Jeg taber mig ikke trods kalorieunderskud

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Jeg taber mig ikke trods kalorieunderskud
Jeg oplever også stilstand i op til 2 uger efter indtagelse af alkohol. Så det er nok noget med at kroppen ohober væske måske for at fortynde "giften"......
16 år23. september 2008 kl. 09:19
Okay, tak for jeres input og opmuntring. Vægten er gået lidt ned i dag igen, men det er ligesom to skridt frem, to tilbage, 1 frem og så 1 tilbage, 2 frem, 1 tilbage osv.

MEN: Har tabt 5 kilo siden i sommers, så helt skævt går det altså ikke.

Det har tidligere været mit problem, at jeg drak en del fx fredag og så åd jeg lørdag. Min diætist siger at den nedsatte forbrænding afhænger af hvor meget alkohol, der indtages, så jeg havde jo ligesom håbet, at jeg kunne beholde mine 3-6 gode øl i weekenden. Men hvis du og andre oplever stilstand på den måde, så må jeg jo sætte mit indtag yderligere ned.

Jeg kunne godt tænke mig at spørge vejle lidt ind til hans/hendes oplevelser med alkohol. Hvor meget alkohol drejer det sig om, når du oplever stilstand? Spiser du meget snask dagen efter pga. tømmermænd fx?
16 år23. september 2008 kl. 13:17
Hej Easy

I følge madital.dk har jeg haft et samlet energiunderskud på 23.031 kcal på 25 dage ud af 28 dage, hvilket svarer til et vægttab på 3,2 kilo kropsvægt.

Og det er IKKE hvad min vægt siger. Slet slet ikke.

Jeg ER mystificeret.
16 år23. september 2008 kl. 13:21
Jeg er kvinde ;-)

Jeg taber mig også meget sjældent det som madital spår, har dog lidt mistanke omm at det skyldes for lidt mad. Hvor mange kalorier får du i gns. om dagen ?

Jeg har ikke drukket alkohol i mængder som kunne give tømmermænd, og har heller ikke spist chips (bortset fra de 25-50g pop corn jeg får hver fredag)
Jeg har kunnet se stilstand efter 2-6 øl, men der sker intet når jeg bare får en halv øl (som er min normale kvote)
16 år23. september 2008 kl. 13:44
Nå var lige inde og tjekke din dagbog. Jeg kan se at du spiser meget fornuftigt og skifter imellem højt og lavt indtag, så jeg tror ikke at det er derfor du står stille.

Måske du bare taber dig i ryk. Altså stille et par uger (eller 5) for så pludselig at tabe nogle kilo lynhurtigt.
Du er nødt til at holde ved, og tro på projektet. Prøv evt. at gøre nogle ting helt anderledes end du plejer. F.eks at spise et enormt morgenmåltid hver dag. Måske du på den måde kan kickstarte kroppen :-)

Selv om jeg synes det er gået vildt langsomt ind i mellem, så har jeg nu alligevel tabt 34 kg ........
16 år23. september 2008 kl. 13:51
Det kan være at din krop er blevet vant til den motion du dyrker både type og intensitet. Du kan prøve at ændre dit motions mønster, feks ved at splitte den op så du laver lidt flere gange om dagen. Det kunne være noget styrke træning eller løb inden morgenmaden og så igen noget hold træning om aftenen eller bare en cykeltur. Din krop kan sagtens gå helt i chok hvis du træner for hårdt og samtidig skær på kalorierne og så holder den bare på alt hvad den har.

Jeg har været inde og kigge på din dagbog og det ser ud som om at du spiser meget kalorietæt mad dvs. brød og pålæg. Og det ser osse ud som om du har samme tendens som jeg selv nemli at spise meget de samme ting hverdag. Det kunne måske hjælpe hvis du nogen af dagene dropper brød og pålæg og så spiser grove grøntsager istedet.

Indrømmer dog at det var lidt svært at gennemskue hvad der blev spist hvornår fordi maden bare bliver listet i en stor pærevælling.

Men i sidste ende så burdu du tabe dig hvis du spiser mindre end du forbrænder især hvis du dyrker noget motion og ik drikker så meget. Så det skal da nok komme når din krop holder op med at modarbejde dig :)
16 år24. september 2008 kl. 11:38
Hej Angelique,

tak fordi du tog dig tid til at se på min dagbog.

Du skriver: Men i sidste ende så burde du tabe dig hvis du spiser mindre end du forbrænder.

Og det er jeg enig i efter at have et ton litteratur på emnet. Så kan det jo - grundlæggende - være ligegyldigt om jeg spiser 2 skiver Levebrød, 2 knækbrød og en del Minimum - pålæg om dagen.

Eller hvad? Måske ville flere grønssager sætte skub i forbrændingen? Mere kød til frokost isf. bønner og rugbrød....?

Mhh..jeg må eksperimentere lidt med det hele, både motion og kost!
16 år24. september 2008 kl. 13:32
Du har fuldstændig ret i at fra et teoretisk synspunkt burde det være fløjtende ligegyldigt om man spiser det ene eller det andet sålænge det indeholder samme antal kalorier. Men hvis din krop føler sig sultet på det antal kalorier du indtager så modarbejder den dig. Føler du dig mæt efter du har spist? Hvis ik så skal du nok ændre lidt i de fødevarer du spiser.

Men som du selv skriver så træner du en del og det påvirker da både muskel masse og væske som også flere skriver. Men du være opmærksom på at hvis du laver samme trænings øvelser hver dag så nedbryder du mere muskel end du opbygger men du stesser også din krop unødvendigt.

En anden ting jeg bemærkede ved din dagbog er at du ik indtaster for samtlige 24 timer men kun for ca 15 og det betyder at de resterende 9 timer er en gennemsnits beregning fra systemets side hvilket betyder at dit reelle kalorie forbrug kan være temmeligt meget lavere end den teoretiske beregning, fx hvis du har et sidde stillende job.

Har læst at man kan øge forbrændingen en del ved at starte morgenen med vand og få pulsen op inden morgen maden og så ellers spise noget grønt ved hver 2-3 time så du hele tiden holder tarmsystemet igang.
16 år24. september 2008 kl. 20:42
Jeg har kigget lidt på din kost, og jeg har en teori til hvorfor du ikke taber dig ret meget.

Jeg tror du får for lidt fedtstoffer. Når kroppen ikke får friske forsyninger af de sunde fedtstoffer, så holder den på de fedtdepoter den allerede har, fordi dem kan den godt udnytte i mangel af bedre. Hvis den får friske forsyninger hver dag, vil den hellere slippe de fedtdepoter der sidder rundt om på kroppen.

Kroppen har behov for fedtstoffer til f.eks hjernens funktioner. De sunde fedtstoffer som hjernen nemt kan udnytte findes i fede fisk (sild, makral, laks, tun og lign), nødder og kerner (solsikkekerner, frø og alle slags nødder), avokado og i flydende form på flaske. Hvis du på en eller anden måde kan føre ca 2 spsk olie ind i din mad, 30-40 g kerner eller 100 g fed fisk hver dag, så tror jeg der sker noget. Fisken kan også tages som fiskeolie, og det findes med citrussmag.
16 år25. september 2008 kl. 11:56
Hej Kirius
Nu er der gået nogle uger siden dit indlæg, hvor du var på nippet til at give op - hvilket jeg håber du ikke gjorde. Hvordan er det gået dig i den forløbne periode? Er der stadig ikke sket nogen vægt ændring ved kalorieunderskud.
Krydser fingre for dig og håber du har oplevet en positiv forandring.
KH
Easy
16 år3. oktober 2008 kl. 16:42

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });