Julen nærmer sig

Du læser en tråd i debat > off topic

re: Julen nærmer sig
Tja, alkohol = 0, men sådan lever jeg hele året, så det er ikke noget offer. Alkohol siger mig bare ikke noget. Jeg er ikke nogen die hard afholdskvinde. Julen handler rent madmæssigt om sølle to måltider for mig, så mon ikke det nok går. Julefrokost m. kærestens arbejde... Jeg tror bare jeg tager det roligt og spiser det der bliver stillet på bordet. ALTSAMMEN!!!!!!!! Nå nej :o) Så bare noget af det. Juleaften foregår hos mine forældre, hvor det alligevel er mig der skal lave maden. Hjemmelavet rødkål u. fedt eller sukker, men med masser af kanel o.a. krydderier og æblestykker, men det kunne jeg finde på at spise alle mulige andre aftener alligevel. Flæskestegen - jamen, selve kødet kan jo være magert nok, hvis man vælger den rigtige steg. Juleaften er så ikke noget problem. Jo, der falder nok et par stykker marcipan af, men jeg må også hellere sørge for nogle stykker kaloriefattigt konfekt. Jeg har to søskende der også prøver at smide kg, så det ville nok gøre mig populær.
Det er straks værre med næste week-end hvor jeg skal til noget arrangement i Århus.
14 år13. november 2010 kl. 12:55
Jeg tror min plan kommer til at være stærkt inspireret af din ;)

Holde mig til de små portioner juleaften og så sørge for at skrue lidt op for mortionen omkring julen :)
14 år14. november 2010 kl. 16:16
Hmm .. julen som vegetar og på kur .. det kræver noget planlægning og nok også nogle "åndehuller", hvor der er plads til at give lidt slip på selvkontrollen.

Mit dilema er, at jeg bare ved, at det er "alt eller intet" for mig - så hvis jeg først tager et lille stykke julekonfekt, eller giver mig selv lov til en lille portion af kage, desserter o.lign. - og især, hvis der så også er lidt alkohol indblandet - så går der bare total sukker-craving i det hele og jeg får overspist rigtig, rigtig meget!

Derfor er jeg vant til at være meget disciplineret med mad og undgå alkohol til hverdag, og så vælge de særlige få dage om året, hvor der bare skal gives los og nydes.

Så den bedste løsning for mig er nok at vælge de dage, hvor jeg har lov til det hele (juleaften, nytårsaften og et par enkelte andre særlige dage i julemåneden) - og så leve med omverdenens (ofte højlydte) undren, når jeg siger nej tak til fristelserne til daglig ... ;0)
14 år16. november 2010 kl. 19:53
Herude til søs er der ikke noget jule-ræs. Det er bare så dejligt.. Herude starter julen d. 23 Dec. og slutter d. 25 dec. Alt hvad familien danmark og hele detailhandlen kan prestere på 2 måneder, det ordner vi lige på 3 dage.. :-)
I år bliver det helstegt pattegris, for det får man på Philipinerne, og da kokken er der fra, ja så er det nemmere at være med på den, end at skulle prøve at lære ham at lave dansk julemad. Hellere en vel-tilberedt pattegris, end en elendig and..

Så sådan bliver det.. jeg vil ikke holde mig tilbage på nogen måde. Alcohol kan jeg ikke få, for jeg skal gå brovagt, og på den halve time jeg har til at spise er det jo begrænset hvad jeg kan sætte til livs. (igen fordi jeg skal gå brovagt), og dermed har en kollega til at afløse mig i 30min.

Så herude bliver julen nem, i hvertfald når man tænker på kalorierne... Det er straks værre at tænke på familien hjemme.. Gi pokker i maden... men ville nu gerne kunne give fruen et klem og sige glædelig jul... :-)

mvh
Michael.
14 år21. november 2010 kl. 15:42
Juleaften vil jeg spise som jeg plejer - den ene aften vil jeg have lov ;O)
Dvs. and, sovs, brune kartofler, ris a la mande og lidt slik/chokolade. Jeg drikker som regel et glas rødvin og ellers kun Zero.

Lørdag skal vi til brunch hos nogen venner, der vælger jeg de sundeste ting. Skal til spinning før brunchen, så jeg vil indtage min sædvanlige morgenmad bestående af frugt.
Lørdag aften skal jeg til fødselsdag/pigehygge med raclette, der vil jeg igen vælge det sunde, kun en lille portion dessert og undgå slik/chips - dertil kun light sodavand... og måske lidt Asti.

Søndag holder vi julehygge, hvor jeg har lovet at lave hjemmelavede æbleskiver - dem skal jeg da smage et par stykker af... men ellers er dagen sund som den plejer.

Vi skal faktisk ikke andre ting her i december, så der er ikke så mange fælder. Jeg planlægger altid min uge efter hvad vi skal og hvad jeg evt. kan tillade mig at indtage og hvor meget ekstra motion der evt. skal til. Som regel betyder det at vægten enten står stille, eller stadig går en smule ned.
Jeg vælger og accepterer dette med et bevidst valg, så er det ikke noget der påvirker mig ;)
13 år24. november 2010 kl. 09:50

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });