Det er bare for klamt!

Du læser en tråd i debat > off topic

re: Det er bare for klamt!
Når lækkersulten plager.. så er yndlingsretten havregrynskugler. Har ikke tid til at rulle kuglerne men spiser hele skålen med ske.. mmmmmmmmm...

Værst er det hvis der ingen havregryn er.. så rå sandkagedej - dog uden rå æg for en sikkerhedsskyld!. Spist med ske.

Så hvad nytter det ikke at have slik i huset?
Man finder jo nok en udvej når trangen er størst og butikkerne ligger for langt væk.
Det kan jeg jo osse se går igen i flere indlæg.
11 år24. januar 2013 kl. 17:54
nå ja.. vil så lige tilføje, at hvis man spiser hver 4. time og man ikke sætter sine mål for hårdt, vil det hjælpe gevaldigt på akut sukkertrang. Det er jo tit når blodsukkeret ikke er stabilt over dagen at man får trang til sære spisevaner
11 år24. januar 2013 kl. 17:59
Jeg må indrømme, at jeg også har en blakket fortid ;-)
Jeg har godt kunne sætte både en BigMac og en McNuggets menu til livs fra McDonalds - så var jeg til gengæld også mæt, så fik jeg intet aftensmad. I hvert fald ikke andet end måske en rittersport og nogle chips.
Åh chips, de er nok de farligste. Da jeg boede for mig selv kunne jeg købe tre poser, som holdt i halvandet døgn. Frygteligt hvor vild man kan være med mad!
Nu har jeg endelig lært, alt med måde (men engang i mellem drømmer jeg stadig om at købe en stor BigMac menu og to poser chips, og så bare sætte mig alene derhjemme - ret trist egentlig!)
11 år24. januar 2013 kl. 18:12
Hej med jer

Jeg er ny bruger herinde, hele tiden finder jeg nye funktioner og nu denne.

Årh hvor er det her bare en fantastik tråd at finde :))
Har så sent som i dag talt med nogle venner om det med mængder.
Fx: man sidder på arbejdet, nogen har kage med og jeg siger:" ej, jeg skal bare have et lille stykke, det er rigeligt til mig"..... DET ER LØGN!!!! jeg kunne æde det hele :))
Har absolut ingen problemer med(udover samvittigheden) at indhalere en plade marabou+1 L is+ en skål slik+ 2 par L cola på en aften. Når jeg så går i seng, så skal jeg da lige have et par madder (gerne hvidt brød), for man skal jo ikke gå sulten i seng.......vel?! ;)

Men det klammeste jeg nogensinde har gjort, det var nok da jeg lavede en sandwich bestående af toastbrød, kagecreme og nutella.....
11 år26. januar 2013 kl. 01:06
Hvad er det med det kagecreme der?
Min kæreste kan spise det med ske til filmen, hvis der ikke er andet :-)
11 år26. januar 2013 kl. 10:08
Æv, hvor blev jeg lækkersulten af at læse det her.

LOL
11 år26. januar 2013 kl. 17:36
Det kan jeg også tilslutte mig som barn - varm budding med syltetøj. Desværre er de pulvere blevet anderledes så det er ikke godt mere.....
11 år28. januar 2013 kl. 11:35
ja ja jeg er også klam :-) meget sjov tråd

jeg har en gang blandet brun glasur, fordi jeg ikke havde slik og var sindsyg sukkersyg :-)
11 år28. januar 2013 kl. 13:10
Jeg har vejet omkring 138 kilo og vejer på nuværende tidspunkt 115.... Der er lang vej ned endnu, men min overvægt skyldes at jeg er overspiser....... Jeg kan spise ufattelige mængder af mad...... Jeg har aldrig gjort det helt så meget med at få ædeflip i slik og kage, men jeg har mere gået til den i mad.
Eksempler på ting som jeg virkelig skammer mig over og som familie og venner absolut ikke ved noget om :-(
*På Mac D bestod mit ynglingsmåltid af følgende: 2 Big mac, 2 store pommes frites med pommesfrites sovs, 2 Mac chricken OG 3 cheese burgere. Alt sammen spist alene i bilen..... (Det lyder sgu ret ynkeligt når jeg sådan selv sætter ord på)
*Smørrebrød - jeg elsker højtbelagt smørrebrød godt med mayo på. Oftest er det 3 store stykker med fiskefilet med rejer og mayo og 2 store stykker med rejer og mayo OG 3 af slagtens lune frikadeller. (selvfølgelig også kun spist når jeg er alene hjemme...)
*Lune boller eller franskbrød med store klatter af iskoldt smør. Her er der selvfølgelig også tale om virkelig mange skiver brød (her kan jeg sagtens få tømt ca. ½ bakke Kærgården)
*Lys pålægschokolae med et lag smør på - altså ingen brød bare rent smør og pålægschokolade (det er dog nogle år siden jeg sidst har spist dette)

Så det jeg spiser er måske ikke så klamt i sig selv - det er mere mængderne der er MEGA klamme...... :-(
Det er dog efterhånden sjældnere og sjældnere at jeg falder i....
11 år29. januar 2013 kl. 12:31
Jeg har lignende historier. Men hvor kunne det dog være dejligt hvis vi kunne lade være med at skamme os. Havde undervisning forleden om sund mad, hvor underviseren sagde at de gamle begreber fra religion, som jo ikke rigtig fylder så meget mere, som skyld, skam og synd er flyttet ind i vores sprog ift kost og motion. Fx det meget brugte begreb "jeg syndede", hvis man spiser noget usundt. Og det synes jeg bare er så rigtigt og tankevækkende.
11 år30. januar 2013 kl. 12:13

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });