Jeg tror jeg forstår hvad du mener. Eller jeg har i hvert fald tit oplevet det der med, at alt socialt skal handle om mad og mad og mad. Og at der ikke har været den forståelse omkring, at man har fravalgt den nydelse, der ligger i den usunde og fede mad. For mig, er det jo slet ikke en nydelse MERE, tværtimod!
Jeg er så fuldstændig bedøvende ligeglad med om andre spiser det, slæber det med eller hvad de gør- det er mere at jeg nogengange kan mærke en form for foragt, når jeg afslår. Nu har jeg levet uden fastfood, slik, kager etc etc. i over et år, har stort set noget mit mål osv osv, men alligevel bliver de foraget hver gang jeg takker nej- ja de giver mig faktisk dårlig samvittighed. Og hvorfor skal jeg have dårlig samvittighed, fordi jeg ikke vil spise de usunde ting . Det er det der med at de på en eller anden måde får projekteret deres dårlige samvittighed over at spise usundt over på én fordi man ikke selv vil. Det er meget mærkeligt og svært at forklare. Men igen Frk.M. som jeg fornemmer af dit første indlæg i dette forum:" Hvorfor skal jeg ødelægge flere ugers hårdt arbejde, ved at voldæde en weekend" Og selvfølgelig, SELVFØLGELIG skal du ikke det (og det ved jeg også godt du sikkert ikke gør) og endnu mere- selvfølgelig skal du ikke have en eller anden form for social dårlig samvittighed, fordi man ikke tager del i det fællesskab, det er , at æde usundt! - men jeg får det også altid selv!Jeg ved ikke om jeg fik formuleret mig klart nok eller jeg helt har misforstået hvad du mener, men håber du i hvert fald og Jer andre, kan forstå hvad JEG mener:)
#12 af bruger slettet
For du har ret - hensynet bør gå begge veje. Men jeg tror du skal snakke med din mand - fordi han er sikkert lige så meget oppe at køre omkring "nu skal der festes/spises igennem" som hans søster?
Han kan sikkert bedre forhandle en løsning på plads end du kan.
Jeg ved ikke hvor langt væk de kommer fra og hvor tit de ser hinanden. Men hvis det er min familie så ville weekendens aktivitet sikkert begrænse sig til en gå-tur efter kaffe med mindre jeg da ligefrem satte noget på programmet. En tur til en lokal turistattraktion. Et spil trivial eller bowling eller noget.
Spørgsmålet er om ikke bare bror og søster har lyst til at se hinanden og snakke sammen og gøre det over noget god mad? Måske er god mad den eneste fælles interesse de har? Det er jo lidt svært at svare på. Du skulle spørge din mand om han ikke ønsker at lave noget andet med dem end at spise.