Jeg taber mig ikke trods kalorieunderskud

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Jeg taber mig ikke trods kalorieunderskud
Hej
Jeg har kigget på din dagbog. Ja, det er underligt, at du kun har tabt et par kilo.
Du slikker lidt, øl i ny og næ og så sukker. Men det er vist også det eneste usunde, og der skal jo være nogen glæder i livet.
Er det sådan, at du ofte slikker eller får en øl lige før hovedmåltidet?
Prøv at undgå de hurtige kalorier, der alligevel ikke mætter. Undgå dem især før hovedmåltidet. Jeg har en idé om, at hvis blodsukkeret i forvejen ligger højt før måltidet, ja så ryger maden på lager (fedtdepotet) i stedet for. Forresten så jeg en udsendelse med en mand på over 300 kg, som trods vægten blev betegnet som underernæret. Læg vægt på et solidt fiberholdigt morgenmåltid for at få gang i forbrændingen fra start af samt en længerevarende mæthed. Du får ofte lakrids og en del retter har et stort saltindhold. Det binder en del vand.
Ja det er nok svært lige at droppe de sidste ting - men ofte er det nemmere helt at afskaffe slik end at få lidt i ny og næ.
Hold modet oppe! :)
16 år4. oktober 2008 kl. 15:54
Hejsa

Jeg har også lige kigge på din dagbog. Som jeg kan se så drikker du INGEN vand - kan det passe? I så fald kan det være en stor grund til at du ikke taber dig. Både jeg og min kone kan TYDELIGT mærke hvordan kroppens evne til at forbrænde fedt formindskes hvis vi kkke får nok vand.
Fedtet vil blive omdannet til vand i din krop og du har brug for at skylle det ud af dit system for at opnå maksimale vægttabs og centimeter-tabs resultater. Den eneste måde at gøre det på er ved at drikke vand. Ellers bliver det i kroppen.

Jeg vil anbefale dig på det kraftigste at du stille og roligt arbejder dig op på minimum at drikke de anbefalede 2L vand om dagen. Det kræver måske lige lidt tilvænning, men for mig er det efterhånden blevet en naturlig ting at jeg altid har et stort glas vand stående foran mig på mit arbejde. Jeg drikker ca. 1L-1½ vand på arbejdet alene.

Håber det hælper og lykke til :)

Nb. en lille sidebemærkning. Alkohol sænker din evne til at optage fedt-forbrændende produkter så prøv at undgå det hvis du kan (jeg ved det er svært - jeg kan dårligt undvære min fredags fyraqftensøl ;o)
16 år10. oktober 2008 kl. 09:49
1000 tak for jeres søde indlæg. Jeg har ikke været inde i denne tråd længe og jeg har GODE NYHEDER:

Jeg har tabt mig!! Jeg vejer nu 80,5. Jeg tror jeg vejede ca. 84 da jeg startede tråden, og da ville vægten bare ikke rokke sig.

Som vejle skrev, så er jeg åbenbart en, der taber sig i ryk. Det har været som om jeg slet ikke opdagede, at tallene på vægten gik ned. Jo, fra decimal til decimal, men ikke fra kilo til kilo. Jeg er overbevist om, at min krop har sluppet store mængder fedt/væsker på én gang, nærmest fra dag til dag.

Jeg drikker vand nok, (taster ikke drikkevarer ind) og jeg spiser også en del fedt. Jeg spiser chokolade og drikker øl, men i meget mindre omfang end før jeg begyndte kostomlægning. Jeg er kommet i gang med at styrketræne og det er fedt. Det batter virkelig!

Det har været meget motiverende og støttende at opleve jeres opbakning og omsorg. Det "bedste" råd, jeg har fået, har nok været det ikke at give op. At holde ud. At holde kursen. Og blive ved - OGSÅ selvom, der ryger et par brownies og lidt for mange øl ned ved en fest ell. lign. Det er det lange seje træk, der batter.

Jeg er nu kun 3,5 kilo fra at være i normalvægt-zonen hvad BMI angår. Jeg drømmer om at nå ned på 75 kilo.

Glæder mig til at følges med jer alle på vejen mod et slankere liv.

Vi høres ved,

Kh Kirius
16 år11. oktober 2008 kl. 00:42
HURRA hvor var det dejligt at høre! Dejligt at du nu oplever at din kostomlægning bærer frugt og dejligt for dig at du nærmer dig en lavere BMI
Og dejligt endnu engang at få bekræftet at den støtte folk giver og man får herinde rent faktisk hjælper, det må vi alle skrive os bag øret til den dag VI har en dårlig dag / eller periode.
Tillykke og held og lykke fremover - du skal se, det går neeeeeedad
:-)))
16 år11. oktober 2008 kl. 17:57
Tillykke med beslutningen om at blive slank - og med beslutningen for at arbejde for det.

Og tillykke med vægttabet.
16 år13. oktober 2008 kl. 10:11

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });