#32 af Wolfgirl (slettet)
Det er bare for klamt!
Du læser en tråd i debat > off topicWolfgirl (slettet)
re: Det er bare for klamt!
Meget tankevækkende alt sammen. Dog tænker jeg at en tråd som denne ikke kun er til for at give syndsforladelse og bekende sine kostmæssige synder, sådan at det bliver endnu mere realitet at det er som en synd, tvært imod er min tanke at det måske kan åbne øjnene for at man ikke er alene om disse ting og at det ikke er så skamfuldt at være et menneske engang imellem, for self sker sådan noget engang imellem, alle har nok prøvet at spise for meget og for meget af usunde ting især, det er jeg sikker på. Det er jo nok mere normalt end atypisk at den slags sker, og får hændelserne lov at komme ud i dagens lys, kan vi måske alle holde op med at slå os selv i hovedet med det hele tiden. og dermed få det bedre med os selv måske og af den vej faktisk finde fred og det kan endda være vejen til at undgå at falde i måske... Aner det ikke, men det er bare strøtanker herfra... Jeg tror i hvert fald at det er godt at vise sin menneskelighed en gang imellem, det bliver farligt den dag man tror der er noget galt med en hvis ikke man lever op til de sundhedskrav samfundet lægger for dagen for tiden.. :) det er vigtigt også at give plads til at være et menneske... og til at nyde..
11 år30. januar 2013 kl. 18:51
MGP09 (slettet)
Magen til underholdende læsning skal man da lede længe efter, hold nu kæft ;0)
Jeg kan slet ikke leve op til nogle af jeres hardcore udskejelser - Her er det værste nok 1 liter cartedor over en hel dag eller 1 plade marabou over en hel dag... Kæresten og jeg har utallige gang delt 1 liter cartedor + bland selv slik, men kan godt se, at det er ingenting ift. visse andre.
Anyway... Synes det er fedt med en bekendelsestråd, så kan man se, at man ikke er alene og vi er jo nødt til at vide, hvor den gik galt for at kunne rette op på det. Fortid er fortid og der er ingen grund til at slå sig selv oveni hovedet, men super fedt, hvis man derimod kan lære noget af det.
Hilsen en Ben & Jerrys fan, som i øvrigt synes, at det stinker, at de har taget raspberry af markedet... Den var mums!
P.s. Ved kæresten også engang har præsteret den med hjemmelavet kagecreme og glasur for den sags skyld... Forstår det ikke, så hellere nutella direkte fra glasset ;0)
Jeg kan slet ikke leve op til nogle af jeres hardcore udskejelser - Her er det værste nok 1 liter cartedor over en hel dag eller 1 plade marabou over en hel dag... Kæresten og jeg har utallige gang delt 1 liter cartedor + bland selv slik, men kan godt se, at det er ingenting ift. visse andre.
Anyway... Synes det er fedt med en bekendelsestråd, så kan man se, at man ikke er alene og vi er jo nødt til at vide, hvor den gik galt for at kunne rette op på det. Fortid er fortid og der er ingen grund til at slå sig selv oveni hovedet, men super fedt, hvis man derimod kan lære noget af det.
Hilsen en Ben & Jerrys fan, som i øvrigt synes, at det stinker, at de har taget raspberry af markedet... Den var mums!
P.s. Ved kæresten også engang har præsteret den med hjemmelavet kagecreme og glasur for den sags skyld... Forstår det ikke, så hellere nutella direkte fra glasset ;0)
11 år30. januar 2013 kl. 19:46
anzhomg (slettet)
Kom lige i tanke om, at jeg forøvrigt også har spist popcorn med smør, RIIIIIIGTIG meget. popcorn i en skål og så et par ordentlige klatter smør ned til - nogle gange bare en kærgården bøtte med til at dyppe i.
Jeg har også en meget stor forkærlighed for ristede krydderboller med et ordentligt lag smør og en tyk skive havarti ovenpå. mmmmh.. elsker havarti!
Jeg har også en meget stor forkærlighed for ristede krydderboller med et ordentligt lag smør og en tyk skive havarti ovenpå. mmmmh.. elsker havarti!
11 år3. februar 2013 kl. 19:45
Lovely
Hi hi.. skraldergrinede mig vej igennem denne tråd..
Troede selv jeg kunne gå til den, men mine evner er helt klart gjort til skamme, kan jeg se.
Kan dog godt inhalere ½ kg slik på egen hånd, eller få gjort kål på en 200g Marabou i løbet af få minutter.
Min værste vane.. som heldigvis kun meget sjældent kommer over mig.. er SUKKER - nærmere bestemt en særlig mørk rørsukker, som jeg kan spise direkte fra skålen (yrk)..
Føler ikke tråden som sådan er syndsbekendelser.. men mere bare en slags... "jeg ved hvor du kommer fra" tråd - som gør, at man føler sig lidt mere normal ;o))
Og så er det som sagt rigtig sjovt at læse alles indlæg. Vil tænke på jer, næste gang jeg en sen nattetime er ved at støvsuge skabene for et eller andet til at tilfredsstille min craving.
Lovely
Troede selv jeg kunne gå til den, men mine evner er helt klart gjort til skamme, kan jeg se.
Kan dog godt inhalere ½ kg slik på egen hånd, eller få gjort kål på en 200g Marabou i løbet af få minutter.
Min værste vane.. som heldigvis kun meget sjældent kommer over mig.. er SUKKER - nærmere bestemt en særlig mørk rørsukker, som jeg kan spise direkte fra skålen (yrk)..
Føler ikke tråden som sådan er syndsbekendelser.. men mere bare en slags... "jeg ved hvor du kommer fra" tråd - som gør, at man føler sig lidt mere normal ;o))
Og så er det som sagt rigtig sjovt at læse alles indlæg. Vil tænke på jer, næste gang jeg en sen nattetime er ved at støvsuge skabene for et eller andet til at tilfredsstille min craving.
Lovely
11 år7. februar 2013 kl. 08:12
Wolfgirl (slettet)
Åh i dag har jeg overskredet alle former for fornuft og hældt mayonnaise og sukker i min yoghurt naturel og blandet det godt til en mystisk fedtet masse.. surprisingly smagte det virkelig godt.. men fuck hvor klamt når man tænker over det..
Det var efterfulgt af 4 hvide krydderboller og 1/2 pose mandler..
Det var efterfulgt af 4 hvide krydderboller og 1/2 pose mandler..
11 år9. februar 2013 kl. 10:23
Ayme (slettet)
Jeg kan vist også godt være med på den her.
Når jeg endelig overspiser, går jeg også ALL IN!
Både med alm mad, men især slik.
Kan snildt æde en pakke flødeboller... ALENE - i streg.
En plade marabou med daim, skal jeg heller ikke have liggende. Hvad er der med det marabou?
Jeg har engang bagt en kanel kage, proppet med den bedste glasur, og spist indtil min mave gjorde så ondt, men stadig lige taget et stykke mere. Jeg blev nødt til at lave en "Miranda" og smide den i skraldespanden MED opvaskemiddel oven på! Hahaha
Bland selv slik er det bedste i hele verden, og kan nemt købe for 40-50kr og spise det hele på meget kort tid.
Puhaa.. Vægten kan nemt stige et par kilo på en weekend :)
Når jeg endelig overspiser, går jeg også ALL IN!
Både med alm mad, men især slik.
Kan snildt æde en pakke flødeboller... ALENE - i streg.
En plade marabou med daim, skal jeg heller ikke have liggende. Hvad er der med det marabou?
Jeg har engang bagt en kanel kage, proppet med den bedste glasur, og spist indtil min mave gjorde så ondt, men stadig lige taget et stykke mere. Jeg blev nødt til at lave en "Miranda" og smide den i skraldespanden MED opvaskemiddel oven på! Hahaha
Bland selv slik er det bedste i hele verden, og kan nemt købe for 40-50kr og spise det hele på meget kort tid.
Puhaa.. Vægten kan nemt stige et par kilo på en weekend :)
11 år21. februar 2013 kl. 16:37
Frk Lykkebo (slettet)
Jeg synes det her er en HERLIG tråd :-) Jeg har sat med et kæmpe smil hele vejen igennem. For hvor er det dog skønt at se at jeg ikke er alene..
Jeg kan snildt klare en liter tomatsuppe med nudler, 2 poser chips med en halv liter dip, en bøtte ben & jerrys, et par lions barer, 1½ l. sodavand og en pakke flødeboller... På én aften... Så ret heldigt jeg ikke så tit er alene hjemme om aftenen for kan ikke få mig til at æde de mængder foran min mand...
Ellers er ristede krydderboller med rigtig, rigtig meget smør en favorit... Eller flødekager, sådan en othello lagkage kan jeg godt gøre kål på alene...
Jeg kan snildt klare en liter tomatsuppe med nudler, 2 poser chips med en halv liter dip, en bøtte ben & jerrys, et par lions barer, 1½ l. sodavand og en pakke flødeboller... På én aften... Så ret heldigt jeg ikke så tit er alene hjemme om aftenen for kan ikke få mig til at æde de mængder foran min mand...
Ellers er ristede krydderboller med rigtig, rigtig meget smør en favorit... Eller flødekager, sådan en othello lagkage kan jeg godt gøre kål på alene...
11 år12. marts 2013 kl. 17:12
ladyavir (slettet)
jeg har førhen præsteret at mens kæresten er på arbejde/ væk en weekend, så kan det hurtigt blive til 2 poser chips (200g pr pose) 1 ltr. is, ½-1 ltr. piskefløde, 1 ltr. kakao, 2-3 ltr. sodavand (uden sukker man er vel bevist om energi indhold. :-/ for 60-100 kr bland selv slik..
puha...
puha...
11 år12. marts 2013 kl. 17:53
Når jeg spiser 1 eller 2 eller 3 bøtter Ben & Jerrys, så skammer jeg mig ikke - jeg nyder! Og jeg ved, at det betyder, at vægten stiger, og at jeg er nødt til at motionere ekstra hårdt i et par uger derefter, for at få vægten ned igen. Men hos mig er det altid et bevidst valg, når jeg spiser noget.
Jeg så engang et program i fjernsynet, hvor en eller anden kendt skulle skrive alt hun spiste ned - og samtidig blev filmet (hvilket hun godt vidste, så ingen grund til at snyde med nedskrivningen). Efterfølgende holdt man hendes kostdagbog op imod det man kunne se på videoen - og der var flere gange, hvor hånden havde puttet noget ind i munden, uden at hjernen havde opfattet det og tvunget hånden til at skrive hændelsen på papiret - den slags hændelser synes jeg hører til i "det er for klamt" kategorien. Men når jeg "tvinger" min hånd til at putte chokolade i min mund, hvorefter jeg nyder smagen og dét chokoladen gør ved mig som helhed, og justerer mit indtag og forbrug efterfølgende, for at tage højde for hændelsen - så er det da ikke klamt, men bare næring der er kommet ind?! Og det er da i hvert fald ikke noget jeg skal skamme mig over - jeg skal NYDE, ikke mindst fordi jeg har et realistisk forhold til hvor meget jeg skal yde (som regel efterfølgende, jeg er dårlig til at motionere på forhånd) for nydelsen.