummet noget med væskeindtag. Der var en der skrev at hun skulle indtage 2 l. om dagen ellers viste det ½ kg om i vægtregnskabet, ja jeg ved ikke om det var om ugen, det var det nok. Men hvad gør det at man drikker væske?
15 år3. februar 2009 kl. 22:00
Jeg vejer mig nok ikke helt hver dag,. men jeg skal da gerne kigge forbi med lidt moralsk støtte og gode råd, når jeg alligevel er herinde for at taste maden ind ;-)

Mit mål for den her uge er nu bare at holde vægten, jeg var i byen to dage i weekenden hvor jeg åd og drak som et svin - det havde jeg givet mig selv lov til, men jeg håber så, at de andre dage har været sunde nok til, at der trods alt bliver et lille vægttab :-)
15 år3. februar 2009 kl. 22:02
Hej Fac, den er jeg med på, jeg vejer mig også hver dag. Så jeg er klar til at skrive liodt hver dag.

Knus Liselotte
15 år4. februar 2009 kl. 07:56
Det lyder som en god idé. Jeg vil også gerne være med, og jeg vejer mig også hver dag.

15 år4. februar 2009 kl. 13:58
Jeg vil selvfølgelig også gerne være med.

Min regel for i dag er ingen snacks og intet chokolade, hvis jeg tager en snack så skal det være en grøntsag eller frugt.

Motivationen mangler som sådan ikke, men i denne uge har jeg følt mig grimmere og grimmere, og mit humør afhænger også meget af hvad vægten siger om morgnen.

Jeg HAR lyst til at veje mig hver dag, for jeg kan godt lide at se det på grafen herinde fks, men jeg har ikke lyst når jeg får det så dårligt af det hvis det bare går lidt op.

Det HELE er bare ligepludselig for meget. Jeg tænker på mad hele tiden og vægt, og udseende, og 'er den og den tyk'.

Og i virkeligheden tror jeg ikke selv på jeg kan blive tynd at se på. Jeg kan sagtens se det på talene, men jeg har altid vejet for meget eller været tungere end alle andre, så jeg ved ikke hvad jeg går efter.
15 år4. februar 2009 kl. 14:37
Helt perfekt så mange er med på ideen! I dag har jeg fået dyrket en masse motion, og spist rigtigt, så er spændt på at se vægten i morgen tidlig! Om jeg har fået lidt kontrol over det igen!

Det er helt okay i ikke vejer jer hver dag, det er mere sådan vi kan hjælpe hianden lidt mere! Især for os der er igennem hårde tider!
Squzee, hvis du får det dårligt af at veje dig hver dag, så skal du ikke gøre det! For det kan være lidt frustrende, hvis man vejer sig hver dag, så skal man kunne "tåle" at det går lidt op og ned.

Held og lykke alle sammen! Vil skrive i morgen når jeg ser om min slid har båret frugt! Vejde 77,0 kg i morges. Så håber den er gået lidt ned igen i morgen tidlig! Men det tror jeg!

Har i ikke også bare nogle tal der er svære at komme over. 89,0 var en svær en at knække for mig også! Det er sjovt der bare er nogen tal der driller, og grænsen mellem 77 og 76 volder mig problemer nu, men det har jeg forhåbentlig løst igen, og er på vej mod de 76!

Håber i andre har haft en super dag, ligesom mig!

15 år4. februar 2009 kl. 18:41
Sqzze, jeg kender godt den følelse af at man aldrig bliver tynd at se på. Har det meget tit sådan. Men prøv at tage et billede af dig selv, eller få en til det, så ser du det helt tydeligt! Det gjorde jeg for nogle dage siden, og gud jeg troede jeg så meget anderledes ud, men jeg ser jo slet ikke tyk ud mere! Og billeder og andre folk lyver jo ikke!

Prøv det, det er effektivt!
15 år4. februar 2009 kl. 18:43

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });